نماینده ولی‌فقیه در کردستان: دغدغه اشتغال خانواده‌های معظم شهدا پیگیری شود

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: دغدغه اشتغال خانواده‌های معظم شهدا پیگیری شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خواستار توجه به رفع دغدغه و اشتغال خانواده معظم شهدا شد.

کارواشتغال به گزارش خبرگزاری تسنیم از قروه، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در سفر یک‌روزه به شهر سریش‌آباد، در بدو ورود در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و به مقام شهدا ادای احترام کرد.

وی سپس به دیدار خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران رفت و گفت: نیاز و نگاه عاطفی یکی از الزاماتی است که نسبت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران باید مورد توجه قرارگیرد.

دغدغه اشتغال خانواده‌های معظم شهدا پیگیری شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه اشتغال و مشکلات مالی یکی از دغدغه‌های فرزندان شهدای گرانقدر و جانبازان و ایثارگران بوده که تسریع در رفع این دغدغه مستلزم همت و تلاش جهادی است، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای همفکری، همدردی، رسیدگی و مساعدت‌های مالی نسبت به این عزیزان اتمام جدی داشته باشد.

وی سپس از پروژه‌های مسکن ملی و کارگاه مصنوعات سنگی واقع در سریش‌آباد بازدید و در جریان روند پیشرفت پروژه و فعالیت‌ها و مشکلات این حوزه قرار گرفت.

پورذهبی سپس در جلسه شورای اداری شهر سریش‌آباد شرکت و پس از ارائه گزارش فرماندار شهرستان قروه و مسئولان؛ خواستار پیگیری و رفع مشکلات و دغدغه‌های شهروندان در بخش‌های مختلف شد.

مشکلات سریش‌آباد احصا و با اولویت برطرف شود

وی با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات شهر و بخش احصا و به ترتیب اولویت پیگیری و برطرف شود، گفت: آماده پیگیری موانع پیش‌روی پروژه مسکن ملی، کارگاه‌های مصنوعات سنگبری، کمربندی سلامت، انتقال آب بند و معدن سنگ قزل قیه در شهر سریش‌آباد را داشته و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه اگر چه مشکلاتی در جامعه وجود داشته و کسی منکر آن نمی‌شود اما باید فضا را مثبت ببینیم و نشاط و انگیزه به فضای خدمت القا شود، خاطر نشان کرد: سفر رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه به استان در جهت پیگیری و حل مسائل و مشکلات و منشا توسعه و رفع محرومیت‌زدایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سفرها و بازدیدهای شهرستانی یک روز کامل را به رفع مشکلات و مسائل مردم و شهر مورد نظر اختصاص می‌دهیم، عنوان کرد: برای پیگیری دغدغه هم‌استانی‌ها شب و روز نشناخته و از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

تامین امکانات نرم‌افزاری حوزه علمیه خواهران سریش‌آباد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان سپس با خواهران طلبه حوزه علمیه خواهران سریش‌آباد دیدار کرد و در جریان روند فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با جدیت تمام توجه فرهنگی به شهر سریش‌آباد دنبال و حل مسائل و مشکلات قرآنی در اولویت است، افزود: در جهت تهیه و تامین امکانات نرم‌افزاری از جمله رایانه و تهیه کتاب مشکلی نیست اما در رابطه با سخت افزارها و مکان و ساختمان با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

پورذهبی خطاب به فعالان این عرصه تاکید کرد: مسیر تقوای الهی را در پیش گرفته و امید و انگیزه را از دست ندهید و برای یارگیری مذهبی و گسترش حوزوی راه را ادامه دهید.

وی با تاکید بر اینکه نعمت‌های داشته را قدر دانسنه و سپاسگزار مواهب و بخشش‌های الهی باشید، یادآور شد: از ظرفیت‌های موجود استفاده کافی برده و ابتکار و نوآوری داشته باشید و به‌روزرسانی اطلاعات و مطالب ناب و کتابخوانی را در دستور کار قراردهید.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان؛ احکام، اعتقادات و اخلاقیات سه گزینه مهم و تشکیل‌دهنده دین مبین اسلام بوده و برنامه‌ریزی، ابتکار و نوآوری و پرداختن به اصل دین بسیار لازم و ضروری است.

توصیه خواندنی به فرهنگیان

وی همچنین در این دیدار با فرهنگیان، نخبگان و دانشجویان این شهر دیدار و با سعه صدر دردل‌ها و دغدغه‌های این قشر از جامعه را گوش داد و خطاب به آنان تصریح کرد: در کنار تدریس علمی و اجتماعی از تدریس معنویت و اخلاق دریغ و کوتاهی نشود.

پورذهبی خطاب به فرهنگیان، با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان شایسته، آراسته از اخلاق و ادب فردی و اجتماعی تربیت و تحویل جامعه شود، یادآور شد: هویت ملی، علمی، انسانی کشور باید رو به جلو باشد و فرزندان ایران اسلامی همچنان در این راه مایه افتخار و مباهات در دنیا باشند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید