قرارگاه اشتغالزایی در کشور راه‌اندازی شود

قرارگاه اشتغالزایی در کشور راه‌اندازی شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رویکرد ما بر محور تضمین عدالت است، گفت: در اتاقی شیشه‌ای باید انحصار اطلاعات را بشکنیم و مردم را در جریان امور قرار دهیم.

کارواشتغال به گزارش ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید صولت مرتضوی» در آیین تکریم و معارفه وزاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی که امروز (دوشنبه دوم آبان‌ماه) با حضور «محمد مخبر» معاون اول رییس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از حُسن اعتماد «آیت‌الله سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور و رأی اعتماد نمایندگان مردم در خانه ملت قدردانی کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تأکید کرد: اصل، مسأله «اشتغال» است و همانند دوران دفاع مقدس باید قرارگاه ایجاد اشتغال در کشور راه‌اندازی شود؛ بنابراین دولتمردان و مسئولان خواب و خوراک را بر خود حرام و به موضوع اشتغال توجه کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموریت‌های اصلی این وزارتخانه را در حوزه‌های «اجتماعی»، «اشتغال» و «اقتصادی» دانست و تأکید کرد: در حوزه اجتماعی، گره‌های کوری وجود دارد که با برنامه‌های متنوع و متعدد باید در جهت رفع آنها اقدام کنیم و اصل «می‌توانیم» را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

مرتضوی موضوعات اقتصادی را نیز در این وزارتخانه مهم خواند و تأکید کرد: متأسفانه به لحاظ صادرات نفت، اقتصاد تک‌محصولی شده است و اقتصاد نفت به عنوان نقطه قوت، تبدیل به نقطه ضعف شده است و سخت در عجبم بر ما چه شده که در کشورهایی که معادن غنی نفتی دارند نقطه قوت را تبدیل به نقطه ضعف کردند.

وی با بیان این که «اقتصاد معادن» و «اقتصاد دریامحور» دو حلقه مفقود و معطل مانده در کشور ما است، تأکید کرد: متاسفانه ۹۰ درصد از معادن کشف نشده و یا به بهره‌برداری نرسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: متأسفانه با توجه به وجود سواحل متنوع و امکانات وسیع نتوانستیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

مرتضوی با بیان این که رویکرد ما بر محور تضمین عدالت است، خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متکفل معیشت مردم است و باید بستر ایجاد اشتغال را فراهم کند.

وی  با تأکید بر این که در حوزه اشتغال باید طرحی نو در اندازیم، تصریح کرد: با ایجاد اشتغال می‌توان به تولید مناسب رسید و با تولید مناسب شکاف طبقاتی را اصلاح کرد.

ضرورت مشارکت مردم در اقتصاد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مردمی‌سازی اقتصاد، توسعه فرهنگ تعاونی، استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور، گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد مراکز کارگاهی در جوار کارخانه‌های و ارتقای دانش کارگران را از جمله مواردی خواند که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جدیت پیگیری خواهد شد.

مرتضوی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نخ تسبیح ایجاد اشتغال دانست و تأکید کرد: این وزارتخانه دارای منابع انسانی عالم، دلسوز مردم و کاردان است که با استفاده از ظرفیت آن‌ها و خانه ملت می‌توان به ظرفیت ایجاد یک میلیون فرصت شغلی دست یافت.

رویکرد ما بر محور تضمین عدالت است/ باید قرارگاه اشتغالزایی در کشور راه‌اندازی شود

 

در این آیین، معاون اول رییس‌جمهور، با اهدای لوحی از سوی آیت‌الله رییسی از خدمات «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «محمدهادی زاهدی وفا» سرپرست سابق این وزارتخانه تقدیر کرد و حکم انتصاب «سید صولت مرتضوی» را با امضای رییس‌جمهور به وی اهدا کرد.

«حجت‌الله عبدالملکی» وزیر سابق و «محمدهادی زاهدی وفا» سرپرست سابق این وزارتخانه نیز به طور جداگانه بخشی از عملکرد خود و آن چه پیش از این در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذشت را تشریح کردند و با اعلام چالش‌ها، پیشنهادهای خود را برای بهبود امور بیان کردند.

رویکرد ما بر محور تضمین عدالت است/ باید قرارگاه اشتغالزایی در کشور راه‌اندازی شود


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید