پیشنهاد جذب متخصص از کنکور اهانت به جامعه پزشکی است

پیشنهاد جذب متخصص از کنکور اهانت به جامعه پزشکی است

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: پیشنهاد جذب متخصص از مقطع کنکور برای جبران کمبود پزشک متخصص؛ ساده انگاری و وهن همه رشته‌های پزشکی است.

 

به گزارش کارواشتغال : محمد رئیس زاده در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما در واکنش به پیشنهاد اخیر دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره جذب متخصص از مقطع کنکور گفت: دانشجوی پزشکی فقط سه چهار سال طول می‌کشد تا با اصطلاحات پزشکی آشنا شود و شماری از دانشجویان پزشکی بعد از ۷ سال و نیم یا ۸ سال نمی‌توانند برای انتخاب تخصص تصمیم بگیرند و حتی پس از ورود به دوره تخصص متوجه می‌شود این تخصص با روحیه و توانمندی آن‌ها سازگار نیست و بعضی انصراف می‌دهند.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه این پیشنهاد بی پایه و اساس وهن همه رشته‌های علمی، نهاد‌ها و مجموعه هاست؛ گفت: در دیگر نقاط دنیا هم دانشجوی پزشکی را هم از مقطع دیپلم نمی‌گیرند، دانشجوی پزشکی را ازمقطع کارشناسی انتخاب می‌کنند، با ساده انگاری نباید توانمندی کشور در حوزه پزشکی و افتخار‌های ۴۳ سال اخیر جامعه پزشکی را به خطر بیاندازیم.

محمد رئیس زاده افزود: افزایش متخصص لزوما به معنای افزایش دسترسی مردم به خدمات تخصصی نیست و در مبنا اشکال دارد، زیرا زیر ساخت هم همزمان با افزایش متخصص وجود داشته باشد.
رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به تصویب افزایش سالانه ۱۲ درصدی ظرفیت تخصص در لایحه برنامه هفتم گفت: مطابق سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری تولیت حوزه سیاستگذاری، راهبری، نظارت و اجرا در عرصه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به عهده وزارت بهداشت قرار داده شده است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید