صادرات مرغ تولیدی گیلان به استان‌های کشور

صادرات مرغ تولیدی گیلان به استان‌های کشور

صادرات مرغ تولیدی گیلان به استان‌های کشور

از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۴۰۰ تن مرغ تولیدی گیلان به استان‌های دیگر صادر شده است.

 مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام گیلان گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۷۷۲ تن مرغ مازاد بر نیاز بازار در گیلان ذخیره سازی شد که هزار و ۴۰۰ تن آن به بازار‌های کرج، تهران، قزوین و کردستان ارسال شده است.
سید محمد سید محمدی با اشاره به آرامش بازار گفت: با آرام شدن بازار و به ثبات رسیدن قیمت مرغ مردم در حد نیازشان خریداری می‌کنند و به ذخیره سازی نیاز نیست.
شرکت پشتیبانی دام گیلان اعلام کرد: توزیع مرغ و گوشت منجد از ماه محرم از سر گرفته می‌شود.


خرید بیش از ۸۰ هزار و ۸۰۰ تن برگ سبز چای از چایکاران

رئیس سازمان چای کشور از خرید بیش از ۸۰ هزار و ۸۰۰ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلانی و مازندرانی خبر داد.

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور در گفتگویی از پرداخت ۲۲ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران گیلانی و مازندرانی خبر داد و گفت: تا به امروز ۸۰۸۳۴ تن برگ سبز چای به ارزش ۶۸۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

وی با بیان این که ۶۶.۵ درصد معادل ۵۳ هزار و ۷۶۰ تن برگ سبز چای درجه یک خریداری شده است، افزود: همچنین ۲۷ هزار و ۷۴ تن از خریداری برگ سبز چای درجه دو بوده است.

جهانساز با بیان این که تا به امروز ۵۲۵.۵ میلیارد تومان معادل ۷۷ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است، یادآور شد: همچنین ۱۸ هزار و ۱۸۸ تن چای خشک استحصال شده است.


پرداخت ۷۷ درصد مطالبات چایکاران شمال کشور

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۲۲ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران شمال کشور خبر داد.

حبیب جهانساز گفت: تا امروز ۸۰ هزار و ۸۳۴ تن برگ سبز چای به ارزش ۶۸۰ میلیارد تومان از چایکاران شمال کشور خریداری و ۵۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معادل ۷۷ درصد به حساب بانکی شان واریز شده است.

وی افزود: از این مقدار برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران شمال کشور ۵۳ هزار و ۷۶۰ تن معادل ۶۶ و نیم درصد درجه یک و بقیه درجه ۲ است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: تا امروز ۱۸ هزار و ۱۸۸ تن چای خشک در کارخانه‌های چایسازی گیلان و مازندران تولید شده است.


کارگروه ساماندهی تالاب بین‌المللی انزلی

استاندار گیلان: هم افزایی، تعامل و کار جهادی، راهکار‌های اصلی جلوگیری از خفگی تالاب بین‌المللی انزلی است.

استاندار در نشست اعضای کارگروه ساماندهی تالاب بین‌المللی انزلی، با اشاره به دو منشا اصلی بروز تهدید‌های جدی بر ضد احیای تالاب گفت: افزایش آلاینده‌ها، پسماند‌ها و رسوبات مختلف، تالاب بین‌المللی انزلی را به سوی خفگی یا نابودی سوق داده است.
دکتر اسدالله عباسی، مهمترین و بهترین راهکار برای خنثی کردن این منشاء تهدید را تعامل و هم افزایی دستگاه‌ها و نهاد‌های مسوول احیای تالاب عنوان کرد و افزود: باید اختلاف سلیقه‌ها و ابهامات موجود را برطرف کرد و با تکیه بر دانش بومی و کار جهادی، از همین امروز برای زنده نگهداشتن تالاب گام‌های موثر بر داشت.
وی تسریع در راه اندازی تصفیه خانه‌های شهری در شهرستان‌های حوزه تالاب، کنترل و جلوگیری از بروز هرگونه آتش سوزی عمدی و سهوی و جمع‌آوری علمی گیاه مهاجم سنبل آبی را از راهکار‌های مهم ساماندهی تالاب بین‌المللی انزلی برشمرد و بر سرعت بخشیدن به کار و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.
استاندار، تالاب بین‌المللی انزلی را نه فقط برای گیلان بلکه برای ایران اسلامی مهم و حیاتی خواند و افزود: این تالاب یکی از حوزه‌های مهم و تاثیرگذار در زیست بوم کشور محسوب می‌شود و حفظ و نگهداری آن از اولویت‌های دولت است.


ثبت اعتراض مالکان خانه و خودروی بدون استفاده مشمول مالیات

مدیرکل امور مالیاتی گیلان: مالکانی خانه‌های خالی و خودرو‌های گرانقیمت بدون استفاده که مشمول اخذ مالیات هستند، امکان ثبت اعتراض دارند.

رضا برهانی نیا گفت: مالکانی که پیامک مالیات برای خانه‌های خالی، لوکس و خودرو‌های گرانقیمت دریافت کرده اند، اما خود را مشمول پرداخت مالیات نمی‌دانند برای ثبت اعتراض به سامانه‌ی my.tex.gov.ir مراجعه کنند.
مدیرکل امور مالیاتی گیلان افزود: با استناد به ماده‌ی ۲۱۶ قانون مالیات‌های مستقیم کشور، مجموعه‌ی خانه‌های خالی و بدون استفاده را مشمول اخذ مالیات دانست و افزود: مالکان این واحد‌ها پس از دریافت پیامک مربوطه باید به اداره‌ی کل امور مالیاتی گیلان مراجعه و نسبت به ادای دین مالیاتی خود اقدام کنند.
رضا برهانی نیا همچنین به شمول مالیات بر منازل و خودرو‌های لوکس مصوب قانون بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: دارندگان خودرو‌ها و منازل لوکس و گرانقیمت نیز با دریافت پیامک مالیاتی، باید نسبت به پرداخت مالیات مربوطه اقدام کنند.
وی با اشاره به مراجعات متعدد برخی از شهروندانی که با دریافت پیامک مالیاتی خانه‌های خالی و لوکس و خودرو‌های گران قیمت، نسبت به داشتن این اموال گران قیمت اعتراض دارند، اضافه کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه اعتراض خودرا ثبت کنند تا از سوی هیات حل تخلفات مستقر در اداره‌ی کل امور مالیاتی گیلان در رشت بررسی و رسیدگی شود.
مدیر کل امورمالیاتی گیلان با بیان اینکه تمامی این فرایند‌ها می‌تواند بدون مراجعه به این اداره کل و از طریق سامانه‌ی ثبت و پیگیری شود، افزود: متولی اصلی و قانونی تشخیص شمول مالیات بر منازل خالی و لوکس اداره‌ی کل راه و شهرسازی ست و اداره کل مالیاتی تنها مسئولیت تعیین و دریافت مالیات مربوطه و همچنین رسیدگی به اعتراضات معترضان را برعهده دارد.


توقیف ۳۰۰ سی‌سی قاچاق در سیاهکل

فرمانده انتظامی سیاهکل از کشف یک دستگاه موتورسیکلت ۳۰۰ سی‌سی قاچاق به در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین امیدخواه با اشاره به اینکه ماموران پلیس آگاهی سیاهکل حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی یک دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک را در حال تردد را متوقف کردند گفت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، موتورسیکلت ۳۰۰ سی‌سی و قاچاق است.
فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل از معرفی متهم ۳۵ ساله این پرونده به مرجع قضائی خبر داد و افزود: کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.
وی گفت: پلیس برای تامین امنیت مردم و فراهم کردن شرایط سالم اقتصادی در کشور، مبارزه با قاچاقچیان کالا را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

 

منبع : خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید