طرح تفکیک زباله را جدی بگیرید+عکس خبری

طرح تفکیک زباله را جدی بگیرید+عکس خبری

نشست شورای پسماند گیلان

دکتر اسدالله عباسی: طرح تفکیک زباله از مبدا، نخستین مرحله از روند ساماندهی پسماند در گیلان است که باید بطور جد گسترش یابد.

تاکید استاندار گیلان به شهرداران: طرح تفکیک زباله را جدی بگیریدکارواشتغال به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ استاندار امروز در هفتمین نشست کارگروه ساماندهی پسماند گیلان در رشت با تاکید بر اینکه طبق وعده ایی که به مردم داده شده، تا پایان امسال اجازه تخلیه زباله در سراوان داده نخواهد شد، افزود: مجموعه‌ی شهرداری‌ها باید تمامی تلاش خود را برای مدیریت بهینه‌ی پسماند در مناطق مختلف استان بکار گیرند و نخستین گام در راه نیل به این هدف مهم زیست محیطی، اجرای طرح تفکیک از مبدا است.

دکتر اسدالله عباسی افزود : تا زمانی که طرح تفکیک زباله از مبدا بطور گسترده عملیاتی نشود ، هیچ نوع تکنولوژی قادر به تبدیل زباله به کود آلی نخواهد بود، و طرح تفکیک زباله از مبدا، نخستین مرحله از روند ساماندهی پسماند است.

تاکید استاندار گیلان به شهرداران: طرح تفکیک زباله را جدی بگیریدرییس شورای ساماندهی پسماند گیلان همچنین فرمانداران شهرستان‌های ۱۷ گانه‌ی گیلان را مکلف به برگزاری مستمر نشست‌های ساماندهی پسماند در حوزه‌ی شهرستانی کرد و گفت: در بستر تعامل و همگرایی با شهرداری ها، محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد ، باید آموزش طرح تفکیک از مبدا را به عموم شهروندان ارایه داد تا روند ساماندهی پسماند در گیلان طبق برنامه‌ی زمانبندی به حصول نتایج مطلوب منتهی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش مدیریت پسماند و اجرای موفق طرح تفکیک زباله از مبدا را مهمترین شاخص برای ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها عنوان کرد و با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی پسماند در مناطق مختلف استان جذب شده، افزود: شهرداری‌هایی که در روند ساماندهی پسماند پیشرفت‌های موفقی داشته باشند در اسرع وقت از این اعتبارات بهره مند می‌شوند و تزریق اینگونه اعتبارات در آینده نیز تداوم می‌یابد.

استاندار خطاب به مجموعه‌ی متولیان مدیریت پسماند در گیلان بویژه شهرداری‌ها تاکید کرد که بطور سرزده از روند فعالیت‌های مرتبطتاکید استاندار گیلان به شهرداران: طرح تفکیک زباله را جدی بگیرید با ساماندهی پسماند در گیلان از جمله طرح تفکیک از مبدا، آموزش شهروندان، احداث کارخانه‌ی کود آلی، مدیریت شیرابه‌ها و در نهایت حفاظت‌های محیط زیستی مرتبط با دفع زباله بازدید خواهد کرد و هیچ گونه اهمال و کم کاری در این رابطه قابل اغماض نخواهد بود.

دکتر اسدالله عباسی در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر به دغدغه‌ی مهم دولت مبنی بر ساماندهی هرچه سریعتر پسماند در استان‌های شمالی بویژه گیلان اشاره کرد و گفت: احتمال سفر دوم رییس جمهور و هیات دولت تا پایان امسال به گیلان وجود دارد و با توجه به تاکید رییس جمهور، باید به این مطالبه‌ی جدی مردم پاسخ گفت.

تاکید استاندار گیلان به شهرداران: طرح تفکیک زباله را جدی بگیریدمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در گزارشی روند پیگیری برنامه‌های مرتبط با ساماندهی پسماند در شهرستان‌های ۱۷ گانه‌ی گیلان را تشریح کرد و گفت: پیشرفت کار اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، آموزش خانوار‌ها و ساماندهی اماکن دفع غیربهداشتی زباله در مناطق شرقی، غربی و مرکزی گیلان از جمله مواردی ست که بطور مستمر در شهرستان‌های مختلف پیگیری و نظارت می‌شود تا اهداف پیش بینی شده در روند ساماندهی پسماند در گیللان به موقع و بر اساس برنامه‌ی زمانبندی شده عملی شود.

حمیدرضا امام پناهی، فرماندار رشت نیز در سخنانی با انتقاد از مسکوت ماندن روند اجرای طرح تصفیه خانه‌ی شیرابه‌ی سراوان، بر لزوم تسریع در روند اجرای مراحل مختلف ساماندهی پسماند در حوزه‌ی کارخانه‌ی کودآلی لاکان و شیرابه‌ی سراوان رشت تاکید کرد و افزود: نیل به اهداف پیش بینی شده در موعد مقرر، مستلزم سرعت بخشی به اجرای این مراحل است.

در پایان این نشست هر یک از فرمانداران و شهرداران گیلان، گزارشی اجمالی از آخرین اقدامات و روند فعالیت‌های مرتبط با ساماندهی پسماند در استان ارایه و بر لزوم بهره گیری از مجموعه‌ی امکانات و توانمندی‌ها برای نیل به اهداف مورد نظر تاکید کردند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید