لوله کاروگیت تهران-فروش لوله کاروگیت تهران-خرید لوله کاروگیت تهران-لوله ابرسانی تهران-لوله فاضلابی تهران-قیمت لوله کاروگیت تهران-لوله کاروگیت ارزان تهران-لوله کاروگیت به قیمت کارخانه

لوله کاروگیت تهران-فروش لوله کاروگیت تهران-خرید لوله کاروگیت تهران-لوله ابرسانی تهران-لوله فاضلابی تهران-قیمت لوله کاروگیت تهران-لوله کاروگیت ارزان تهران-لوله کاروگیت به قیمت کارخانه

لوله کاروگیت تهران-فروش لوله کاروگیت تهران-خرید لوله کاروگیت تهران-لوله ابرسانی تهران-لوله فاضلابی تهران-قیمت لوله کاروگیت تهران-لوله کاروگیت ارزان تهران-لوله کاروگیت به قیمت کارخانه

عرضه لوله های کاروگیت به قیمت کارخانه و ارزانترین قیمت و ارسال به سراسر کشور

لطفا با شماره زیر تماس حاصل نمایید واتس اپ نیز پاسخگو هستیم

۰۹۱۱۳۳۳۰۹۵۱ حیدری

بهترین لوله های کاروگیت با قیمت کارخانه را از ما بخواهید .

لوله های کاروگیت و یا لوله های دوجداره پلی اتیلن چیست ؟

این مدل از لوله ها جزو لوله های مدرن محسوب می شوند. جنس لوله ها ی کاروگیت از پلی اتیلن با دانسیته بالا  HDPEشامل pe80 ،  PE100 ، PE80 ، مواد پلی پرو پلین PP یا پی وی سی ( (pvcساخته می شوند و با استفاده از مواد شیمیایی دیگر اعم از دوده و مستربچ رنگی به میزان کم تر از ۳ درصد مواد اولیه مستحکم می شوند. به صورت دولایه ساخته می شوند و  لایه ی درونی معمولا به صورت صاف و صیقلی و به رنگ های آبی یا زرد و لایه ی بیرونی معمولا به صورت شیاردار و حلقه حلقه و به رنگ مشکی است.

 

تاریخچه

این لوله های دوجداره برای اولین بار در سال ۱۹۶۵ در آمریکا ساخته شدند و اولین تحقیقات آن از سال ۱۹۶۰ در موسسه تحقیقات کشاورزی آمریکا شروع شد و به دنبال موادی بودند که هم از پلاستیک ساخته شده باشند هم بتوانند فشار خاک را برای مدت طولانی زیر خاک تحمل کنند و هم قیمت بالایی نداشته باشند و برای اولین بار در ورودی زهکشی آب مزرعه ها استفاده شد. این اولین تجربه ی آن ها بسیار موفقیت آمیز بود و سرعت کار را به میزان قابل توجهی افزایش داد و انتقال سیالات را به میزان زیادی ساده کرد. بعد از آن تحقیقات زیادی برای بهتر کردن ظاهر لوله ها در طول سال های مختلف انجام شد تا اینکه لوله ها به شکل های امروزی رسیدند و در آینده امکان این را پیدا کرده اند که بیشتر با دانش روز هماهنگ شوند و حتی امکان نصب لیزر برروی آن ها هم فراهم شود.

موارد استفاده

لوله کاروگیت به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالایی که دارد برای زهکشی آب ، در زیر پل ها ، حمل مواد اسیدی و بازی، لوله های فاضلاب آدم رو ، پس آب های صنعتی و… مورد استفاده قرار می گیرد ولی استفاده عمده آن ها در جهان و ایران در لوله های فاضلاب است و به همین دلیل به این مدل از لوله، لوله ی فاضلاب هم گفته می شود.

 

خصوصیات و ویژگی ها

از مزایای این لوله که آن را نسبت به بقیه ی لوله ها متفاوت ساخته زبری کم آن است که باعث می شود در مواردی مانند لوله ی فاضلاب که حاوی مواد جامد است ، مواد در داخل لوله رسوب نکند و همچنین دفع فاضلاب با تولید اسیدسولفوریک همراه است که این لوله ها در برابر اثرات مخرب آن مقاوم هستند.

 

یکی از قابلیت های دیگر این لوله ها توانایی تحمل فشار های سطحی و بار زنده و مرده است که این تحمل فشار از ساختار حلقه حلقوی آن نشآت می گیرد. یکی از مشکلات لوله های زیرزمینی طول عمر آن ها محسوب می شود ولی این لوله ها عمری طولانی دارند و معمولا می توانید از عمر این لوله به مدت ۵۰ – ۱۰۰ سال مطمعن باشید. انواع پلاستیکی لول کاروگیت می تواند بیشتر از مدل های دیگر ph خاک را تحمل کند و برای این مورد مناسب و مقاوم تر است . معمولا نحوه اتصال آن ها بوسیله ی  اسپیگات یا کوپلر و واشر( که این اتصال به این صورت است که یک واشر در آخرین فرورفتگی لوله ی اول و یک واشر هم در آخرین فرورفتگی لوله ی دوم قرار داده می شود و سپس لوله ها را از دوطرف به کوپلر متصل می کنند) ، جوش لب به لب و ساکت و واشر ( این روش بدین صورت است که واشر را در آخرین برآمدگی قرار می دهند و سپس لوله ی بعدی را به قسمت ساکت لوله ی اول متصل می کنند) صورت می گیرد.

 

هنگامی که سیال از درون این لوله ها عبور می کند دارای فشار بار داخلی نیست و به همین علت مانند یک جوی زیر زمینی سیال به راحتی در آن جریان پیدا می کند و نسبت به لوله های فولادی، چدنی و بتنی وزن کم تری دارند. در ساخت لوله کاروگیت از مواد Anti-uv استفاده می شود و به همین دلیل در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم هستند. این لوله ها چون ارزش غذایی ندارند در برابر جوندگان و میکروارگانیسم ها نیر از خود مقاومت نشان می دهند و شرایط آب و هوایی مختلف مانند گرمای تا ۵۰ درجه ی سانتی گراد و سرمای شدید را هم تحمل می کنند؛ هم چنین به علت داشتن خواص الاستومری بالا می تواند سازگاری خوبی با شرایط غیر هم تراز و نا متعارف داشته باشد.

این لوله ها باید حداقل مقاومت مکانیکی ۳۱٫۵ کیلونیوتون بر مترمربع را تحمل کنند و می توانند فشارهای ۱۶، ۵/۳۱ و ۶۴ کیلو نیوتن را تحمل کنند. استحکام و مقاومت لوله های کاروگیت به میزان زیادی به تراکم خاک (Backfill)  ، نوع خاک و نحوه بستر سازی آن بستگی دارد که این موضوع خود به دلیل خواص فیزیکی منحصر بفرد این لوله ها است به صورتی که در هنگام بالا بودن فشردگی خاک فشار وارد برلوله به خاک منتقل می شود و این امر باعث می شود تا این مدل از لوله فشار بالایی را تحمل کند که این موضوع در لوله های بتنی متفاوت است و فقط خود لوله فشار را تحمل می کند.

به این علت داخل لوله ها رنگی شده اند که کارفرما بتواند در داخل آن ویدیو گراف نصب کند و به راحتی با یک دوربین لوله را ردیابی و کنترل کند. اندازه ی لوله های کاروگیت معمولا از ۶ متر تا ۱۲ متر متغیر است و تحت نظر استاداردهای DIN16961 و ISIRI 9116 تولید و عرضه می شوند.

 

نحوه تولید لوله کاروگیت

این لوله ها به دو روش کلی تولید می شوند و براساس نحوه ی تولید دو مدل لوله تولید می کنند که یکی از آن ها لوله کاروگیت و دیگری لوله اسپیرال کاروگیت است. در تولید لوله های کاروگیت مواد پلی اتیلنی به صورت یک تکه قالب گیری و پرس می شوند ولی در مدل اسپیرال این کار با استفاده از دستگاه اکسترود انجام می شود و پس از خنک سازی به شکل مارپیچ درمی آید و سپس این مارپیچ ها به هم چسبیده و سپس قسمت زرد رنگ اضافه می شود.

لوله کاروگیت در سایزهای ۱۶۰,۲۰۰,۲۵۰,۳۱۵,۴۰۰,۵۰۰,۶۰۰,۷۰۰,۸۰۰,۹۰۰,۱۰۰۰,۱۲۰۰ موجود و آماده فروش است. سایزهای ۱۱۰، ۱۶۰، ۱۲۵ این لوله برای استفاده در زیر پل ها و جوی های شهری و سایزهای ۳۱۵، ۴۰۰ و ۵۰۰ برای استفاده در فاضلاب شهری ، ۶۰۰ و ۷۰۰ برای استفاده در فاضلاب شهری و روستایی، ۸۰۰ و ۹۰۰ برای استفاده در فاضلاب صنعتی و مسیر پل ها و سایز ۱۰۰۰ برای استفاده در فاضلاب شهری و روستایی و منهول( برای اتصال چند لوله ی فاضلاب به یکدیگر و هدایت آن ها به یک مسیر استفاده می شود) کابرد دارد.

قیمت لوله کاروگیت

برای جدیدترین و ارزانترین قیمت لوله های کاروگیت با شماره زیر تماس یا واتس اپ حاصل نمایید

۰۹۱۱۳۳۳۰۹۵۱

منبع : irpip


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید