نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان گیلان

نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان گیلان

استاندار گیلان : تولیدات دانش بنیان به سمت پاسخ به نیاز‌های گیلان سوق داده شود.

کارواشتغال به نقل از صداسیمای گیلان ؛ اسدالله عباسی در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به طرح‌ها و پروژه‌های مهم در بخش ارتقای اقتصاد دانش بنیان گفت: از پروژه‌های علمی و طرح‌های تحول گرا در حوزه اقتصاد دانش بنیان استقبال می‌کنیم.
استاندار گیلان با تاکید بر استفاده از نخبگان علمی استان در زمینه‌های مختلف، بیان کرد: توسعه گیلان روی ریل تولید و اقتصاد دانش‌بنیان حرکت می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت واحد‌های دانشگاهی و نخبگانی گیلان، تاکید کرد: خلاقیت، ایده پردازی و علمی پایه کردن تولید با محوریت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری مورد توجه قرار گیرد.
استاندار گیلان با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی در حوزه تولید بسیار اهمیت دارد، گفت: تولید دانش بنیان با توجه به زیست بوم و در جهت رفع نیاز‌های گیلان طرح ریزی و هدف گذاری شود.
سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نگاه به حوزه دانش بنیان‌ها باید دلسوزانه و مسئولانه باشد، گفت: تجاری سازی دانش بنیان‌ها مورد تاکید است.
جواد مشایخ افزود: توجه به علم و آموزش محور کار، تولید و اشتغال قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تجاری سازی دانش بنیان‌ها مورد تاکید است، افزود: تولیدات دانش بنیان باید به اقتصاد دانش بنیان و تحول گرا تبدیل شود.
سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم تمرکززدایی در حوزه تولید و اقتصاد دانش بنیان گفت: توجه به آمایش نوآوری در سراسر کشور ضرورت دارد و نباید نگاه‌ها فقط به پایتخت معطوف شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید