طرح زراعت چوب تا پایان امسال‌ در ۴۰۰۰ هکتار از اراضی گیلان

طرح زراعت چوب تا پایان امسال‌ در ۴۰۰۰ هکتار از اراضی گیلان

کارواشتغال به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد زراعت چوب گیلان اظهار داشت: طرح زراعت چوب گامی مؤثر در جهت صیانت از جنگل‌ها به‌ویژه جنگل‌های هیرکانی است.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت استمرار این طرح با رفع موانع میان‌دستگاهی گفت: استفاده از ظرفیت مشارکت مردم، سمن‌ها و همراهی مؤثر آنان همواره موجب دستاوردهای مضاعف بوده و مورد انتظار است.

وی با اشاره به تأکیدات رئیس ‌جمهور مبنی بر ارتباط مستمر با مردم افزود: افزایش میزان آگاهی افراد و سازمان‌های مردم نهاد و اقناع آنان نسبت به طرح زراعت چوب، پیش‌برد اهداف و همراهی مطلوب آنان را در پی دارد

زارع با تأکید بر لزوم ترویج این طرح با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توزیع رایگان نهال به زارعان به عنوان مشوق گفت: کاشت نهال پس از برداشت در اراضی باید در کوتاه‌ترین زمان، براساس قرارداد با برندگان مزایده انجام شود.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم پایش مستمر بر کاشت نهال استاندارد عنوان داشت: با اجرای این اقدامات ترویجی طبق هدف‌گذاری، طرح زراعت چوب در حداقل ۴ هزار هکتار تا پایان امسال اجرا می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان همچنین نقش بسیج مهندسین کشاورزی در اجرای مطلوب طرح زراعت چوب و تسریع در کاشت نهال در ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی مسثنیات شناسایی شده در گیلان را مؤثر دانست.

وی در پایان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مقاومت و ایستادگی در دوره‌ای با جهاد با سلاح همراه بود اما در حال حاضر اولویت دولت و نظام، جهاد در حوزه اقتصادی و بهبود شرایط معیشتی مردم است.

به گزارش تسنیم، در این نشست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارشی از اقدامات انجام شده برای تعیین شرایط ایجاد شهرک صنعتی صنایع سلولزی و پالت‌سازی و تهیه نهال برای اجرای طرح زراعت چوب شهید سردار سلیمانی توسط بسیج مهندسین ارائه کرد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید