پیمانکار تصفیه‌خانه رشت لغو قرارداد می‌شود/ تعیین تکلیف پیمانکار زباله‌سوز پس از بررسی فنی

پیمانکار تصفیه‌خانه رشت لغو قرارداد می‌شود/ تعیین تکلیف پیمانکار زباله‌سوز پس از بررسی فنی

استاندار گیلان با بیان اینکه طی ۲ هفته آینده در مورد زباله سوز و تصفیه خانه شیرابه سراوان رشت تصمیم‌گیری می شود، گفت: پیمانکار تصفیه خانه به دلیل ناتوانی در انجام کار و عدم عمل به تعهدات خلع و لغو قرارداد می‌شود.

کارواشتغال  به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسدالله عباسی پس از جلسه بررسی وضعیت پیشرفت امور پسماند در جمع خبرنگاران به نگاه جامع رئیس جمهور به محیط زیست و مساله پسماند اشاره کرد و افزود: پس از دستور رئیس جمهوری مبنی بر حل موضوع پسماند و رفع مشکل سراوان برای حل کامل این معضل بررسی‌هایی صورت گرفت تا تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

وی ادامه داد: در سایت زباله سراوان، زباله هایی از ۵۰ سال قبل باقی مانده است و مرکز کود آلی لاکان نیز ۲ خط پردازش دارد که غیر فعال بودند؛ در مجموع در بخش پسماند و زباله طی سال‌های گذشته هیچ حرکت رو به جلویی انجام نشده است.

عباسی اضافه کرد: در سال ۹۲ قراردادی با پیمانکاری برای راه اندازی نیروگاه زباله سوز منعقد شد و این پیمانکار با دریافت ۹.۶ میلیون یورو از سهم دولت قبل متعهد به پرداخت آورده‌های خود برای خرید تجهیزات مورد نیاز بود تا نیروگاه زباله سوز را راه اندازی کند؛ این پروژه پس از هشت سال توقف مورد بررسی حقوقی قرار گرفت که مورد اشکال پیمانکار تشخیص داده شد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: پس از جلسه با آیت الله رئیسی تیم حقوقی برای بررسی ادامه کار با پیمانکار تشکیل شد که در صورت قصور از جانب پیمانکار مشکل اصلاح و یا لغو قرار داد صورت گیرد و پیمانکار جدید تعیین شود.

استاندار گیلان اضافه کرد: دوشنبه هفته جاری جلسه‌ای با معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار می‌شود تا با دستور آیت الله دکتر رئیسی  این مساله با سرعت تعیین تکلیف شود.

عباسی تصریح کرد: بهسازی سایت زباله سراوان نیز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که رضایت بخش است و طبق قرار داد تا پایان سال باید بهسازی آن انجام و شیرابه کنترل شود.

وی اظهار کرد: در خصوص رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود نیز منشا آلودگی‌ها مشخص شده و اقدامات اجرایی در حال انجام است؛ در شهر رشت نیز عملیات اجرایی توسط پیمانکار در ۲ پهنه ادامه دارد و با دستور رئیس جمهوری بزودی در این مورد تصمیم گیری و تعیین تکلیف خواهد شد و با پرداخت اعتبار مورد نیاز معضل این رودخانه‌ها برای همیشه رفع خواهد شد.

رئیس جمهور پنجشنبه گذشته در نشست بررسی موضوع پسماند با حضور  استاندار گیلان دستور داد ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح ساماندهی پسماند سراوان اختصاص یابد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید