مهلت فرماندار دشتستان به بانک‌ها برای پرداخت وام مشاغل خانگی

مهلت فرماندار دشتستان به بانک‌ها برای پرداخت وام مشاغل خانگی

فرماندار شهرستان دشتستان گفت: بانک‌های دشتستان تا بیستم دی‌ماه فرصت دارند تسهیلات مشاغل خانگی را پرداخت کنند که در این راستا معاونت برنامه‌ریزی فرماندار پرداختی بانک‌ها را مدام پیگیری و رصد می‌کند.

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان که با حضور مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با تقدیر از مجموعه دستگاه‌های استانی و ادارات و نهادهای شهرستانی و بانک‌های عامل در تسریع ارائه تسهیلات تبصره‌ای گذشته، اظهار داشت: ضرورت دارد در راستای ارتقاء و تحقق کامل اهداف اشتغال‌زایی، برنامه‌ریزی و هماهنگی میان دستگاه‌ها و نهادهای مسوول در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ بیشتر شود.

وی با بیان اینکه بحث انحراف تسهیلات خطای غیرقابل بخشودنی است، افزود: انحراف تسهیلات با وجود شرایط خاص اقتصادی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و تسهیلات پرداختی باید در قبل، حین و بعد از پرداخت به شدت نظارت داشته باشند.

فرماندار دشتستان  تاکید کرد: اطلاعات خام از تسهیلات تبصره‌ای و اشتغال پایدار روستایی باید در اختیار کارگروه اشتغال شهرستان قرار گیرد و همچنین ارتباط بین دستگاه‌های استانی و شهرستانی تقویت شود.

رییس کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان دشتستان تاکید کرد: باید پیگیری بیشتری جهت جذب تسهیلات تبصره ۱۸ برای طرح‌های میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به‌دنبال ارتقای ظرفیت بازارچه گردشگری از دو نقطه به هشت نقطه در شهرستان هستیم، باید در این‌باره شهرداران و دهیاران پیگیری‌های لازم برای جذب منابع بیشتر از راه تسهیلات تبصره‌ای داشته باشند.

بنافی با اشاره به محدودیت شدید منابع آب متأثر از خشکسالی‌های اخیر و برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی مخصوصا در دشت بوشکان، اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قطعا حمایت از طرح‌های کشاورزی با اولویت تغییر الگو کشت، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بنافی افزود: در خصوص مشاغل خانگی بانک‌های شهرستان دشتستان تا بیستم دی‌ماه امسال فرصت دارند تسهیلات خود را پرداخت کنند که در این راستا معاونت برنامه‌ریزی فرماندار پرداختی بانک‌ها را مدام پیگیری و رصد می‌کند.

فرماندار شهرستان دشتستان گفت:  متاسفانه اشتغال در شهرستان صورت می‌گیرد ولی ثبت سامانه رصد نمی‌شود، که دستگاه‌های اجرایی با ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد، عملکرد دولت در شهرستان را بهتر نمایان کنند.

پایان پیام/


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید