معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران

معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران

صادرات ۲۹۶ هزار تن کالا از بنادر مازندران به کشورهای دیگر

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی مازندران گفت: ۳ ماهه امسال بیش از ۲۹۶ هزار تن کالا از مبدا مازندران به کشور‌های اطراف صادر شد.

 محمد باکری گفت: در مدت ۳ ماهه امسال بیش از ۲۹۶ هزار تن کالا از مبدا مازندران به کشور‌های اطراف صادر شد که اکثر آن سیمان، فرآورده‌های لبنی، مصنوعات از مواد معدنی، چوب و اشیا چوبی و ذغال چوب بوده است.

او افزود: همچنین در سه ماه سال جاری ۴۵۵ هزار و ۳۹۷ تن کالا از بنادر استان مازندران وارد کشور شد.

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی مازندران گفت: طی این مدت، عمده‌ترین بخش کالا‌های وارداتی، ذرت دامی، گندم، روغن حیوانی و نباتی، جو دامی بوده است.

باکری میزان ترانزیت کالا در طی این مدت را بیش از ۶۴ هزار تن عنوان نمود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد۶۳ درصدی داشته است.

او خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده از میان بنادر استان، بندرامیرآباد فعالترین بندر از این نظر می‌باشد.


پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت پل فلزی سد گلورد

پل فلزی سومین سد بزرگ مازندران، سد گلورد نکا با پیشرفت ۸۰ درصد در حال ساخت است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: عملیات ساخت پل فلزی برای ایجاد راه ارتباطی روستا‌های بالادست سد گلورد با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال اجراست و پس از تکمیل برای نصب به محل مورد نظر انتقال داده می‌شود.

حیدر داوودیان افزود: این پل دارای ۳۰۰ متر طول و ۱۲ متر عرض به صورت تردد دو طرفه و دومین نمونه پل زیرقوسی در کشور می‌باشد.

او گفت: با توجه به این که جاده‌های منتهی به پل در منطقه کوهستانی و جنگلی واقع شده دقت در ساخت پل بسیار حائز اهمیت بوده و می‌بایست پس از طراحی قطعات و اطمینان از کیفیت، برای عملیات نصب به محل مورد نظر انتقال داده شود و همین امر موجب طولانی شدن زمان اجرای این پروژه شده است.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: سد گلورد در شهرستان نکا با ظرفیت ۱۱۵ میلیون متر مکعب سومین سد بزرگ مازندران محسوب می‌شود که با اهداف تامین آب آشامیدنی و کشاورزی و همچنین مهار سیلاب‌های مخرب رودخانه نکا رود احداث شد.

داوودیان ادامه داد: با نصب پل فلزی و ایجاد راه دسترسی مناسب برای ساکنان روستا‌های بالادست سد، براساس برنامه پیش بینی شده در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری کامل خواهد رسید.

او گفت: با توجه به اینکه بدنه سد در سال ۹۶ اتمام یافته بود نقش به سزایی در کاهش خسارات ناشی از سیل‌های سال ۹۷ و ۹۸ در شهرستان نکا داشته و از تکرار حوادثی همچون سیل سال ۷۸ این شهرستان جلوگیری کرد.


معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران

با حکم وزیر آموزش و پرورش، حسین کمالی سرپرست آموزش و پرورش مازندران شد.

، آیین معارفه حسین کمالی به‌عنوان سرپرست جدید اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران؛ صبح امروز سه شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان مرکز استان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مشاور وزیر و همکاران اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد با حکم یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، حسین کمالی جایگزین مصطفی عابدی مدیر کل پیشین آموزش و پرورش مازندران شد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در این جلسه گفت: سند تحول بنیادین چراغ راه برون رفت از چالش‌های نظام آموزش و پرورش کشور است.

مصطفی عطاران با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش نیاز به تحول اساسی دارد، گفت: تحول در آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست مگر اینکه در چهار رکن منابع انسانی، برنامه ریزی درسی، سنجش و ارزیابی و بخش مادی تحول ایجاد شود، همچنین می‌توان اشاره کرد که سند تحول بنیادین چراغ راه برون رفت از چالش‌های نظام آموزش و پرورش کشور است.

رییس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش ارزشمند معلمان و فرهنگیان در جامعه، بر رفع مشکلات آن‌ها تاکید کرد و افزود: همه افرادی که موجب پیشرفت و توسعه کشور بودند از پرورش یافتگان معلمان هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی آموزش و پرورش انسان سازی می‌باشد، خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت از سیاست­‌های بنیادین اسلام و از اهداف زیربنایی بعثت رسول خدا (ص) است و پیامبر­اسلام (ص) تربیت را از خویش و خویشاوندانش آغاز کرد و به تعلیم و آموزش نیز از اولین روز‌های هجرت همت گمارد که این، خود نشانگر اهمیت آن دو مقوله دینی و قرآنی است.

عطاران در ادامه ضمن تقدیر از زحمات مصطفی عابدی در دوره مسئولیت خود به کمالی مدیرکل جدید آموزش و پرورش تبریک گفت و افزود: حسین کمالی چهره آشنای آموزش و پرورش استان بوده و دارای تجربه و دانش مدیریتی در حوزه‌های مختلف مدیریت است.

یاداور می‌شوم مصطفی عابدی در اواخر فرودین ۱۴۰۱ در حکمی از سوی یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، به‌عنوان مدیرکل آموزش و پرورش مازندران منصوب و جایگزین علیرضا سعدی پور شده بود.


زمین خواری ۲۵ میلیاردی در چالوس

۶۰۰ متر مربع از زمین‌های ملی و جنگلی چالوس که غیرمجاز به تملک فردی در آمده بود، با حکم قضایی آزاد سازی شد.

،فرمانده انتظامی چالوس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر محصور و تصرف غیر قانونی زمین‌های ملی و جنگلی در یکی از مناطق روستایی چالوس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ علی اکبر خسروی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی‌های همه جانبه، متهم را که با محصور کردن ۶۰۰ متر مربع از اراضی ملی و جنگلی آن را به تملک خود در آورده بود، شناسایی کردند.

او گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی، با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چالوس، زمین تصرف شده از چنگ متهم رها سازی و به آغوش طبیعت بازگردانده شد.

سرهنگ خسروی ارزش زمین آزاد شده از چنگ متهم را بر اساس نظر کارشناسان ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.


منبع خبرگزاری صداوسیمای مازندران


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید