مدیرگروه بیماریهای مرکز بهداشت گیلان

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: در حال حاضر ۹۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۸۲ نفر از آن‌ها در شبانه روز گذشته بستری شدند.

حسن رخ شاد افزود: ۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۱۶ نفر از آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته در این بخش‌ها بستری شدند.

حسن رخشاد در گفتگو با مهر با بیان اینکه نظام بهداشت و سلامت هیچگاه تا به این اندازه به همراهی و کمک مردم و اصناف احتیاج نداشته است، اظهار کرد: برای کنترل ویروس کرونا نیازمند همراهی بیشتر اصناف و بستن مغازه‌ها هستیم.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از اصناف به صورت چراغ خاموش فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ با تعطیل کردن مغازه‌ها خود نقش مؤثری در کمک به کادر درمان و کنترل کرونا دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، افزود: در شبانه روز گذشته ۱۸۲ بیمار کرونایی جدید را بستری کردیم.

رخشاد وضعیت فعلی کشور و استان از حیث ابتلاء به کرونا را بحرانی دانست و اظهار کرد: کنترل شرایط فعلی جز با همکاری مردم و اصناف و رعایت محدودیت‌های اعمال شده ممکن نیست.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به بازدیدهای شبانه روز از مغازه‌ها و اصناف و بررسی میزان رعایت محدودیت‌ها گفت: تعداد مغازه‌هایی که این روزها جریمه یا بسته می‌شوند ۱۵ برابر حالت عادی است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید