کرامت رضوی همزمان با عید سعید فطر در گیلان؛

کارواشتغال :به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، خادمیاران رضوی استان گیلان به‌مناسبت عید سعید فطر ۲۵۰ بسته کمک معیشتی بین نیازمندان توزیع کردند و در طول ماه مبارک رمضان نیز در قالب پویش “سفره‌ای به وسعت ایران” ابلاغی از سوی آستان قدس رضوی توانستند بیش از ۴ هزار بسته کمک معیشتی تهیه و در مناطق محروم توزیع کنند.

همچنین در طول این ماه، ۱۴ کمک هزینه جهیزیه توسط خادمیاران تهیه و اهدا شد و ۲۶۴ کارت اعتباری ۴۵۰ هزار تومانی در شهرستان‌های شفت، تالش و بندرانزلی و مناطق محروم توزیع شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در استان گیلان در این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: خادمیاران رضوی انشاءالله در حال برنامه‌ریزی برای تداوم فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و عام‌المنفعه به نیت نام مبارک امام رضا(ع) در دهه کرامت هستند.

جواد شفیعی‌ثابت با اشاره به فعالیت هزار و ۸۰۰ خادمیار رضوی در سطح استان گیلان خاطرنشان کرد: خادمیاران رضوی فعالیت‌های خود را در سامانه خادمیاری ثبت کرده و فعالیت‌ها در ۱۹ کانون تخصصی از جمله بهداشت و سلامت، حقوقی، رسانه، وقف، تبلیغی، نذر، مداحان، علمی و پژوهشی و فرهنگی کتاب و کتابخوانی ادامه دارد.

وی ابراز داشت: خدمات مذکور توسط خادمیاران به صورت تخصصی به نام مبارک امام رضا(ع) انجام می‌شود و سپس به‌صورت فعالیت جمعی در کانون‌های خدمت رضوی و کانون‌های محلات به مناسبت‌های مختلف، فعالیت‌های عام‌المنفعه را دنبال می‌کنند.

شفیعی‌ثابت با بیان اینکه مراحل گزینش خادمیاران استان انجام شده و به تناسب تخصصی که اعلام کرده‌اند در طول سال خدمت ارائه می‌دهند گفت: خادمیاران می‌توانند خدمت خود را در سامانه خادمیاری ثبت کنند و در صورت کسب نمره‌های لازم و طی کردن دوره‌های آموزشی لازم، زمانی‌که به حرم امام رضا(ع) مشرف شوند می‌توانند به عنوان خادم چند ساعت در حرم خدمت کنند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در استان گیلان با بیان اینکه بسیاری از دلدادگان امام هشتم همواره آرزوی خدمت و خادمی در حرم امام رضا(ع) را دارند افزود: طبق دستورالعمل‌ها کسانی که در مشهد مقدس هستند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند تا اینکه آستان قدس رضوی در برنامه‌ای طرح خادمیاری را ارائه داد.

شفیعی‌ثابت گفت: در طرح مذکور، هر کسی می‌تواند در استان خویش، خدمتی به نام مبارک امام رضا(ع) انجام دهد البته یک شبکه مومنانه هم تشکیل شده که آن‌ها را ثبت و نمره‌گذاری می‌کند و بعدها آن فرد می‌تواند در مشهد مقدس به عنوان خادم در حرم رضوی خدمت کند.

سایر اخبار:

https://www.karoeshteghal.ir/post/list

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید