معلمان مدارس غیر انتفاعی هیچ تعهد استخدامی ندارند

معلمان مدارس غیر انتفاعی هیچ تعهد استخدامی ندارند

کارواشتغال به نقل از اصفهان-ایرنا-رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: هم اینک هیچگونه تعهد استخدامی برای معلمان مدارس غیرانتفاعی از طرف وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است.

 

وحید محمودی در پاسخ به درخواست جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی اصفهان مبنی بر استخدام در آموزش و پرورش افزود: مدارس غیردولتی بخش خصوصی آموزش و پرورش محسوب می‌شوند و قوانین کارگری و کارفرمایی بر جذب این دسته از نیروها حاکم است.

 

وی روز  دوشنبه ر گفت و گو با ایرنا بیان‌کرد: مراحل گزینش و نظارتی مدارس غیرانتفاعی توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود اما هیات موسس این نهادهای آموزشی مسوولیت جذب و پرداخت حق و حقوق نیروهای خود را بر عهده دارند.

 

رییس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: کمیته و شورایی بر فعالیت‌های مدارس غیرانتفاعی نظارت دارد و باید متولیان این حوزه حق و حقوق نیروهای خود را به خوبی پرداخت کنند و با تخلفات آن‌ها برخورد می‌شود.

 

به گفته وی انتظار استخدام معلمان مدارس غیر انتفاعی منطقی نیست و آموزش و پرورش تعهدی نسبت به این موضوع ندارد و هرگونه فرآیند جذب بر اساس قوانین بالا دستی است.

 

محمودی یادآورشد: با راه اندازی مدارس غیرانتفاعی قرار است بخشی از حجم کاری آموزش و پرورش به این مراکز سپرده شود و نباید کادر این مدارس خواهان استخدام رسمی دولتی باشند.

 

وی با بیان اینکه برخی از متولیان این مدارس حق و حقوق معلمان را پرداخت نمی کنند، اظهارداشت: عملکرد این حوزه مورد بررسی قرار گرفته تا قراردادهای سفید به امضا نرسد و موارد قانونی جذب و پرداخت حق الزحمه نیروها به خوبی رعایت شود.

 

به گفته وی تاکنون ۲هزار و ۴۰۰ مدرسه غیرانتفاعی در این استان تاسیس شده است که عملکردشان مناسب و برای اولیا رضایت‌بخش بوده است.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته با وجود تعطیلی مدارس و آموزش آنلاین،کاهش جمعیت دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی و انتقال آنان به مدارس دولتی نداشتیم.

 

بیش از ۹۲۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان به تحصیل اشتغال دارند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید