وضعیت استخدام یک هزار و ۲۴۰ فرزند شهید و ایثارگر البرز مشخص نیست

وضعیت استخدام یک هزار و ۲۴۰ فرزند شهید و ایثارگر البرز مشخص نیست

کرج – ایرنا – نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهار باغ استان البرز در مجلس شورای اسلامی  گفت: تبدیل وضعیت استخدام یک هزار و ۲۴۰ فرزند و خانواده شهید، ایثارگر و جانباز در این استان هنوز مشخص نشده است.

به گزارش کارواشتغال از ایرنا،«علی حدادی » عصر پنجشنبه در شورای اداری  استان البرز افزود: همه ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم و باید این خانواده های معظم و فرزندان آنان را تکریم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ تاحدودی  با تاخیر عملیاتی می شود افزود: نیاز است که این موضوع به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

حدادی گفت: برای تکمیل و نصب انشعاب آب ، برق و گاز  مسکن مهر استان البرز  طبق برآورد صورت گرفته ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا همین مسکن مهری که اکنون  در شهر جدید مهستان  از انشعابات گرفته تا مسایل دیگر با توجه به اینکه بخشی از این مسکن مهر تحویل مردم نشده و بخشی نیز که تحویل داده شده دچار مشکلاتی هستند که بر همین اساس باید فکری اساسی کرد.

نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود لزوم بازنگری در حوزه آبریز در سدهای طالقان و امیر کبیر اشاره کرد و گفت: درخواست دیگر ما این است که در خصوص حریم و بستر رودخانه ها نیز یک بازنگری صورت بگیرد چرا که محدودیت هایی برای مردم ایجاد و فشارهایی بر آنها در حال وارد شدن است.

حدادی ادامه داد: همچنین در خصوص دیوار ساحلی با توجه به اینکه یکی از محورها و مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و یا لایروبی در رودخانه انجام شود و مسایل در این بخش ها نیاز است تا وقت مناسبی گذاشته شود و در سطح ملی نیز بنده پیگیری تا این مساله که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده حل شود.

حدادی در ادامه با اشاره به وضعیت روستاهای البرز بویژه منطقه غرب استان گفت: در این رابطه ما برای جابه جایی تیرهای برق در اکثر روستاها مشکل داشتیم اما امسال در بودجه پیش بینی شده که نیاز به تلاش مضاعف دارد.

وی با بیان اینکه در سطح استان البرز پهنه بندی کشاورزی را در دستور کار قرار داده ایم بیان داشت:  آمایش سرزمینی استان باید یک بازنگری درستی شود و ایرادهای مختلف که دارد از جمله پهنه بندی بخش کشاورزی باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که وضعیت خاک و آب باید بررسی شود.

حدادی گفت: ما زمین های سنگلاخ را به بخش کشاورزی تعریف می کنیم و بهترین خاک را نیز در استان به بخش کشاورزی انجام می دهیم در کنار این پهنه بندی کشاورزی نیاز است به صنایع تبدیلی و تکمیلی کمک شود.

وی در ادامه در خصوص اعتبار مناطق محروم نیز گفت: در این بخش اعتبارات مربوط به سال ۱۴۰۰ هنوز تعیین تکلیف نشده بطوریکه اعتباری را از کمیسیون تلفیق به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد و سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ابلاغ کرده اما ما نمی دانیم که این اعتباری که مربوط به مناطق محروم بوده و عدد آن نیز مشخص است در کجا مصرف شده و آیا جذب شده یا خیر.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید