ورود ۸۲ هزار خودرو به گیلان ، افزایش ۲۲۸ درصدی ورود خودرو+سایر اخبار گیلان

ورود ۸۲ هزار خودرو به گیلان ، افزایش ۲۲۸ درصدی ورود خودرو+سایر اخبار گیلان

ورود ۸۲ هزار خودرو به گیلان ، افزایش ۲۲۸ درصدی ورود خودرو

فرمانده انتظامی استان از ورود حدود ۸۲ هزار خودرو به گیلان خبر داد و گفت: ورود خودرو از محور‌های مواصلاتی استان ۲۲۸ درصد افزایش داشته است.

سردار عزیزاله ملکی با اشاره به آمادگی پلیس برای تسهیل عبور و مرور و همچنین تامین نظم و امنیت شهروندان و مسافران در تعطیلات عید سعید فطر ، گفت : در ۲۴ ساعت گذشته شاهد افزایش ۲۰۲ درصدی ورود خودرو از شهرستان رودبار و همچنین افزایش ۲۶ درصدی وسایل نقلیه از محور ورودی چابکسر بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه بیش از ۷۵ تیم پلیس راه برای تسهیل در رفت و آمد خودرو‌های ورودی به استان پیش بینی شده است گفت: برای افزایش ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان، محدودیت‌های ترافیکی در محور‌های قدیم رشت – قزوین و آستارا – اردبیل و بالعکس برای تردد کلیه تریلر‌ها و کامیون‌ها اعمال می‌شود.

وی از ورود حدود ۸۲ هزار خودرو به استان خبر داد و بر لزوم همکاری شهروندان و مسافران با پلیس برای برقراری نظم و امنیت تاکید کرد و از مسافران خواست زمان برگشت به شهر‌های خود را مدیریت کرده تا سفری مطمئن و ایمن داشته باشند.


به مناسبت هفته کارگر

فشردن دست‌های پینه بسته کارگران گیلانی در روز کارگر

استاندار در بازدید شرکت تولیدی دارو در شهر صنعتی رشت هفته کار و کارگر را به تولیدکنندگان و کارگران این شرکت تبریک گفت.

 استاندار در دیدار با تولیدکنندگان و کارگران مجموعه تولید داروی «کاسپین تامین» در شهر صنعتی رشت، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: واحد‌های راکد با بهره گیری از دانش نوین باید وارد چرخه تولید شده و این روند در واحد‌های نیمه فعال نیز با رویکرد کارآفرینی، توسعه و تسریع یابد.

دکتر اسدالله عباسی، با تاکید بر سیاست و راهبرد‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از کارگران و کارفرمایان در عرصه‌های مختلف تولید، افزود: کارگر، کارفرما و دولت، سه ضلع مثلث شکوفایی اقتصادی محسوب می‌شوند و تعامل و هم افزایی این سه عنصر نتایج مثبت و سازنده‌ای به دنبال خواهد داشت. 

وی در ادامه تعیین تکلیف واحد‌های تحت تملک بانک‌ها و افزایش ظرفیت تولید در واحد‌های نیمه فعال و راکد استان را ضروری خواند و گفت: تعهد امسال استان ایجاد ٣٠ هزار شغل است تا سهم تولید گیلان در رشد اقتصادی ١۴٠١ محقق شود.


طرح تفکیک زباله از مبدا در کوچصفهان و لولمان

با توجه به تولید روزانه ۲۱ تن زباله در شهر‌های کوچصفهان و لولمان، طرح تفکیک زباله از مبدا در این ۲ شهر انجام شد.

 فرماندار رشت به مناسبت روز کارگر در بازدید از کارخانه بازیافت فروتن کوچصفهان گفت: با توجه به تولید بیش از ۲۱ تن زباله در شهر‌های کوچصفهان و لولمان شهرداران طرح تفکیک از مبدا را با مشارکت کارخانه بازیافت زباله فروتن اجرا می‌کنند.

حمیدرضا امام پناهی با تاکید بر لزوم اجرای دقیق و مطابق برنامه مدیریت پسماند گفت: برای کاهش اثرات پسماند بر زندگی انسان‌ها و محیط زیست، شهروندان نیز با مشارکت در امر تفکیک زباله از مبدا می‌توانند کمک بزرگی در کنترل پسماند شهر خود کنند.

وی همچنین افزود: کارخانه بازیافت زباله فروتن کوچصفهان روزانه با بازیافت ۷ تن زباله خشک و اشتغال زایی ۴۰ نفر در کنترل پسماند نقش موثری دارد.

فرماندار رشت گفت: این کارخانه با استفاده از زباله‌های خشک روزانه ۲ هزار جعبه نشا و ۲ هزار پارو تولیدمی کند.

حمیدرضا امام پناهی گفت: با توسعه فضای این کارخانه می‌توان روزانه ۱۴ تن زباله خشک در آن بازیافت کرد.


روز معلم

تکریم و تقدیر استاندار گیلان از معلمان

دکتر اسدالله عباسی امروز در یکی از مدارس شهر رشت، با اهدای شاخه‌های گل، این روز را به معلمان تبریک گفت.

استاندار امروز به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، سرزده به مدرسه قرآنی علامه طباطبایی رشت رفت و این مناسبت را به معلمان تبریک گفت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و همه معلمان شهید، گفت: خوشبختانه پس از مدت ۲ سال با حضور دانش‌آموزان در مدارس، نشاط به محیط‌های آموزشی بازگشته است.

استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت قابل توجه آموزش دانش‌آموزان، ابراز امیدواری کرد: معلمان سخت‌کوش باید برای ارتقاء کیفیت آموزشی و جبران خلأ‌های ناشی از آموزش مجازی، به خوبی تلاش کنند.

دکتر اسدالله عباسی با تبریک این روز به معلمان، افزود: دولت به ارتقاء مادی و معنوی جایگاه معلمان توجهی ویژه دارد.

وی با بیان خاطراتی از دوران معلمی خود، گفت: تربیت و آموزش دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه و سرمایه‌های کشور، بسیار لذت‌بخش است.

استاندار گیلان با اشاره به اثرگذاری دانش‌آموزان در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آینده کشور، گفت: ایجاد نشاط بین دانش‌آموزان، به پویایی خانواده‌ها و جامعه بسیار کمک می‌کند.

دکتر اسدالله عباسی در دیدار با خانواده معلم شهید نادر خیرخواه و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان، گفت: شهدای فرهنگی همچون شهید خیرخواه نه فقط در حوزه تعلیم و تربیت، بلکه در عرصه خدمتگزاری به مردم سرآمد هستند.

وی با قدردانی از رشادت‌های شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های شاهد و ایثارگر، اضافه کرد: اینکه فرزندان شهدا هم مسیر پرافتخار پدران‌شان را طی می‌کنند، مایه مباهات است.


۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

کمتر از ۵۰ درصد از جمعیت هدف در گیلان دز سوم را دریافت کرده اند

شهروندان گیلانی امروز می‌توانند برای دریافت دز‌های واکسن کرونا به ۴۱۳ مرکز واکسیناسیون شهری و روستای در استان مراجعه کنند.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: واکسن‌های کرونا امروز در ۴۱۳ پایگاه تجمیعی و موردی به مردم گیلان تزریق می‌شود.

دکتر فردین مهرابیان با اشاره به فعالیت ۲۲۹ پایگاه واکسیناسیون در شهرستان رشت، افزود: همه پایگاه‌های واکسیناسیون در این شهرستان در ۲ شیفت صبح و عصر فعال است.

وی با وی گفت: مردم گیلان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی سایت واکسن دانشگاه علوم پزشکی گیلان vaccine.gums.ac.ir ، از مراکز واکسیناسیون شهرستان خود مطلع شوند.


قهرمانی تیم لنگرود در رقابت‌های والیبال ساحلی بسیج گیلان

نخستین دوره مسابقات والیبال ساحلی بسیج گیلان با قهرمانی تیم مقاومت لنگرود به پایان رسید.

این مسابقات با حضور ۱۶ تیم و به مناسبت ماه مبارک رمضان در مجموعه ورزش‌های ساحلی زنده یاد سیروس قایقران منطقه آزاد انزلی برگزار شد که در پایان تیم مقاومت لنگرود به مقام نخست، مقاومت کلاچای دوم و مقاومت کوچصفهان به مقام سوم رسیدند.


روزی برای پاسداشت روز کارگر در گیلان

به مناسبت روز کار و کارگر از ۶۰ نفر از فعالان عرصه کارگری گیلان تجلیل شد.

به مناسبت روز کار و کارگر همایش کار و کارگر و گرامیداشت ۴۱۸ شهید کارگری گیلان امروزبرگزار شد.
دراین مراسم از ۶۰ نفر از فعالان عرصه کارگری گیلان تجلیل شد.
کمک به ارتقای جایگاه کار و کارگرو رونق تولید واشتغال از معیار‌های انتخاب این افراد بود.
استاندار در این مراسم با گرامیدشت جایگاه کار و کارگر و نقش کارگران در رونق تولید و اشتغال گفت: کارگران گردانندگان چرخ تولید و اقتصاد هستند و باید به آنان و رفع مشکلاتشان توجه ویژه شود.
دکتر اسدالله عباسی با اشاره به اینکه نباید از کنار کارگران و تلاش‌های آنان بی تفاوت رد شویم گفت: قصور در پرداخت دستمزد کارگران پذیرفتنی نیست.
وی با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های فراوانی برای رونق تولید و افزایش اشتغال دارد گفت: باید از همه ظرفیت‌های استان استفاده کنیم تا مشکل بیکاری استان حل شود و این مهم با دست کارگران و کارفرمایان امکان پذیر است.
استاندار همچنین بر لزوم هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات جامعه کارگری استان تاکید کرد.
وی به صدور ۱۱۵ مجوز بی نام کسب و کار هم در استان اشاره کرد و افزود: این مجوز‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی صنعتی و گردشگری صادر شده است.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان هم در این مراسم گفت: کارگران، جهاد گران عرصه کار و سازندگی هستند و در جنگ اقتصادی توطئه دشمنان را خنثی می‌کنند.
سیاوش آقاجانی با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات کارگران به ویژه در نظام پرداخت حقوق و دستمزد اهتمام ویژه‌ای دارد افزود: مطالبات کارگران و کارفرمایان را با جدیت دنبال می‌کنیم.
دراین مراسم همچنین نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی استان دغدغه‌ها و مشکلاتشان را در حضور استاندار مطرح کردند.


آزاد سازی ۷ هکتار زمین ملی در لاهیجان

ماموران یگان حفاظت محیط زیست لاهیجان، ۷ هکتار از زمین‌های ملی در پناهگاه حیات وحش امیر کلایه این شهرستان را از تصرف آزاد کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان گفت: ماموران یگان حفاظت ، ۷ هکتار از زمین‌های ملی در پناهگاه حیات وحش امیر کلایه لاهیجان، محدوده روستای رودبنه را با همکاری نیروی انتظامی از یک متصرف پس گرفتند.

علی امیری افزود: بخش‌هایی از تالاب امیرکلایه لاهیجان در دهه ۶۰ تصرف شده بود که پرونده تصرف چندین ساله این زمین‌ها در دست پیگیری است.

وی گفت: تالاب و پناهگاه حیات وحش امیرکلایه واقع در محدوده روستای رودبنه لاهیجان به مساحت هزار و ۲۳۰ هکتار در سال ۱۳۴۹ به عنوان منطقه حفاظت شده و چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان لاهیجان ثبت شد.

منبع : صداوسیمای گیلان


 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید