معاون سیاسی استاندار گیلان :درمورد برگزاری همایش فتح خرمشهر

کارواشتغال گیلان :معاون سیاسی استاندار گیلان، فتح خرمشهر را مظهر قوی شدن عنصر ایرانی دانست و یادآور شد: این حماسه یک همدلی و انسجام ملی، سیاسی، اجتماعی و نظامی در کشور ایجاد کرد و اگرچه صدها شهید تقدیم کردیم، اما احساس پیروزی و غرور ملی بر احساس حزن و اندوه غلبه داشت.

 

محمود قاسم نژاد در جلسه هماهنگی بزرگداشت حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر، از این روز به عنوان یکی از ماندگارترین رویدادهای عرصه دفاع مقدس یاد کرد و گفت: همواره باید حماسه آزادسازی خرمشهر را گرامی بداریم؛ البته با توجه به شرایط بهداشتی حاکم بر کشور، باید به سمت اجرای برنامه های متنوع در بستری فضای مجازی برویم.

 

وی سوم خرداد را یک رخداد بزرگ ملی دانست که نیازمند تبیین دستاوردهاست و تصریح کرد: فتح خرمشهر نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس و در تاریخ مقاومت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعم از ارتش و سپاه محسوب می شود، زیرا تا قبل از عملیات بیت المقدس بیشتر در موضع انفعال بودیم و بعد از فتح خرمشهر پیروزی های بزرگ اتفاق افتاد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، با بیان اینکه رژیم بعثی با کمک زورمندان جهان مناطق جنوبی کشور را محاصره کرده بود، افزود: در آغازین ماه های جنگ، ارتش و سپاه از لحاظ نظامی با هجمه سنگین تیپ های زرهی و گردان های مسلح دشمن مواجه شدند و این وضعیت شکننده موحب شد شهرهای بزرگ ما همچون آبادان و خرمشهر به اشغال درآید.

 

قاسم نژاد، با اشاره به نوپا بودن انقلاب اسلامی و عدم انسجام ارتش و سپاه در آن زمان، خاطرنشان کرد: پیروزی در مقابل دشمن و آزادسازی بندری بزرگ مانند خرمشهر در کمتر از دو سال از آغاز جنگ نوعی خودباوری در مدافعان کیان اسلامی ایجاد کرد.

 

وی فتح خرمشهر با وجود ضعف های تاکتیکی و نظامی را نشان دهنده ایمان و شجاعت و پایمردی جوانان این مرز و بوم دانست و اظهار کرد: باید این پیروزی ها را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم تا منجر به تقویت اتحاد و انسجام ملی شود.

 

معاون استاندار گیلان، با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فتح خرمشهر را فراتر از فتح آب و خاک دانسته است، متذکر شد: این حماسه بزرگ عرصه بروز و ظهور فرماندهانی تاثیرگذار، مستعد، انقلابی و جهادی همچون حاج قاسم سلیمانی بود و امروز کشور به وجود چنین فرزندانی می بالد.

 

وی فتح خرمشهر را سرآغاز پیروزی های بعدی در دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: بعد از آزادسازی خرمشهر عملیات های رزمندگان اسلام علیه دشمن بعثی یکی پس از دیگری به پیروزی ختم شد و بخش های مهمی از نوار مرزی مشترک با عراق را آزاد کردیم که اوج این پیروزی ها در عملیات کربلای۵ بود و توانستیم ماشین جنگی دشمن را متوقف کنیم.

 

قاسم نژاد، فتح خرمشهر را مظهر قوی شدن عنصر ایرانی دانست و یادآور شد: این حماسه یک همدلی و انسجام ملی، سیاسی، اجتماعی و نظامی در کشور ایجاد کرد و اگرچه صدها شهید تقدیم کردیم، اما احساس پیروزی و غرور ملی بر احساس حزن و اندوه غلبه داشت.

 

معاون استاندار گیلان، شهدا را سرمایه های اجتماعی کشور دانست و تصریح کرد: بسیاری از جوانان سنگر مدرسه و دانشگاه را رها کردند و به جبهه ها آمدند و نیروهای نظامی و انتظامی و ارتشی و سپاهی و بسیجی و سرباز ما با شجاعت تمام در برابر دشمن ایستادند و از آرمان انقلاب و نظام اسلامی تا پای جان دفاع کردند.

 

وی با بیان اینکه شهدا به ملت ایران در اعصار آینده درس صبر و استقامت و ایستادگی دادند، خاطرنشان کرد: امروز نیز با استفاده از فرهنگ شهدا می توانیم در برابر فشار تحریم از کشور دفاع کنیم.

 

قاسم نژاد، با اشاره به حملات گسترده رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه، یادآور شد: ملت ایران و مسلمانان منطقه و همه آزادی خواهان جهان جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند، زیرا سالیان سال است که رژیم صهیونیستی قدس شریف را به اشغال خود درآورده و از هر حربه ای برای تحت ستم قرار دادن ملت مظلوم فلسطین استفاده می کند.

 

وی از آزادیخواهان جهان خواست برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین هم آوا شوند و اضافه کرد: باید در ویژه برنامه های بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر حمایت از ملت فلسطین را نشان دهیم.

 

معاون استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم فضاسازی شهری و روستایی در همه شهرستان ها متناسب با ایام پیروزی خرمشهر، اظهار کرد: تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس، دیدار با خانواده های شاهد و ایثارگر عملیات بیت المقدس و تجدید میثاق با شهدای والامقام که جانشان را برای پایداری ایران و ایرانی دادند، جزو مهمترین برنامه هاست.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید