مشارکت حدود ۳۵۰۰ نفر در طرح مردمی همیار طبیعت گیلان

مشارکت حدود ۳۵۰۰ نفر در طرح مردمی همیار طبیعت گیلان

 سرپرست اداره کل منابع طبیعی گیلان گفت: حدود ۳۵۰۰ نفر از دوستداران طبیعت و حامیان انفال الهی در قالب طرح مردمی همیار طبیعت با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان به طور داوطلبانه مشارکت دارند.

به گزارش کارواشتغال : سید مازیار رضوی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح مردمی همیار طبیعت، اظهار کرد: هدف کلی طرح همیاران طبیعت، ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی، شوراهای اسلامی، دهیاران، بسیجیان و سایر اقشار جامعه در قالب تشکل همیاران طبیعت است، افزود: آموزش همیاران طبیعت با هدف ارتقای سطح دانش و بهره‌گیری از توانمندی های آنان و ارتقای سطح دانش، بینش و مهارت اقشار مختلف جامعه از طریق همیاران طبیعت و گروه‌های هدف انجام می شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان طرح همیاران طبیعت را شامل «همیار طبیعت؛ مروج دانش آموز(کلیه سطوح دانش آموزی)»، «همیار طبیعت؛ مروج(کلیه علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی اعم از دانشجویان، طلاب، اساتید و مدرسین، شوراهای اسلامی، دهیاران و سایر اقشار جامعه)» و همچنین «همیار طبیعت؛ محافظ(کلیه اقشار جامعه به ویژه مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع طبیعی)» دانست.

رضوی درخصوص استفاده از ظرفیت سازنده همیاران طبیعت در عرصه های منابع طبیعی گفت: استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت در عرصه های منابع طبیعی در واقع نوعی تلاش سازمان یافته و داوطلبانه با نظارت دولت است که بین مردم و در جهت منافع مردم، ایجاد همدلی و همبستگی نموده، به طوری که دولت و نهادهای مربوطه با سرعت بیشتری در جهت فرهنگ سازی و ارتقای منابع طبیعی تجدید شونده تلاش کنند.

وی طرح همیار طبیعت را مشارکت مردم و سپردن کار مردم به دست خود مردم با یک مکانیزم نظارتی و نظام‌مند دانست و متذکر شد: از ابتدای راه اندازی طرح همیار طبیعت تاکنون از طریق سامانه «https://hamyartabiat.frw.ir» حدود ۳۵۰۰ نفر از دوستداران طبیعت و حامیان انفال الهی در قالب طرح همیار طبیعت به همت اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به عضویت این طرح در آمدند و با شرکت در کلاس های آموزشی با حضور اساتید مجرب و متخصص در زمینه ترویج و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی در تمامی شهرستان ها آموزش دیدند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی گیلان خاطرنشان کرد: عموم علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه همیار طبیعت به عنوان همیار طبیعت ثبت نام کرده و کارت همیار منابع طبیعی را به رایگان دریافت نمایند.

رضوی اضافه کرد: انتظار می رود همیاران طبیعت پس از گذراندن دوره آموزشی که با هدف ارتقای سطح دانش، بینش و مهارت فراگیران پیش‌بینی گردیده بتوانند در ترویج و حفاظت از منابع طبیعی و انفال الهی، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان را یاری کنند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید