کارآفرینی پر سود با پرورش شترمرغ

کارآفرینی پر سود با پرورش شترمرغ

کارآفرینی پر سود با پرورش شترمرغ

کارافرین بابلی با پرورش شترمرغ علاوه بر درآمدزایی برای ۳۰ نفر نیز اشتغالزایی کرده است.

 

پرورش و تولید شترمرغ یکی از عرصه‌های بسیار سودآور و منطبق بر الگوی اقتصاد مقاومتی است به گونه‌ای که علاوه بر فرآورده‌های گوشتی، پوست، روغن و پر آن نیز ارزش اقتصادی دارد.

آقای رمضانی کارآفرین موفق و فعال اقتصاد مقاومتی بخش لاله آباد شهرستان بابل است که با داشتن حدود ۶۰ سال سن و تحصیلات دانشگاهی حدود بیست سال وارد عرصه پرورش شترمرغ شده و امسال توانسته است مزرعه خود را از سنتی به صورت نیمه صنعتی تغییر دهد.

این کارآفرین می گوید: امکاناتی نظیر زمین داشتیم و تصمیم گرفتیم که این امکانات را در زمینه تولید به کار بگیریم.

رمضانی افزود: صفر تا صد کار را در مسیری ناهموار و در شرایط سخت به تنهایی و به امید رسیدن به هدف و موفقیت طی کردم و توانستم تعداد شترمرغ‌ها را به بیش از ۱۰۰ قطعه ارتقا دهم.

این کار آفرین گفت: در این مسیر و در روز‌های اوایل کار توانستم برای ۴ نفر ایجاد شغل کنم که با پیشرفت‌هایی که تا به امروز در این عرصه داشتیم تعداد نفرات را به ۳۰ نفر ارتقا دادیم.

رمصانی معتقد است؛ پرورش شترمرغ یک کار دیربازده است و اگر تولیدکننده خود در زمینه کشتار و فرآوری وارد شود، سوددهی خوبی دارد.


کارآفرینی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه

کارآفرینی که به دلیل شرایط آب و هوایی و ظرفیت‌هایی از قبیل جوی آب در کنار مزرعه خود مشغول فعالیت کشت انواع سبزی شده است.

آقای توکلی گفت: در بیست هکتار از مزرعه خود انواع سبزی‌ها اعم از جعفری، گشنیز، شمبلیله، تربچه، شوید و … تولید می‌کند.

او افزود: روزانه ۱۲ تا ۱۴ هزار دسته انواع سبزی برداشت و روانه بازار‌های داخل استان و تهران می‌کند.

بابا جانپور رئیس جهاد کشاورزی بلده نور گفت: ۶۰ هکتار از اراضی بلده نور زیر کشت انواع سبزی رفته که سالانه ۳۰۰ تن سبزی از این منطقه برداشت و روانه بازار می‌شود.

عنایتی مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به سطح زیر کشت ۱۶ هزار هکتاری سبزی در استان گفت: سالانه ۳۲۰ هزار تومان انواع سبزی در مازندران تولید و روانه بازار می‌شود.


پدیده زباله و شیرابه مشکل زیست محیطی قائم شهر

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قائم شهر: این شهرستان بیش از نیم قرن با معضل دفن زباله روبرو است.

قاسمی با اشاره به مواجه بودن بیشتر شهرستان‌ها و مناطق استان‌های شمالی به ویژه مازندران با پدیده زباله به عنوان یکی از مشکلات زیست محیطی گفت:
به دلیل نزدیکی محل انباشت زباله به شهرستان قائم شهر و مجاورت آن با چندین روستای حاشیه، این شهرستان بیش ازنیم قرن با معضل دفن زباله روبرو است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قائم شهر، تولید و سرازیر شدن شیرابه‌ها را یکی از تبعات زیست محیطی ناشی از انباشت زباله‌ها در شهرستان قائم شهر عنوان کرد، که باوجود اقدامات انجام شده در مدیریت شهری این مشکل همچنان باقی است.
قاسمی، ایجاد کارخانه کُمپوست در کنار محل دپوی زباله را یکی از راهکار‌های اصولی در حل معضل پدیده زباله این شهرستان برشمرد و افزود: با ایجاد سوله ها، خرید و ورود ماشین آلات خط پردازش و جداسازی زباله‌ها توسط شهرداری قائم شهر، شرایط خوبی برای برون رفت از این مشکل فراهم شده است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قائم شهر تصریح کرد: دعوت و مذاکره با چند شرکت دانش بنیان برای عقد قرارداد با هدف اجرایی شدن طرح کارخانه کُمپوست را از برنامه‌های راهبردی شهرداری بشمار می‌رود که با حمایت‌های مسئولان شهرستانی و استانی این مهم بزودی محقق خواهد شد.
مولایی فرماندار قائم شهر هم ساماندهی پسماند را یکی از الویت‌های کاری این شهرستان نام برد و گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده در سفر ریاست جمهوری به مازندران، ۲۰ میلیاردتومان اعتبار برای اجرای کارخانه کُمپوست و ساماندهی پسماند شهرستان قائم شهر اختصاص یافت.
گفتنی است؛ روزانه حدود ۱۳۰ تُن زباله در شهرستان قائم شهر تولید و انباشت می‌شود و شیرابه‌های ناشی از آن با ورود به رودخانه تِلار محیط زیست، زمین‌های کشاورزی، کشاورزان و ساکنان پائین دست رودخانه را به شدت تهدید می‌کند.


مکانیزه شدن امدادرسانی ناجیان غریق در استان‌های شمالی

وزیر ورزش در رامسر: زمان امدادرسانی ناجیان به غرق شدگان در آب‌های ساحلی شمال به دو دقیقه رسید.

وزیر ورزش برای بازدید از روند تکمیل طرح‌های ورزشی و اجرای طرح‌های سالم سازی دریا امروز به رامسر سفر کرد.

وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه به رامسر با بالگرد از طرح‌های سالم سازی دریا در شهرستان رامسر و تنکابن بازدید کرد.

سید حمید سجادی گفت: در این بازدید هوایی  برای کاهش حوادث دریایی ، طرح‌های دریا، فضا‌ها، امکانات سواحل و المان‌های موجود و زیر ساخت‌های گردشگری سواحل رامسر و تنکابن با دقت بیشتری بازبینی می‌شود.

او از طراحی و راه اندازی سامانه مختص ناجیان غریق در استان‌های مشالی گیلان مازندران و گلستان خبر داد و گفت: این سامانه که بصورت آزمایشی امروز در ساحل رامسر رونمایی شد، زمان امدادرسانی ناجیان غریق به غرق شدگان در آب‌های ساحلی شمال به دو دقیقه رسید.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: فعلا این سامانه بر گوشی منجیان غریق نصب شده است و بزودی بر تلفن همراه گردشگران نصب می‌شود تا کاربران دریایی از مکان کلوپ‌های دریایی، مراکز امدادونجات و فضا‌های ایمن و ناامن برای شنا آگاهی خواهند یافت.

سید حمید سجادی همچنین به همراه حسینی پور استاندار مازندران از روند ساخت سالن شهید صدر سادات شهر رامسر محل بازی‌های تیم لیگ برتری والیبال هورسان بازدید کرد.

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این بازدید به حمایت ویژه برای تسریع در روند ساخت این سالن ورزشی اشاره کرد و گفت: برای تجهیز سالن به سیستم گرمایشی و سرمایشی و کف پوش یک میلیارد تومان اعتبار در حال حاضر اختصاص یافته است.

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به همراه سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با حضور در سالن رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی در تنکابن، به تماشای رقابت‌های رده بندی و فینال ۵ وزن دوم این مسابقات نشستند.


نمایشگاه صنایع دستی و سوغات غرب مازندران در سلمانشهر

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات هنرمندان غرب مازندران در سلمانشهر بازگشایی شد.

 

مسئول برگزاری پنجمین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات سلمانشهر گفت: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات هنرمندان غرب مازندران با هدف حمایت از توانمندی‌های تولید کنندگان، توسعه و گسترش صنایع دستی در سلمانشهر بازگشایی شد.

عباسی افزود: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شمال در ۲۵ غرفه با جدیدترین آثار هنری هنرمندان غرب مازندران تا ۳۰ خرداد در سلمانشهر جنب شهرداری دایر است.

او با بیان اینکه غرفه‌ها شامل سفال، بافندگی، لاکتراشی، حصیربافی، گل و گیاه، چرم، شیشه گری و بامبو می‌باشد، افزود:
شاخص‌ترین بخش این نمایشگاه غرفه‌های تولیدات بانوان کارآفرین شامل انواع شیرینی، ترشی و دارو‌های گیاهی به عنوان سوغات شمال و همچنین حصیربافی، چادرشب بافی، سفال، لاک تراشی، صنایع دستی مازندران محسوب می‌شوند.

مسئول برگزاری پنجمین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات سلمانشهر با بیان اینکه برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها گام مهمی برای معرفی، ارتقاء صنایع و درآمدزایی مناسب است گفت: این نمایشگاه برای آشنایی مردم و مسافران با صنایع دستی و سوغات مازندران راه اندازی شد.

عباسی تصریح کرد: پنجمین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات سلمانشهر به مناسبت دهه کرامت و هفته جهانی صنایع دستی دایر شده است.


بازگشت واحد بخار بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا به مدار تولید

واحد بخار بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا در آستانه پیک مصرف برق به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

مدیر امور تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی گفت: واحد بخار بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات پس از انجام اولین تعمیرات اساسی و در آستانه پیک مصرف برق به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

عبدالرضا محمودی رستمی با اعلام این خبر افزود: این تعمیرات اولین تعمیرات اساسی واحد بخار سیکل ترکیبی از زمان راه اندازی اولیه در سال ۱۳۸۵ تاکنون بود که توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران و با نظارت شرکت مدیریت تولید برق نکا انجام شد و بعد از ۱۶۸ روز تلاش شبانه روزی به مدار تولید پیوست.

او گفت: در این تعمیرات برنامه ریزی شده فعالیت‌های مهمی از جمله تعمیرات اساسی توربو ژنراتور، ترانسها، الکتروموتورها، پمپ‌های آب دریا، کندانسیت پمپها، فیدپمپها، تصفیه خانه شیمی و کلیه تاسیسات جانبی در سه بخش مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق انجام شده است.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو واحدگازی به ظرفیت هرکدام ۱۳۷.۶ مگاوات، یک واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی به ظرفیت هر کدام ۹.۴ مگاوات است.

منبع : خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید