طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار اشتغال ایجاد کند

طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار اشتغال ایجاد کند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار اشتغال مستقیم را در زمان احداث در شهرستان بندرماهشهر، همچنین صنایع پایین‌دستی و شهرک‌های صنعتی استان خوزستان ایجاد کند.

کارواشتغال به گزارش انرژی پرس، به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نشست مشترک سیدجعفر حسینی، رئیس امور آمایش و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور، مهرداد نیکو، مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان و پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شامگاه جمعه (۲۸ مهرماه) برگزار و آخرین وضع طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بررسی شد.

پیام برزگر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این نشست با بیان ظرفیت‌های منطقه ویژه و میزان تأثیرگذاری در اقتصاد کشور، توسعه این منطقه را به‌دلیل زیرساخت‌های ایجاد شده، همچنین مزیت‌های متمایز از سایر مناطق کشور اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد.

وی افزود: طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است که‌ امیدواریم با تملک این اراضی گام بلندی در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی و ایجاد اشتغال برداریم، همچنین در بودجه امسال ۸۰۰ میلیارد تومان برای فاز نخست طرح توسعه به تصویب هیئت مدیره و مجمع این سازمان رسیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل مستقیم را در زمان احداث در شهرستان بندرماهشهر، همچنین صنایع پایین‌دستی و شهرک‌های صنعتی استان خوزستان ایجاد کند.

برزگر با اشاره به احداث دو کارخانه نوآوری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: در طرح توسعه به‌دنبال ایجاد ارزش افزوده حداکثری و اشتغال بیشتر هستیم و در این مسیر از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده خواهیم کرد.

در پایان این نشست، مدیران سازمان برنامه و بودجه از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت‌های پتروشیمی مارون، شهید تندگویان و طرح‌های در دست احداث این منطقه بازدید کردند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید