نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۳.۴ درصد بالاتر از میزان کشوری است

نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۳.۴ درصد بالاتر از میزان کشوری است

رشت- استاندار گیلان گفت: نرخ بیکاری استان ۱.۵ درصد از کشور کمتر و نرخ مشارکت اقتصادی ۳.۴ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی اظهار داشت:بر اساس آمارها در گیلان نرخ بیکاری استان ۵.۱ درصد کمتر از میانگین کشور و جالب آنکه در همین حال نرخ مشارکت اقتصادی منطقه ۴.۳ درصد بیش از متوسط کشور است.

وی افزود:طبق همین اطلاعات مستند نرخ بیکاری سه ماه سوم سال جاری در کشور ۸.۲ درصد ولی در گیلان ۷.۶ درصد است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر و در شرایطی که تحقق اشتغال استان گیلان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر بود، این تعداد در سال جاری بیش از ۲۹ هزار و ۳۶۱ نفر به ثبت رسید و کمیته ای به منظور صحت سنجی این آمارها تاسیس شده و با انتخاب مجریان ، صحت سنجی میدانی آمارها را در دستور کار قرار داده است.

عباسی ادامه داد: استان گیلان هم اکنون ۵ هزار و ۸۸۱ واحد تولید در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری دارد که یک هزار و ۷۷۹ واحد آن ها دارای اشتغال بیش از ۱۰ نفر هستند و در همین راستا واحدهای به بهره داری رسیده در دولت سیزدهم ۴۳۹ واحد است که ۱۵۹ واحد در صنعت، ۲۰۶ واحد در بخش کشاورزی و ۷۴ واحد در حوزه گردشگری فعال شده اند.

وی گفت: جالب توجه اینکه در دولت سیزدهم و در دوره فعالیت دکتر عباسی استاندار گیلان در مجموع ۱۷۲ واحد با زمینه سازی اشتغال مجدد ۸۰۰ نفر در سه بخش فوق احیا و فعال شد و این روند امید بخش همچنان ادامه دارد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید