لزوم تبدیل ایده‌های خلاقانه به محصول

لزوم تبدیل ایده‌های خلاقانه به محصول

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: باید هدایت پژوهش‌ها را از نقطه دانشگاهی شروع و تا رسیدن به مرحله تجاری سازی از آن‌ها حمایت کنیم.

کارواشتغال به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛  آقای بابک احمدی در نشست خبری دومین رویداد ملی «صنعت دانش بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند» با اشاره به اینکه ماموریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همواره پیشرو بودن در نوسازی صنایع است، افزود: این سازمان فناوری و دانش جدید را وارد صنایع کرده و مشارکت در سرمایه‌گذاری و کاهش خطرپذیری را پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: ایدرو متولی هوشمندسازی شهر نیست، اما صنعت شهر هوشمند را به خط کرده و در اختیار مدیریت شهر تهران و شهرداری قرار می‌دهد؛ در این بخش وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی موظف به ارائه الگوی هوشمندسازی هستند و ما حوزه‌های محوری نظیر حمل و نقل، تغییر اقلیم در صنایع مرتبط، شهر هوشمند و صنایع پتروشیمی مرتبط با دانش‌بنیان‌ها، صنعت آب و سایر موارد را دنبال و به عنوان پشتیبان عمل می کنیم.
احمدی تاکید کرد: جذب سرمایه، تامین ابزار و صنایع شهر هوشمند را در حوزه فناوری با همکاری وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌کنیم.
معاون وزیر صمت با اشاره به برگزاری دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان، “انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند” در دوم آذرماه گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این همایش، جریان سازی در بدنه دولتی و خصوصی در خلق ایده‌ها، عملیاتی کردن آن و در نهایت تجاری سازی و صنعتی سازی است.
رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ادامه داد: باید هدایت پژوهش‌ها را از نقطه دانشگاهی شروع و تا رسیدن به مرحله تجاری سازی از آن‌ها حمایت کنیم. برای تحقق این راهبرد، نیاز به هماهنگی و توافق با وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است.
احمدی گفت: باید از ظرفیت معافیت‌های مالیاتی، سرمایه گذاری و سایر موارد در هوشمندسازی صنایع بهره برد؛ از این رو سه زیرساخت بزرگ حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله نمونه سازی، ساخت سریع و تولید نیمه‌صنعتی را در دستور کار داریم.
معاون وزیر صمت افزود: ایدرو فضا‌های صنعتی و زیرساخت‌ها را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده و برای رسیدن آن‌ها به بلوغ، تجاری سازی می‌کند؛ امیدواریم این حمایت‌ها تبدیل به جریان‌سازی و ایده‌ها تبدیل به محصولات فناورانه شود.
وی با بیان اینکه شهر هوشمند بدون مدیریت اطلاعات و فناوری‌ها معنا ندارد، گفت: باید فرهنگ‌سازی در این عرصه ایجاد شود، همچنین یک موضوع جدی که باید بر روی آن کار شود هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های کشور است، ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسات مختلف بر موضوع شرکت‌های دانش بنیان تاکید کردند.
احمدی با اشاره به امضای تفاهمنامه‌ای در همین زمینه با دانشگاه شهید بهشتی، افزود: این دانشگاه به عنوان معین وزارت صمت انتخاب شده و قرار است ظرفیت‌های دانشگاه‌های دیگر با کمک دانشگاه شهید بهشتی احصا شود.
وی گفت:باید از ظرفیت‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در هوشمندسازی شهر و صنایع مربوطه بهره برد.
احمدی ادامه داد: ایدرو به‌منظور ایده‌سازی، با معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همکاری می‌کند.
حضور ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در دومین رویداد صنعت دانش بنیان
معاون صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، از حضور ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان خبر داد.
آقای حمید بازارگان نیز در این نشست خبری گفت: این رویداد با هدف اتصال شرکت‌های دانش بنیان با صنایع بزرگ است تا شرکت‌های دانش بنیان به اهدافشان دست یابند.
به گفته معاون صنایع پیشرفته و طرح‌های کلان انرژی ایدرو، ساختار همایش به گونه‌ای است که شرکت‌های دانش بنیان و مسئولان به صوت تعاملی و دوطرفه بتوانند طرح‌های ارئه شده را بررسی کنند.
بازارگان افزود: انقلاب صنعتی چهارم مبتنی بر تحول دیجیتال است که یکی از کاربرد‌های موضوع هوشمند سازی در شهرهاست و نیازمند ارتباط صنایع مرتبط با شهر هوشمند است ضمن اینکه اولویت هوشمندسازی حوزه شهری و اداری است.
به گفته وی، ۲۵۰ شرکت دانش بنیان در این رویداد دعوت شده اند که مسائل این صنعت را بررسی خواهند کرد و پنج توافق مهم و عملیاتی در همایش امضا خواهد شد.
همچنین قرار است در این رویداد ملی بر روی ۱۵ طرح که از پیش ارائه شده تمرکز شود و به طور کلی تمرکز ما در این همایش بر روی شرکت‌های فعال در این حوزه است.
گفتنی است؛ دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند دوم آذرماه در کتابخانه ملی از ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید