ناوشکن دیلمان به صورت بومی ساخته شده است

ناوشکن دیلمان به صورت بومی ساخته شده است

به گزارش کارواشتغال از گیل خزرمعاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: ناوشکن دیلمان جمهوری اسلامی ایران از جمله پیشرفته‌ترین ناوشکن‌های کشور است که در کلاس موج به صورت کاملا بومی ساخته شده و دارای ویژگی‌های بسیار خوب بوده و برتری نسبت به سایر ناوشکن‌های قبلی است.

امیر دریادار مهدی خواجه امیری صبح امروز، یکشنبه ۶ آذرماه در حاشیه الحاق ناوشکن دیلمان به دریای خزر که در اسکله ۱۴ بندرانزلی انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ناوشکن دیلمان جمهوری اسلامی ایران از جمله پیشرفته‌ترین ناوشکن‌های کشور است که در کلاس موج به صورت کاملا بومی ساخته شده و دارای ویژگی‌های بسیار خوب بوده و برتری نسبت به سایر ناوشکن‌های قبلی است.

وی یکی از ویژگی‌های ناوشکن دیلمان را بدنه آیرودینامیکی آن دانست که باعث شده کاملا رادار گریز باشد و تصریح کرد: دکل مخابراتی نیز قابلیت کشف، شناسایی و رهگیری انهدامی را به سیستم فرماندهی و کنترل هدایت می‌کند؛ این یکی از ویژگی‌های بسیار بارز و عالی ناوشکن مذکور بوده و شاید تکنولوژی آن را فقط پنج کشور داشته باشند که به صورت چهاروجهی است و هر وجه دارای سه بعد است.

امیردریادار خواجه امیری تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد امکان سوخت‌گیری بیشتر همچنین حمل آب آشامیدنی اضافه تر بوده که باعث شده تاب آوری در دریا را به مدت سه ماه افزایش دهد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تاکید کرد: امکان پرواز و فرود بالگرد اس.اچ در این ناوشکن پیش بینی شده؛ همچنین در قسمت موتور که به صورت چهار خطه است می تواند مانور بیشتری انجام دهد و هم از اطمینان و پایداری بهتری در دریا برخوردار است.

وی افزود: سلاح‌هایی که در ناوشکن دیلمان پیش‌بینی شده، اعم از سطحی و زیر سطحی؛ همچنین ضد هوایی از جمله سلاح‌ها و تکنولوژی های جدید و پیشرفته‌ای است که امیدواریم همانطور که مد نظر است همواره باعث بازدارندگی و برقراری امنیت بیش از پیش در این منطقه شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید