مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان: افراد بدون تخصص را استخدام نکرده ایم

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان: افراد بدون تخصص را استخدام نکرده ایم

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در راستای نظام شایستگی، حدود ۴۴ درصد از انتصابات این صندوق را اعضای فرهنگی و خانواده‌های آنان تشکیل می دهند و فردی را در این موسسه منصوب نکردیم که در حوزه کاری خود تخصص لازم را نداشته باشد.

به گزارش کارواشتغال حمیدرضا نجف‌پور کردی امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره انتصابات در صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: براساس تجارب گذشته، مشخص‌ کرده‌ایم که اگر کسی می‌خواهد در یک حوزه تخصصی این صندوق منصوب شود باید چه فرایندی را سپری کند و چه ویژگی‌ها و شایستگی‌هایی داشته باشد. در واقع چهارچوبی مشخص را برای این موضوع در نظر گرفتیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: همچنین از لحاظ فرآیندی در گذشته هم چارچوبی در صندوق وجود داشت که بهبود بخشیدیم بدین معنا که کمیته‌ها و محیط کارشناسی گوناگون و صحه گذاری در لایه‌های ارشد کارشناسی از جمله تغییراتی بود که انجام شد.

نجف‌پور کردی یادآورشد: مهم‌ترین بخش انتصابات صندوق ذخیره فرهنگیان، نظام شایستگی است و اینکه چگونه شایسته بودن افراد برای انتصاب را تشخیص دهیم که البته دارای سختی و پیچیدگی های خاص خود است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید براینکه بخشی از فرآیند استخدام به تخصص افراد مربوط می‌شود، افزود: برخی تخصص لازم را در حیطه کاری محول شده به آنها ندارند و فردی را در این موسسه منصوب نکردیم که در حوزه کاری خود تخصص لازم را نداشته باشد.

نجف‌پور کردی عنوان کرد: همچنین افراد استخدام شده براساس تحصیلات بر لایه‌های گوناگون کارشناسی تا دکتری و دارای مدارک و مقالات هستند و تبحر هم دارند؛ یعنی افرادی که دارای سلامت باشند و عقبه عملکردی از لحاظ تدین، ولایتمداری، توجه به معلم و احترام به حقوق عامیانه از ویژگی‌های سلامت آنها محسوب می‌شود.

وی یادآوری کرد: بنابراین این موارد هم تعریف عملیاتی شده که یک فردی در کدام شرکت‌ها به لحاظ مدیریتی در حوزه‌های مختلف صندوق کار کرده است و در کل چه کدام امتیازات را دریافت می‌کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید