پیگیری استخدام قهرمانان ورزشی در دانشگاه فرهنگیان

پیگیری استخدام قهرمانان ورزشی در دانشگاه فرهنگیان

کارواشتغال به نقل از ایرنا – وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه داریم قهرمانان ورزشی را به دانشگاه فرهنگیان وارد کنیم و موضوع استخدام آنان را نیز پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، یوسف نوری روز سه‌شنبه در نشست شورای تشکیلاتی مسابقات و جشنواره‌های ورزشی دانش‌آموزان در اردوگاه شهید باهنر با بیان اینکه مقام معظم رهبری ورزش را بر جوانان واجب دانسته‌اند اظهار داشت: وقتی به شاخص‌های توسعه انسانی مراجعه می‌شود، فقط اشتغال مورد توجه قرار می‌گیرد اما آمادگی جسمانی افراد بخشی از این شاخص است که باید مورد اهمیت باشد.

نوری با بیان اینکه ساحت زیستی و تربیت بدنی اهمیت بسیاری دارد، خاطر نشان کرد: ساحت‌های دیگر سند تحول هم به این ساحت زیستی بستگی دارد؛ به طور مثال، وقتی نگاه به ورزش متعالی شود، ساحت اعتقادی و اخلاقی می‌شود همچنین ورزش دانش‌بنیان می‌تواند ساحت فناورانه را مورد توجه قرار دهد.

وی یادآور شد: در دوران کرونا دیدیم که کم تحرکی، دانش آموزان را با چه مشکلاتی رو به رو کرده است؛ بنابراین عملیاتی کار را جلو بردیم تا مدارس در این راستا تقویت شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: باید ائتلاف جدی داشته باشیم تا استعداد دانش‌آموزان شکوفا شود. باید دانش آموزان را بشناسیم و در موقعیت قرار دهیم زیرا اگر افراد از نظر جسمی توانایی داشته باشند، استعدا آنها شکوفا می‌شود.

 

نوری افزود: قاعده این است که استعداد دانش‌آموزان در مدرسه شناخته شود و باید زمینه فراهم شود که ورزش، هیجان کامل برای دانش آموزان داشته باشد اما این هیجان در دایره مناسب و معقول ابراز شود و درگیری و نزاع و ناهنجاری ایجاد نکند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش برای مسابقات ورزشی دانش آموزان زیر ۱۸ سال آمادگی دارد همچنین فدراسیون‌ها ظرفیت خوبی برای توانمندسازی معلمان هستند.

نوری  با بیان اینکه همه کارها در آموزش و پرورش باید پیوست فرهنگی داشته باشند افزود: سفرهای تربیتی برای دانش‌آموزان اعجاب برانگیز است بنابراین برنامه داریم این اقدام را نیز با قوت ادامه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه ورزش صبحگاهی باید در دستور کار باشد و نباید از ورزش دوری کنیم گفت: مسابقات بین المللی ورزش را در دستور کار قرار می‌دهیم همچنین باید لیگ‌ بازی‌های محلی را نیز برگزار کنیم.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید