فرصت شکوفایی اقتصادی را با ‌ارز ۴۲۰۰ تومانی از کشور گرفتند

فرصت شکوفایی اقتصادی را با ‌ارز ۴۲۰۰ تومانی از کشور گرفتند

کارواشتغال به نقل از تسنیم : جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگویی، با تأکید بر اصلاح روش بهره‌گیری از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اظهار داشت: اگر قرار بر تداوم بهره‌گیری از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای کالای اساسی باشد باید شیوه جدیدی برای آن طراحی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مردم می‌توانند خود اقتصاد خود را مدیریت کنند افزود: باید ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را به مردم دهیم چرا که مردم  این‌گونه خود می‌توانند اقتصاد خانواده را به خوبی مدیریت کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به اینکه بدین ترتیب هم صرفه‌جویی شده و هم دست دلالان از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی قطع می‌شود گفت: در هیچ جای دنیا روش یارانه‌ دادن به کالاهای اساسی به این شیوه‌ای که ما اتخاذ کردیم نیست.

وی افزود: این روش تخصیص ارز ۴ و ۲۰۰ هزار تومانی برای تأمین کالای اساسی خود به خود فسادانگیز است البته مجلس قانون تأمین کالای اساسی را تصویب کرد اما دولت پیشین آن را اجرا نکرد و یا شاید منافعی در آن داشتند که نخواستند قانون مذکور را اجرا کنند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به موضوع رسوب کالاهای اساسی در گمرک تصریح کرد: توزیع کالا و تعادل بازار وظیفه جهاد کشاورزی است همچنین وزارت صمت نیز در کنار آن به عنوان متولیان امر باید تلاش بیشتری داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر لزوم اعمال نظارت بیشتر بر گمرکات کشور ابراز داست: دستگاه‌های نظارتی باید بر این حوزه نظارت کامل داشته باشند تا شاهد دپوی کالاهای اساسی در گمرکات نباشیم.

وی با اشاره به لزوم اقدام اساسی دولت برای کنترل قیمت‌ها افزود: دولت دیگر فرصتی ندارد و باید از زمان حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد؛ دولت تعهد داد جلوی افزایش قیمت‌ و تورم را بگیرد، تولید را سرپا نگه دارد و رشد اقتصادی را مثبت کند.

پیج خبری اخبار گیلان 

 https://www.instagram.com/gile_khabar

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید