واحدهای صنفی معادل بخش تولید اشتغال ایجاد کردند

واحدهای صنفی معادل بخش تولید اشتغال ایجاد کردند

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: واحدهای صنفی در سه سال اخیر معادل واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اردبیل ایجاد اشتغال داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی عصر شنبه در آئین رونمایی از سایت معرفی و فروش آنلاین هنرصنعت نقره در اردبیل اظهار کرد: اصناف حلقه آخر تولید محسوب می‌شوند و در راهبری این حوزه فعالان صنفی نقش‌آفرینی اصلی را دارند.

وی با اشاره به اهمیت واحدهای صنفی استان در عرضه کالا و ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار یادآور شد: نقش‌آفرینی اصناف در تحولات اقتصادی استان بی‌بدیل بوده و در این بین در بخش هنرصنعت صنایع دستی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش می‌کنیم تا از فعالان این صنایع بومی و سنتی حمایت لازم را داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با قدردانی از فعالان عرصه هنرصنعت نقره و صنایع فلزی در استان اردبیل گفت: فروش آنلاین محصولات تولیدی در این مجموعه‌ها بستر و فضای خوبی را فراهم کرده تا تولیدات استان اردبیل در این بخش بیشتر در سطح کشور معرفی شود.

صادقی، خرید ماشین‌آلات و تجهیز کارگاه‌های مدرن در این حوزه را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: شرایط سخت کرونایی فضایی را به وجود آورد تا با فعال شدن صنعتگران و اصناف در بخش فضای مجازی، فروش آنها توسعه پیدا کرده و در کوتاه‌ترین زمان بتوانند مشتری برای محصولات خود پیدا کنند.

وی، دانایی را در کنار توانایی عنصری سازنده در ایجاد تحول هنرصنعت صنایع دستی عنوان کرد و ادامه داد: ما به راحتی می‌توانیم در بخش نقره همچون قلم‌زنی اصفهان محصولات بی‌نظیری را تولید و روانه بازار کنیم و قطعاً در این باب حمایت از هنرمندان و صنعتگران مورد تاکید است.

صادقی استان اردبیل را استان گردشگرپذیر با ورود بیش از ۸ میلیون گردشگر در طول سال به ویژه فصل تابستان عنوان کرد و گفت: وجود کارگاه‌های متعدد صنایع دستی به ویژه نقره و محصولات فلزی در اطراف بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین خود می‌تواند بهترین فضا برای تبلیغات این محصولات باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل پرداخت تسهیلات به اصناف به ویژه فعالان صنایع دستی را یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه نیز از منابع مختلف پرداخت تسهیلات کم بهره در اولویت قرار گرفته و سعی ما بر این است تا اشتغال ایجاد شده در این بخش افزایش پیدا کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید