مشروح مهمترین خبرهای گیلان ۲ تیر ۱۴۰۱ را در این صفحه بخوانید

مشروح مهمترین خبرهای گیلان ۲ تیر ۱۴۰۱ را در این صفحه بخوانید

حمایت از اشتغال مددجویان کمیته امداد

پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات؛ سهم گیلان ۱۴۰ میلیارد تومان

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد و ولایت در رشت از پرداخت بیش از ۳ هزار میلیاردتومان تسهیلات کارآفرینی به مددجویان خبر داد.

؛ مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد و ولایت کمیته امداد امام خمینی امروز در در گفتگو‌ی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رشت گفت: پارسال حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات به ۳۱۵ هزار مددجوی کمیته امداد و اقشار نیازمند و آسیب پذیر کشور پرداخت کردیم که سهم استان گیلان از این مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان به حدود ۱۴ هزار نفر بود.
علی عاشوری با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشاغالزایی و کارآفرینی به مددجویان امسال هم ادامه دارد افزود: بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ ماه است.
وی گفت: تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان بدون سود و کارمزد و تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان با ۳ درصد سود یک بار کارمزد خواهد بود.
مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد و ولایت کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه بخش اعظمی از منابع از محل آورده‌های کمیته‌ی امداد و بخشی هم از سپرده‌های مردمی ست که در اختیار صندوق امداد و لایت قرار می‌گیرد، گفت: امیدواریم امسال با کمک خیران گیلانی تسهیلات بیشتری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و نیازمندان متقاضی قرار بدهیم و متعهد می‌شویم ریالی از کمک‌ها به خارج از استان انتقال نیابد.
علی عاشوری افزود: خیران برای افتتاح حساب می‌توانند به شعبه‌ی مجازی صندوق قرض الحسنه‌ی امداد و ولایت به نشانی www.sgev.ir مراجعه کنند.
وی افزود: مددجویان و خانواده‌های کم برخوردار که به این تسهیلات نیاز دارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد، برای دریافت تسهیلات از صندوق قرض الحسنه امداد و ولایت درخواست بدهند.
صندوق قرض الحسنه امداد و ولایت در سال ۱۳۹۵ با مجوز بانک مرکزی فعالیتش را آغاز کرد.
این صندوق در کنار کمک‌های بلاعوضی که کمیته امداد به مددجویان و جامعه‌ی هدف ارائه می‌دهد، بخشی از خدمات کمیته امداد را در قالب تسهیلات قرض الحسنه و از طریق صندوق قرض الحسنه امداد و ولایت به متقاضیان پرداخت می‌کند.
حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار در کشور و حدود ۱۲۶ هزار و ۳۰۰ خانوار در گیلان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند.


افتتاح طرح ساحلی تازه اباد شهرستان رضوانشهر

همزمان با اولین روز از تابستان طرح ساحلی تازه آباد در شهرستان رضوانشهر افتتاح شد

فرماندار رضوانشهر در آیین افتتاح طرح ساحلی با اشاره به اینکه رضوانشهر ۲۱ کیلومتر نوار ساحلی و دو طرح ساحلی فعال دارد گفت: این شهرستان هرساله پذیرای مسافران و گردشگران است که از امروز ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در طرح ساحلی تازه آباد با حضور نیروی‌های خدماتی و امدادی آغاز شد.
نادر صفوی با بیان اینکه این شهرستان ۹ روستای ساحلی با ۱۸ نقطه خطر آفرین دارد افزود: ۲ فروند جت اسکی در بخش‌های مرکزی و پره سر و همچنین ۳۶ ناجی غریق برای جلوگیری از حوادث ناگوار و خطرات احتمالی برای خانواده‌ها و مسافران در این مناطق مستقر خواهند شد.
وی گفت: علاوه بر استقرار ناجیان غریق در نقاط خطر آفرین و طرح سالم سازی، دستگاه‌های امدادی هلال احمر، ورزش و جوانان و هیأت نجات غریق و نیروی انتظامی و سپاه و بسیج شهرستان حضوری فعال به منظور رفاه و امنیت مسافران و شهروندان خواهند داشت.
فرماندار رضوانشهر افزود: دستگاه‌های فرهنگی با اجرای طرح ساحلی برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، مسابقات ورزشی به همراه برگزاری نماز جماعت با رعایت شئونات اسلامی و عفاف و حجاب در سواحل اجرا خواهند کرد.


پسر تکواندوکار گیلان در لیست مسافران رقابت‌های جهانی

آردین نجفی تکواندوکار نونهال گیلانی با درخشش در رقابت‌های انتخابی، سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد.

پس از برگزاری پیکارهای انتخابی تیم ملی تکواندوی نونهالان که در سالن خانه تکواندو برگزار شد آردین نجفی از گیلان در وزن منهای ۴۵ کیلوگرم با درخشش برابر رقبای خود سهمیه حضور در مسابقات جهانی بلغارستان را کسب کرد.
پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی تکواندوی نونهالان جهان از ۶ تا ۹ مرداد در شهر صوفیه بلغارستان برگزار خواهد شد.
اسامی نفرات اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهان به این شرح معرفی شدند:
نیما عبداللهی در وزن ۳۳- کیلوگرم (فارس)، طا‌ها ناظر در وزن ۳۷- کیلوگرم (تهران)، امیرمحمد نصیر احمدی در وزن ۴۱- کیلوگرم (مازندران)، آردین نجفی در وزن ۴۵- کیلوگرم (گیلان)، محمدمهدی سعادتی در وزن ۴۹- کیلوگرم (مازندران)، آرش ضامنی در وزن ۵۳- کیلوگرم (استان البرز)، محمدحسین تقی پور در وزن ۵۷- کیلوگرم (تهران)، رادین زینالی در وزن ۶۱- کیلوگرم (آذربایجان شرقی)، محمدعرفان زارع در وزن ۶۵- کیلوگرم (فارس) امیرحسین، ولی محمدی در وزن ۶۵+ کیلوگرم از آذربایجان شرقی


خانه دار کردن مددجویان کمیته امداد

طرح جهش مسکن برای خانه دار کردن مددجویان کمیته امداد واجد شرایط، از امسال در کشور اجرا می‌شود.

رییس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد امروز در رشت گفت:برای اجرای این طرح سامانه‌ای آماده و کارگروهی در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده که کمیته امداد امام خمینی هم عضو آن است و به افراد واجد شرایطی که نام نویسی کنند، زمین و تسهیلات داده خواهد شد.
سعید زارع زاده با بیان اینکه این تسهیلات با کارمزد ۵ درصد است، افزود: این طرح به صورت عملیاتی از همین امسال در استان‌هایی که زمین را تامین کرده اند، آغاز خواهد شد و هم اکنون هم اجرای سیصد واحد روستایی با هماهنگی بنیاد مسکن و بسیج شروع شده و در مرحله‌ی اخذ پروانه هستیم.
رییس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد کشور همچنین به افزایش ۲۰ درصدی حقوق مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این افزایش از فروردین اعمال شده است.
سعید زارع زاده یکی از برنامه‌های دولت را هوشمندسازی فرایند‌ها و فعالیت هادر قالب دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در کمیته امداد هم سامانه‌ی امداد و هوشمند و کارآمد در پیشخوان دولت الکترونیک ایجاد شده و مددجویان می‌توانند خدمات خود را کاملا به صورت الکترونیکی دریافت کنند.


ابقای فردین معصومی به عنوان سرپرست انجمن کشتی گیله مردی

فردین معصومی در سمت سرپرست انجمن گیله مردی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی ابقا شد.

در حکمی از سوی محمد تقی امیری خراسانی، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی – محلی، فردین معصومی. به عنوان سرپرست انجمن گیله مردی این فدراسیون ابقا شد.
متن این حکم به شرح ذیل است:
جناب آقای فردین معصومی
با سلام و احترام
در اجرای بند ۱۲ ماده ۳ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران به موجب این حکم به سمت «سرپرست انجمن کشتی گیله‌مردی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی» منصوب میشوید.
شایسته است با هماهنگی و پیش بینی تمهیدات لازم و امعان نظر ویژه به رسالت و وظایف تبیین شده در جهت توسعه و ترویج این رشته ورزشی و ایجاد وحدت رویه اقدام لازم بعمل آورید.
برنامه ریزی در جهت توسعه و تعمیم رشته ورزشی کشتی گیله‌مردی با هدف توانمند سازی و ارتقاء سطح سلامت و بهره وری جامعه.
برنامه ریزی در جهت تربیت نیروی انسانی متخصص.
هماهنگی در جهت برگزاری مسابقات ورزشی.
برنامه ریزی درجهت حمایت از فرآیند‌های ورزش قهرمانی بویژه در رده سنی پایه. تعامل مستمر با سازمان‌های مرتبط و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیر دولتی.
پیگیری جهت ثبت انجمن در وزارت ورزش و جوانان.
فردین معصومی ولدی متولد ۱۳۵۶ در ماسال است که در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۰۶ به مدال برنز و در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۰۹ به مدال نقره دستهٔ ۱۲۰ کیلوگرم رسیده است.
وی همچنین صاحب ۴ مدال طلای قهرمانی آسیا و یک نقره و یک برنز بازی‌های آسیایی است.
معصومی در وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات المپیک پکن هم شرکت کرد و به مقام پنجم رسید.


رونق صنایع تبدیلی کشاورزی

حمایت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از معرفی ۳۱۰ طرح کشاورزی به بانک‌های عامل استان که بیشتر آن‌ها مربوط به صنایع تبدیلی است خبر داد.

صالح محمدی گفت: تاکنون ۳۱۰ طرح سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند که بیشتر آن‌ها در حوزه صنایع تبدیلی است و با هدف تشویق تولید کنندگان برای گسترش تولیدان این صنایع و جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان ، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به توسعه کشاورزی استان اختصاص یافت، افزود: بیشتر این اعتبارات به حوزه آب و خاک و بقیه در بخش طرح تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی و انتقال آب به روش کم فشار اختصاص پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷ میلیارد تومان از مصوبات سفر دولت به گیلان اختصاص پیدا کرده است، گفت: بیش از ۷۰ درصد این اعتبارات معادل ۴۲ میلیاردتومان مربوط به بخش آب و خاک است.


منبع : خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید