پیروزی چوکا برابر سپیدرود در شهرآورد گیلان با چاشنی صدرنشینی

پیروزی چوکا برابر سپیدرود در شهرآورد گیلان با چاشنی صدرنشینی

پیروزی چوکا برابر سپیدرود در شهرآورد گیلان با چاشنی صدرنشینی

تیم فوتبال چوکای تالش با پیروزی یک بر صفر برابر سپیدرود رشت به صدر جدول رده بندی لیگ دسته دوم فوتبال صعود کرد.

در هفته بیست و یکم رقابت‌های گروه نخست لیگ دسته دوم فوتبال کشور و در شهرآورد گیلان تیم های چوکای تالش و سپیدرود رشت امشب در ورزشگاه پوریای ولی تالش به مصاف هم رفتند که در پایان تیم چوکا با نتیجه یک بر صفر میهمان خود را شکست داد.

تک گل این بازی را صادق صادقی در دقیقه ۹٠ به ثمر رساند.
این دیدار در حالی برگزار شد که بیش از ۵ هزار هوادار چوکای تالش برای تماشای این دیدار به ورزشگاه پوریای ولی آمده بودند.
حسن اشجاری سرمربی چوکا در این دیدار، اشکان توانا، نیما دلاوری، کریم احمدی، جواد مولایی، سید علی یحیی زاده، محمد خادمی، میلاد باغیانی، محمد جعفری، امیرحسین میری، مهرداد قاسمی نژاد و میثم فردوسی را در ترکیب تیمش قرار داده بود.
ساسان صادقی سرمربی سپیدرود در این دیدار، مصطفی زینعلی، پویا عزیزپور، رضا عاشوری، پژمان ثباتی، مهیار نوری، حسین آفرین زاد، پرهام جوادی، آرین نصیری نژاد، کیوان محمدنژاد، میلاد نجفی و اویس کردجهان را در ترکیب تیمش قرار داده بود.
گزارش بازی:
‘۵ فرار پژمان ثباتی در عمق خط دفاعی چوکا در حالت تک به تک با توانا ادامه داشت که داور خطای ثباتی را اعلام کرد.
‘۷ نخستین کرنر بازی برای سپیدرود بدست آمد که دو شوت پی در پی از سوی عاشوری و میلاد نجفی با برخورد به مدافعان چوکا بلوکه شد و به خارج رفت.
‘۱۲ شوت آرین نصیری نژاد کم جان‌تر از آن بود که اشکان توانا را به زحمت بیاندازد و توپ درون دستان دروازه بان چوکا به راحتی جای گرفت.
‘۲۰ سانتر رضا عاشوری با ضربه سر پژمان ثباتی درون دستان توانا جای گرفت.
‘۲۴ خطای محمدنژاد بر روی کریم احمدی را داور ضربه ایستگاهی چسبیده به خط هجده قدم سپیدرود اعلام کرد که شوت قاسمی نژاد را مصطفی زینعلی به راحتی مهار کرد.
‘۳۳ شوت جواد مولایی را مصطفی زینعلی مهار کرد.
‘۴۵ بهترین موقعیت برای گل سپیدرود از روی یک ضربه شروع مجدد توسط اویس بدست آمد که دو شوت پیاپی توسط عاشوری و نصیری نژاد را مدافعان چوکا از روی خط دروازه برگشت دادند.
‘۷۰ مهمترین فرصت گلزنی برای سپیدرود روی شوت سبحان سحرخیز و ضربه سر ریباندی پرهام جواددی بدست آمد که اشکان توانا به سختی و با نوک انگشتان توپ را راهی کرنر کرد.
در دقیقه ۹٠ بازی تیم چوکا روی شلوغی محوطه جریمه توسط صادق صادقی به گل رسید که به اعتقاد سپیدروی‌ها یک اشتباه بزرگ از سوی داور رخ داد و بازی به جنجال کشیده شد و از کنترل خارج شد.
کادر فنی سپیدرود معتقد بودند که هند مسلم بازیکن چوکا در حالی که کمک داور پرچم زده بود را علی بای داور مسابقه ندید تا همان توپ وارد دروازه سپیدرود شود و ورزشگاه به جنجال کشیده شود.
حاشیه ها:
تعداد بازیکنان و مربیانی که از دو تیم در تیم‌های مقابل حضور داشتند آنقدر زیاد بود که اگر به اسم بردن باشد باید اسامی افرادی ذکر شود که در تیم مقابل حضور نداشتند!
میلاد پورمحسن بازیکن پیشین سپیدرود و فعلی چوکا که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود ۲ دقیقه پس از ورود به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد تا تعویض اجباری اشجاری صورت پذیرد.
تیم فوتبال چوکای تالش با این پیروزی ۴۱ امتیازی شد و به صدر جدول رده بندی صعود کرد و تیم سپیدرود هم ۳۱ امتیازی ماند و در رده هفتم قرار گرفت.


مقابله با مهمان ناخوانده مراکشی در ۱۲ هزار هکتار زمین رودبار

تاکنون در ۱۲ هزار و ۱۲۸ هکتار از زمین‌های آلوده به آفت ملخ مراکشی در رودبار مبارزه شیمیایی انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون در ۱۲ هزار و ۱۲۸ هکتار از ۱۵ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین و باغ زیتون آلوده به آفت ملخ مراکشی در رودبار، مبارزه شیمیایی انجام شده است.
سید علی موسوی با بیان اینکه ۱۶ گروه، ماموریت مبارزه با این آفت را در شهرستان رودبار بر عهده دارند افزود: ۶ هزار و ۶۴ لیتر از ۳ نوع سم “دِلتامیترین” و “مالاتیون “۴۶ و ۹۵ درصد، برای مقابله با این آفت مصرف شده است.
آفت ملخ مراکشی از یک ماه پیش به برخی زمین‌های کشاورزی و باغ‌های زیتون رودبار هجوم آورده است.
ملخ‌هایی که به گفته کارشناسان کشاورزی هنوز بالغ نشده اند و، چون غذای کمتری مصرف می‌کنند، فعلا علف‌های مراتع و کف باغ‌ها، مزارع یونجه و برخی محصولات از جمله پیاز را می‌خورند، اما اگر مهار نشوند، سراغ هر محصول زراعی و باغی خواهند رفت.


نشست صمیمی استاندار با اعضای بسیج کارگران و کارخانجات گیلان

نشست صمیمی استاندار گیلان با هیات اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانجات ، همزمان با هفته بسیج کارگری برگزار شد.

استاندار در نشست هیات اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و کارخانجات گیلان که به مناسبت هفته “کار و کارگر” برگزارشد، کارگران را موتور محرک جامعه و رزمندگان جبهه اقتصادی دانست و گفت: کارفرمایان باید براساس چارچوب قانون با مدیریت و برنامه ریزی صحیح در تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت اهتمام داشته باشند و کارگران هم با کسب مهارت در کار و ایمنی در عرصه تولید تلاش کنند.
دکتر اسدالله عباسی با اشاره به مدیریت سلیقه‌ای برخی مسئولان در واگذاری صنایع به بخش خصوصی افزود: ناکارآمدی‌ها و رفتار‌های غیرحرفه‌ای برخی از مدیران در واگذاری صنایع به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، سبب شد ، کارخانجاتی که در گذشته در اختیار بخش‌های دولتی بوده به اهلش سپرده نشود و شرکت رشت الکتریک نمونه‌ای از این واگذاری ناصحیح است.
وی دانش بنیان بودن و بهره مندی از فناوری روز در واحد‌های تولیدی و کارخانه‌ها را مهم دانست و خواستار فعال کردن واحد‌های صنعتی غیرفعال و نیمه تعطیل شد.
استاندر گیلان با انتقاد از عملکرد بانک‌های عامل افزود: بانک‌ها به دلیل مقرون به صرفه بودن سود‌هایی که می‌گیرند، درخصوص واحد‌هایی که مشکل بانکی دارند پاسخگو نیستند.
دکتر اسدالله عباسی گفت: بسیج کارگری باید مکمل سیاست‌های دولت باشد تا با تحقق شعار سال، در حوزه تولید، به رشد اقتصادی پیش‌بینی شده ۸ درصدی برسیم و واحد‌های غیرمولد به مولد تبدیل شود.
استاندار به اطلس سرمایه‌گذاری و پنجره واحد کسب و کار اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۱۴ مجوز بی‌نام در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری صادر شده است.
در ادامه این نشست سرهنگ حسینی جانشین فرمانده سپاه قدس در امور اقشار بسیج، سرهنگ اسکندری مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات گیلان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی گیلان با ارایه گزارشی از جامعه کارگری استان به تعطیلی ۵۰۰ واحد صنعتی در استان، لزوم افزایش حقوق کارگران و مشکلات بیمه‌ای این قشر، همکاری نکردن بانک‌ها با واحد‌های آسیب دیده و غیرفعال تولیدی، تلاش برای راه اندازی ۶۸ واحد تعطیل شده در سال جاری و اجرای طرح حمایت از کالا‌های ایرانی و تولیدکنندگان اشاره کردند.


۴۲ تن چای سبز بهاره در سبد خرید کارخانه داران گیلان و مازندران

از اول اردیبهشت آغاز برداشت چای تاکنون ۴۲تن برگ سبز چای بهاره، از چایکاران خریداری شده است.

رئیس سازمان چای کشور در املش گفت:صاحبان ۱۲۰ کارخانه چایسازی با مراجعه حضوری به ادارات چای و یا سامانه سازمان چای کشور، برای خرید تضمینی برگ سبز چای ثبت نام کرده اند و تاکنون ۴۲ تن برگ سبز چای، به قیمت تضمینی از چایکاران خریداری کرده اند.
حبیب جهان ساز افزود: امسال، قیمتِ هر کیلوگرم برگ سبز چایِ درجه یک، با ۳۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و هرکیلوگرم چای درجه دو با ۴۸درصد افزایش ۷ هزار و ۱۰۰ تومان از چایکار خریداری می‌شود که ۷۵درصد آن را کارخانه دار و ۲۵ درصد را هم دولت پرداخت می‌کند.
برداشت برگ سبز چای، اول، اردیبهشت در گیلان و مازندران آغاز شد.


افشای راز جنایت

دستگیری پسری که مادرش را در انزلی به قتل رساند

پسری که با پرتاب مادرش از بالکن طبقه پنجم خانه به خیابان سبب مرگش شده بود دستگیر شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان امروز گفت:  پسری که از نگهداری مادر ۷۸ ساله اش خسته شده بود او را از بالکن خانه اش در طبقه پنجم به خیابان پرت کرد که بر اثر این حادثه، پیرزن کشته شد.
سرهنگ مجید رسول زاده با بیان اینکه این اتفاق نیمه فروردین افتاد و پسر ۵۷ ساله این حادثه را خودکشی مادرش اعلام کرده بود گفت: پسر این پیرزن در تحقیقات پلیس به قتل مادرش اعتراف کرد.
وی  گفت: قاتل انگیزه خود را از این کار سختی نگهداری مادرش اعلام کرد.


رفع تصرف زمین ملی ۱۲ میلیاردی در فومن

فرماندار فومن از رفع تصرف بیش از ۲۰ هزار متر مربع از زمین‌های ملی و جنگلی از دست متصرفان خبر داد.

 فرماندار فومن در جلسه کارگروه پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز فومن گفت: در یک ماه گذشته ۲۰ هزار و ۳۰۰ مترمربع از زمین‌های ملی و جنگلی این شهرستان به ارزش ۱۲ و نیم میلیارد تومان از ۲۱ متصرف پس گرفته شد.

موسی فکور با تاکید بر حفظ زمین‌های ملی و جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی افزود: فروردین امسال یک واحد مسکونی که در زمین‌های کشاورزی این شهرستان ساخته شده بود با حکم قضائی قلع و قمع شد.


 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید