کلید اشتغال در استان بوشهر مهارت‌آموزی است

کلید اشتغال در استان بوشهر مهارت‌آموزی است

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: باید گفتمان مهارت را در استان بوشهر نهادینه کنیم تا زمینه برای تربیت نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز صنایع استان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی عصر سه شنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیلم با بیان اینکه امروز ایجاد اشتغال با مهارت آموزی ارتباط مستقیمی دارد، افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باعث ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیلم با تجهیز کارگاه‌های آموزشی و مربیان مجرب آمادگی دارد که جوانان جویای کار را آموزش داده و به بازار کار معرفی نماید.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه توسعه آموزش‌های مهارتی در راستای عدالت آموزشی در سطح استان بوشهر صورت گرفته است، اضافه کرد: مناطق محروم و روستاها بیشتر مورد توجه است و بیش از ۱۵۰ روستای استان تحت حوزه آموزش و مهارت آموزی در سال جاری قرار گرفته‌اند.

دراهکی با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی ارائه شده توسط آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با توجه به اعتبار و اهمیت گواهینامه‌های صادر شده از این سازمان از اهمیت خاصی در بین مهارت آموزان به ویژه صاحبان صنایع و نیروی کار شاغل در این حوزه، برخوردار است، افزود: جامعه‌ای که از مهارت برخوردار باشد قدرت او افزایش می‌یابد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه احیا و بازسازی نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه و خانواده‌ها ضروری است، گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی بنا به نیاز صنایع موجود در شهرستان دیلم با همکاری دستگاه‌های ذی ربط و حمایت‌های فرمانداری شهرستان ضرورت دارد.

در پایان این بازدید از کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیلم با اهدا لوح سپاس از سوی فرماندار شهرستان در راستای توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی در سطح شهرستان تجلیل شد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید