صادرات روزانه ۲۷ تا ۴۰ کانتینر کیوی از گیلان

صادرات روزانه ۲۷ تا ۴۰ کانتینر کیوی از گیلان

کارواشتغال گیلان به نقل از صداوسیمای مرکز گیلان :معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه کیوی تولید شده در باغ‌های گیلان طرفداران زیادی در آن سوی مرز‌ها دارد گفت : گیلان روزانه بین ۲۷ تا ۴۰ کانتینر ۲۰ تنی کیوی به روسیه و اوراسیا صادر می‌کند.
علی موسوی از افزایش ۱۰ درصدی تولید کیوی در گیلان خبرداد و پیش بینی کرد امسال ۲۲۰ هزار تن کیوی از باغ‌های استان برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه تا کنون ۴۲ هزار تن کیوی به روسیه و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده است افزود : کیوی گیلان کاملا سالم است و امروز ۲۷ کامیون و تریلی حامل کیوی از گیلان به روسیه صادر شده است.
علی موسوی با بیان اینکه گاهی روزانه تا ۴۰ کانتینر کیوی از گیلان به روسیه صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: هر روز صادرات کیوی گیلان به کشور‌های اوراسیا نیز انجام می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کمتر از ۱۰ روز دیگر مرز هند نیز باز می‌شود و صادرات به هندوستان از سر گرفته خواهد شد.
علی موسوی با تاکید بر اینکه تمام محموله‌هایی که می‌فرستیم از مبدا، گواهی بهداشت برای آن صادر می‌شود، گفت: علاوه بر کشور‌های هند و روسیه، ازبکستان، امارات و ترکیه هم از مشتری‌های مهم کیوی گیلان محسوب می‌شوند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید