مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کوتاه‌ترین راه اشتغال جوانان است

مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کوتاه‌ترین راه اشتغال جوانان است

مدیرکل‌آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: خانواده‌ها باید جوانان را نسبت به یادگیری مهارت ترغیب کنند چرا که مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کوتاه‌ترین راه اشتغال برای آنها است.

کارواشتغال به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست با جوانان جویای کار فاقد مهارت در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: جوانان جویای کار که دارای مهارت لازم نیستند یکی از دلایل مشکل بیکاری است و رفع این مشکل در گرو تغییر فرهنگ اشتغال، ترویج آموزش‌های مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی عنوان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

ملایی هزاروندی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته نیز آموزش‌های مهارتی به عنوان اصلی جدایی ناپذیر در پیشرفت کشور مورد توجه است، تصریح کرد: این آموزش‌ها در کشورهای در حال توسعه نه تنها عهده دار تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصاد این کشورها هستند بلکه از طریق بسترسازی خوداشتغالی به حل مشکل بیکاری نیز کمک می‌کنند.

مدیرکل‌آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان با اشاره به ظرفیت آموزشی این اداره کل در ۲ بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان عنوان کرد: تنوع و تعدد رشته‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به ترتیبی است که امکان ارائه هرگونه آموزشی در هر رشته و زمینه‌ای وجود دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تاکید کرد: جوانان برای ورود به بازار کار و راه اندازی کسب و کار باید به موضوع آموزش‌های مهارتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید