مهلت یک هفته‌ای به شهرستان‌ها برای جذب اعتبار مشاغل خانگی

مهلت یک هفته‌ای به شهرستان‌ها برای جذب اعتبار مشاغل خانگی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان از مهلت یک هفته‌ای به شهرستان‌های استان برای جذب حداکثری سهم اعتبار مشاغل خانگی مهلت داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، داوود شهرکی در نهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان از مهلت یک هفته‌ای به شهرستان‌های استان برای جذب حداکثری سهم اعتبار مشاغل خانگی مهلت داد.

معاون امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: میزان اعتبار جذب شده در حوزه مشاغل خانگی از سوی برخی شهرستان‌های استان رضایت بخش نیست و این شهرستان‌ها باید در یک هفته، وضعیت موجود را به نقطه مطلوب رسانند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین بانک‌های تجارت، رفاه کارگران، توسعه تعاون، صادرات، مهر ایران، ملت، ملی و پست بانک که عامل در معرفی طرح و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هستند باید در تعامل با اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نظارت فرمانداری ها، موضوع جذب حداکثری اعتبار ابلاغی را پیگیری کنند تا ثمره اقدامات منتج به ایجاد اشتغال برای مردم و بهبود معیشت شود.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان هم در این جلسه به تشریح عملکرد مشاغل خانگی استان پرداخت و گفت: ۹۴۰ طرح به بانک های عامل معرفی شده که از این تعداد، ۱۵۷ طرح از تسهیلات بهره مند شدند.

سلامی اعتبار کل استان در حوزه مشاغل خانگی را ۱۳۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: فعلا ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان کسب و کارهای خانگی پرداخت شده است.

وی میزان اشتغال ایجادی از محل پرداخت تسهیلات را، ۱۹۱ نفر عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: در صورتی که شهرستان ها بعد از مهلت یک هفته ای نتوانند اعتبار لازم را جذب کنند، سهم شهرستان ضعیف به شهرستان هایی که متقاضی بیشتری دارند اختصاص می یابد.

سلامی گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در زمره تسهیلات ارزان قیمت است که بصورت انفرادی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و بصورت پشتیبان تا سقف چهار میلیارد تومان قابل پرداخت است.

وی افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی باید ضمن داشتن گواهی مهارتی، در سامانه مربوطه نیز ثبت‌نام کنند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید