کارنامه سبز‌ها در آموزش و پرورش جذب میشوند؟

کارنامه سبز‌ها در آموزش و پرورش جذب میشوند؟

کارواشتغال به نقل از : قائم پناه، معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: به نظر می‌رسد که قرار نیست تجمع برخی افراد موسوم به کارنامه سبز‌ها برای استخدام در آموزش پرورش به پایان برسد و پرونده این اتفاق نامبارک بسته شود.

 

وی افزود: در این مدت شاهد بودیم که برخی افراد موسوم به کارنامه سبزها، معلمان غیرانتفاعی و نیرو‌های خرید خدمات آموزشی از طریق تجمعات و فشار‌هایی که به نمایندگان می‌آورند تلاش می‌کنند که وارد چرخه استخدام در آموزش و پرورش شوند و این یک زیاده خواهی است.

 

قائم پناه با بیان اینکه هیچ دلیل و منطقی برای استخدام افراد موسوم به کارنامه سبز‌ها در آموزش و پرورش وجود ندارد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که برخی‌ها آموزش و پرورش را با یک بنگاه کاریابی اشتباه گرفته اند. در واقع این افراد تصور می‌کنند که آموزش و پرورش یک نهاد بی در و پیکر است به همین دلیل با اعمال فشار از طریق نمایندگان تلاش می‌کنند که وارد چرخه استخدام شوند.

 

وی اظهار داشت: کارنامه سبز‌ها کسانی هستند که در آزمون استخدامی شرکت کرده و قبول شده اند؛ اما در جریان مصاحبه شرایط لازم را برای استخدام در آموزش و پرورش کسب نکرده اند با این وجود این افراد با فشار‌هایی که وارد می‌کنند می‌گویند که باید در این نهاد استخدام شوند.

 

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: به نظر بنده اگر قرار بر استخدام در آموزش و پرورش باشد، استخدام حق دانش آموزانی است که بعد از قبولی در کنکور در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پذیرفته نشده اند نه کسانی که می‌خواستند از طریق ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش شوند.

 

قائم پناه تصریح کرد: ما به مجلس و دولت تذکر می‌دهیم که تحت تاثیر فشارها، تجمعات و سر و صدا‌ها برای آموزش و پرورش تصمیم نگیرند در غیر این صورت اگر قرار باشد که تحت تاثیر عواطف و زیاده خواهی قرار بگیرند به شدت آینده جامعه و آموزش و پرورش را متزلزل خواهند کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه هر گونه تصمیم گیری برای آموزش و پرورش باید با نگاه کارشناسانه و نگاه علمی باشد، افزود: متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس به شدت در حال پیگیری برای اخذ مجوز‌های استخدامی در آموزش و پرورش هستند و این یک اقدام غیرمنطقی است که هیچ آورده‌ای جز ضربه زدن به آموزش و پرورش را در پی نخواهد داشت و البته چنین اقداماتی نیز به دور از شان مجلس است.

 

قائم پناه با بیان اینکه مجلس باید گزارش دهد که طی این مدت برای مرکز اصلی نظام آموزشی کشور یعنی دانشگاه فرهنگیان چه کرده جز اینکه برخی از نمایندگان تلاش کرده اند تا مسیر جذب معلم در کانال‌هایی غیر از دانشگاه فرهنگیان هموار شود، اضافه کرد: استخدام در آموزش و پرورش تنها از طریق قبولی در کنکور و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و دیگری از طریق ماده ۲۸ که متاسفانه خیلی به آن ضریب داده می‌شود امکان پذیر است. در غیر این صورت افراد موسوم به کارنامه سبز‌ها مجدد باید آزمون بدهند و اینکه می‌گویند ما آزمون نمی‌دهیم غیر منطقی است با این وجود به نمایندگان توصیه می‌کنیم که تحت تاثیر این موضوعات قرار نگیرند و البته ما طرح‌ها و ایده‌هایی داریم که در صورت لزوم جهت ارائه آن‌ها با نمایندگان گفتگو خواهیم کرد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید