ضرورت ساخت خانه‌های هلال مازندران

کارواشتغال به نقل  از خبرگزاری تسنیم از آمل ، مازندران با حدود ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت و شرایط خاص آب و هوایی و اقلیمی همواره در معرض انواع بلایای طبیعی بوده است بطوریکه این استان از ۴۵ نوع کل بلایای طبیعی، سالانه شاهد ۳۴ نوع حادثه و از این موارد حوادث، مازندران جزو ۱۰ استان حادثه‌خیز در کشور مطرح است.

بلایایی که ناگهانی و به شکل‌های مختلف خسارات صدها میلیارد تومانی را برای این استان به دنبال می آورد و برای جبران آن مطمئنا سال‌ها وقت و هزینه در بر خواهد داشت.

از آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها تا طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در مناطق کوهستانی و روستایی حوادثی هستند که نیاز به ایجاد یک مدیریت بحران توانمند در این استان است اگر چه برای رفع این نیاز به توجهات مسئولان کشوری به ویژه تامین تجهیزات پیشرفته در مقابل بلایای طبیعی است.

در سال‌های اخیر با امضای توافق‌نامه چهار نهاد مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، دفتر امور روستایی دهیاری‌های استانداری مازندران و جمعیت هلال‌احمر استان ساخت ۱۳۴ خانه هلال در شهرستان های مازندران دستور کار قرار گرفت.

احداث خانه‌هایی در مناطق روستایی و کوهستانی استان در حالی آغاز شد که با حداقل تجهیزات و امکانات اولیه مقابل حوادث طبیعی آن هم مطابق با شرایط اقلیمی آن منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت و در هجدهم اردیبهشت مصادف با روز جهانی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر دو خانه هلال در دو روستای رزکه و قادی محله بخش امامزاده عبدالله (ع) و مرکزی شهرستان آمل افتتاح و به بهره برداری رسید.

خانه هلالی که تداوم ساخت آن در این شهرستان با توجه به موقعیت استراتژیکی روستاها و مناطق کوهستانی آن با همت جمعیت هلال احمر آمل ادامه دارد.

https://www.karoeshteghal.ir/post/list


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید