هزینه های تولید شغل در بخش تعاون کم است

کارواشتغال

معاون کار و رفاه اجتماعی محمد کبیری در نشست هم اندیشی با تعاونگران استان زنجان با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشور خاص است، گفت: معتقدیم در چند دهه اخیر بارها این مشکلات و هزینه‌های تحمیلی به کشور، به وجود آمده ولی مردم و مسئولان در کنار هم تلاش کرده اند گردنه‌های سختی را که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی پیش می‌آید، گذار کنند.

او بر حمایت از تعاونی‌ها تاکید و اظهار کرد: قطعا حمایت از تعاونی‌ها می‌‌تواند به یک اشتغال پایدار منطقه‌ای کمک کند و باعث رونق تولید شود، چرا که هزینه‌های ایجاد شغل در یک تعاونی پایین‌تر از هزینه برای ایجاد اشتغال در بخش‌های دیگر خواهد بود.

معاون وزیر تعاون ادامه داد: در همین راستا در دوره جدید سیاست‌هایی را در بخش تعاون دنبال کردیم و معتقدیم بخش تعاون نیازمند دو رویکرد جدی و جدید است یک شفافیت و دوم نوآوری.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که دلیل بسیاری از مشکلات مطرح شده از سوی تعاونگران، نبود شفافیت و عدم نظارت مستمر اعضا در پی فعالیت‌های مدیران عامل و هیات مدیره است  که برای حل این مساله یک سامانه جامع هوشمند تعاون طراحی کرده‌ایم.

کبیری در ادامه با اشاره به این که این سامانه از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری مهیاست و در روز جهانی تعاون به صورت آزمایشی از این سامانه رونمایی شد، گفت: برای اجرای این طرح نیازمند همکاری دستگاه‌ها و نمایندگان مجلس در بحث قوانین هستیم تا برای اولین بار در استانها اعضا تعاونی‌ها بتوانند به صورت هوشمند بر روی فعالیت مدیران عامل و هیات اجرا نظارت کنند تا مشکلات رفع گردد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: از توسعه و تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم و خط اعتباری خوبی را از صندوق نوآوری شکوفایی برای تعاونی‌های دانش بنیان گرفته‌ایم.

کبیری ادامه داد: با تاسیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون به دنبال ایجاد اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های معتبر در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم تا با حمایت از آنها با همکاری صندوق نوآوری شکوفایی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در بخش تعاون یک بدنه تحصیل کرده، نخبه و کارآفرین را بوجود اوریم.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید