پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌آفرینی

پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌آفرینی

به گزارش خبرنگار مهر، عباس نوظهور عصر یکشنبه در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی که همزمان با نخستین روز هفته بسیج در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی در کنار همه فعالیت‌های عمرانی و خدماتی، سعی کرده تا در حمایت از حوزه اشتغال و کارآفرینی فعالیت‌های رو به جلویی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در یک سال گذشته با اجرای طرح‌های بسیج سازندگی وارد بازار کار شدند و صاحبان این ایده‌ها و طرح‌های کارآفرینی ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل از آموزش چهار هزار و ۵۵۰ نفر برای ورود به بازار کار و اشتغال‌آفرینی خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۲۵۰ نفر از این نیروهای آموزش‌دیده موفق به اخذ مجوز فعالیت‌های اقتصادی شدند که در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدمات از تسهیلات بسیج سازندگی استفاده کردند.

نوظهور با بیان اینکه امسال نیز برای ایجاد فرصت اشتغال جدید ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت می‌شود، افزود: ما از کارگاه‌های کوچک و زودبازده که فرصت اشتغال برای روستاییان و ساکنان مناطق محروم فراهم می‌آورد در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کنیم و سعی ما بر این است تا گام‌های مؤثری را در این حوزه برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر پایه رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» یکی از رویکردهای اصلی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین کارگاه‌های تولیدی با ایده‌های خلاقانه و نوآورانه است که از حمایت‌های ویژه بسیج سازندگی بهره می‌برند.

نوظهور اضافه کرد: اشتغال از مؤثرترین راهکارهای ایجاد فضای رضایتمندی است که قطعاً جوانان و نوجوانان ما در سایه اشتغال و درآمدزایی امیدوار به زندگی بوده و می‌توانند نسبت به ساماندهی سایر حوزه‌های زندگی خود ورود عالمانه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی در کنار ایجاد فرصت اشتغال، آموزش و مهارت‌آموزی را نیز برای گروه‌های مختلف هدف‌گذاری کرده که با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و گروه‌های جهادی مؤثر در این زمینه حرکت‌های خوبی نیز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش از برترین طرح‌های کارآفرینی و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومت با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید