گذری بر راسته تنظیم بازار برنج گیلان / فروش برنج فقط براساس نرخ مصوب باشد + عناوین خبری مهم اخبار گیلان

گذری بر راسته تنظیم بازار برنج گیلان / فروش برنج فقط براساس نرخ مصوب باشد + عناوین خبری مهم اخبار گیلان

برد شیرین شهرداری آستارا و توقف ملوان صدرنشین در لیگ آزادگان

رقابت‌های نیم فصل دوم لیگ دسته یک فوتبال کشور امروز در حالی آغاز شد که شهرداری آستارا در دیداری خانگی خیبر خرم آباد را شکست داد و ملوان بندر انزلی در آخرین لحظه مقابل آرمان گهر از رسیدن به ۳ امتیاز باز ماند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان؛ از هفته هجدهم و آغازین نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان تیم شهرداری آستارا امروز در ورزشگاه وحدت این شهر برابر تیم خیبر خرم آباد با تک گل دقیقه ۳۶ امید صیدالی به برتری رسید و با ۲۴ امتیاز در رده دهم جدول رده بندی قرار گرفت.

در دیگر بازی تیم صدرنشین ملوان بندر انزلی در ورزشگاه امام علی سیرجان مقابل میزبانش تیم آرمان گهر در حالی به تساوی یک-یک رضایت داد که تا دقایق پایانی از حریف خود یک بر صفر پیش بود.

برای ملوان آرمین انبساطی در دقیقه۷۴ و برای آرمان گهر سیرجان رضا پور مهدی آبادی در دقیقه۹۲ گلزنی کردند.

شاگردان مازیار زارع با این نتیجه در صدر جدول ۴٠ امتیازی شدند.


دستگاه قضا در کمین کارچاق کن ها در گیلان

دادستان مرکز گیلان از دستگیری ۴۰ نفر از دلالان و مدعیان نفوذ در پرونده‌های قضایی در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما ، یکی از دلایل بروز برخی بدبینی ها نسبت به حوزه های مهم و تصمیم ساز را حضور دلالان و کارچاق کن ها در اطراف این حوزه ها عنوان کرد و گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ نفر از این دلالان دستگیر شدند که با ادعای اعمال نفوذ در برخی دستگاه‌ها و نزد برخی افراد دارای شخصیت حقوقی ، از مردم اخاذی می کردند.

مهدی فلاح میری افزود : ۱۶ نفر از دستگیرشدگان کارچاق کن و تعدادی نیز افراد مرتبط با دستگاه قضا بودند که به عنوان کارشناس یا وکیل فعالیت می‌کردند اما تحت تاثیر این دلالان قرار گرفته بودند.

وی خاطر نشان کرد : تعدادی جاعل نیز بین دستگیرشدگان وجود دارند که برای جلب اطمینان و اعتماد شهروندان و طرفین پرونده ها، آراء یا دادنامه های محاکم قضایی را جعل کرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت : دو مجموعه نظارت و ارزشیابی قضات و حفاظت و اطلاعات دادگستری گیلان در طول شبانه روز برای دریافت ، بررسی و ارزیابی اخبار مرتبط با این موضوعات آمادگی داشته و در صورت وجود ادله آن را به دادسرا ارائه خواهند کرد.


سومین حادثه نشت گاز و انفجار در کمتر از ۱۰روز در رشت

یک خانه ویلایی بر اثر نشت و انفجار گاز در رشت، تخریب و یک نفر مصدوم شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان؛ رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: بر اثر نشت و انفجار گاز در یک خانه ویلایی در بلوار دیلمان رشت، صاحب خانه که یک مرد ۳۵ساله بود، مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

شهرام مومنی با بیان اینکه این سومین حادثه انفجار گاز شهری در ۱۰روز گذشته در رشت است افزود:نشت و انفجار گاز، باعث تخریب بخشی از این خانه ویلایی شد.


باز هم صیاد کرونا در پی شکار بیشتر شهروندان گیلانی

با بستری ۱۲۰ نفر دیگر ، مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان به ۶۹۷ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شیوع بیش از امیکرون در گیلان گفت : با بستری ۱۲۰ نفر دیگر ، مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان به ۶۹۷ نفر رسید.
دکتر فردین مهرابیان افزود : ۱۱۴ نفر از بیماران کرونایی گیلان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال ۱۱۹ نفر هم وخیم است.
وی گفت : سرعت انتشار امیکرون ۵ برابر بیشتر از دیگر سویه هاست و این امر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن را بیش از پیش مهم می‌کند.


جلوگیری از خودکشی ۲ دختر در لاهیجان با اقدام به موقع پلیس

فرمانده انتظامی لاهیجان از نجات جان ۲ دختر جوان در این شهرستان که قصد خودکشی داشتند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ فرمانده انتظامی لاهیجان دوشنبه گفت: در پی تماس یک شهروندِ ساکن جزیره قشم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه خواهر دانشجویش در تماس تلفنی اعلام کرده به همراه دوستش در خانه‌ای در لاهیجان قصد خودکشی دارد، پلیس این موضوع را در دستور کار خود قرار داد.
سرهنگ حمید محمدی نسب با اشاره به اینکه فرد تماس گیرنده اطلاع دقیقی از نشانی محل حضور خواهرش در لاهیجان نداشت افزود: پلیس با اقدامات فنی و تخصصی، محل اقامت این ۲ دختر در لاهیجان را شناسایی و ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان بلافاصله به این مکان اعزام شدند و مانع خودکشی این دو دختر دانشجوی ۲۱ و ۲۷ ساله شدند.
وی با بیان اینکه این دو دختر قصد داشتند با مصرف داروی زیاد خودکشی کنند گفت: این دو دختر علت و انگیزه خود از اقدام به خودکشی را مشکلات خانوادگی اعلام کردند.
فرمانده انتظامی لاهیجان با تاکید بر اهمیت نظارت والدین بر رفتار فرزندان شان گفت: شهروندان می‌توانند برای دریافت مشاوره‌های روانشناسی و حل مشکلات خانوادگی به مشاوران مستقر در کلانتری‌ها یا مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس گیلان مراجعه و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.


هوای گیلان تا پایان هفته صاف و آفتابی

با خروج سامانه بارشی از آسمان گیلان هوای استان از امروز تا پایان هفته صاف و آفتابی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیرکل هواشناسی گیلان گفت : با ورود یک سامانه پایدار هوای استان تا پایان هفته صاف و آفتابی است و دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.
یخبندان و مه صبحگاهی در کوهستان‌ها دور از انتظار نیست.
محمد دادرس اضافه کرد : دریای خزر از امروز تا پایان هفته با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر ، برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.
دمای هوای رشت ، مرکز گیلان ، ۱۱ درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر ۹۵ درصد است.
دیلمان در ۲۴ ساعت گذشته با منفی ۲ درجه سردترین منطقه و لاهیجان و صومعه سرا با ۱۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین منطقه گیلان بودند.


دستگیری شکارچی گراز در لنگرود

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود چهار قبضه سلاح شکاری و لاشه یک گراز کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت : پس از دریافت اخبار از همیاران افتخاری محیط زیست مبنی بر حضور تعدادی شکارچی غیر مجاز در منطقه جنگلی اطاقور شهرستان لنگرود ۲ شکارچی گراز به همراه ۴ قبضه سلاح شکاری دستگیر شدند.
ایوب زارع با اشاره به اینکه شکارچیان با ماموران درگیر شدند افزود: این شکارچیان در حین شکار به همراه یک لاشه گراز دستگیر شدند.
وی همچنین از همیاران و دوستداران محیط زیست در شهرستان لنگرود درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه‌های مختلف زیست محیطی مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع رسانی کرده تا در اسرع وقت رسیدگی شود.


ماهی قرمز تولید گیلان منتظر تنگ‌های بلور

گیلان ، پیشرو در تولید ماهی قرمز نوروز

آبزی پروران گیلان، امسال ۱۵ میلیون قطعه ماهی قرمز یا گلدفیش برای سفره هفت سین ایرانی‌ها پرورش داده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز گیلان ؛ معاون آبزی پروری شیلات گیلان گفت: اگرچه شیوع کرونا، دو سالی است که تب بازار ماهی قرمز سفره هفت سین و تولید این گونه ماهی را کاهش داده، اما گیلان همچنان سردمدار تولید ماهی قرمز است و این استان با تولید ۱۵ میلیون قطعه ماهی قرمز، تنگ‌های بلور سفره‌های هفت سین ایرانی‌ها را پُر می‌کند.
حمیدرضا تقی نصیری با بیان اینکه پرورش ماهی قرمز از حدود ۴۰ سال پیش به صورت فعالیت جانبی در کنار پرورش ماهیان گرمابی در گیلان آغاز شد افزود: در حال حاضر در حدود ۱۰۰ هکتار استخر گیلان، ماهی قرمز پرورش داده می‌شود.

وی می‌گوید: شهرستان‌های رشت، فومن، شفت، صومعه سرا و سیاهکل مراکز عمده پروروش ماهی قرمز در گیلان هستند و شهرستان رشت با تولید ۱۰ میلیون قطعه ماهی قرمز، بیشترین سهم را در تولید این ماهیان زینتی دارد.


اعلام قیمت انواع برنج

گذری بر راسته تنظیم بازار برنج گیلان / فروش برنج فقط براساس نرخ مصوب باشد

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان: وزارت جهاد کشاورزی قیمت‌های مصوب برنج را ابلاغ کرده است و با فروشندگانی که بیشتر از این قیمت، برنج عرضه کنند، برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به منظور پیشگیری از افزایش بی ضابطه قیمت برنج، وزارت جهاد کشاورزی، قیمت انواع برنج‌های ایرانی و خارجی را تعیین و اعلام کرده است و فروش برنج بیشتر از قیمت‌های مصوب، تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

صالح محمدی افزود: بر این اساس، قیمت هر کیلوگرم برنج محلی درجه یک گیلان حداکثر ۶۵هزار تومان، هر کیلوگرم برنج محلی درجه دوی گیلان ۶۰هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم برنج هندی وارداتی ۲۳هزار و ۵۰۰تومان و قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی وارداتی ۱۲هزار و ۵۰۰تومان، در استان تعیین شده است.

وی افزود: برای تنظیم بازار، از ماه گذشته تا کنون ۱۰هزار تُن برنج خارجی وارد گیلان شده است که ۲۵۰تُن آن، توزیع شده و بقیه در انبار‌های ذخایر استراتژیک شرکت پشتیبانی بازرگانی دولتی ایران قرار دارد و تا فصل برداشت برنج، به تدریج متناسب با شرایط بازار، با اولویت توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت، تعاونی‌های اتحادیه‌های کارگری و تعاونی‌های روستایی عرضه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بازار برنج زیر ذره بین بازرسان و ناظران است گفت: در پی بازرسی‌های مشترک سازمان جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و تعزیرات حکومتی، متخلفان و گران فروشان شناسایی و با آنان برخورد می‌شود.


تشدید بازرسی‌ها در توزیع عادلانه‌ی دارو در گیلان

عمده‌ترین چالش‌ها و محدودیت‌های حوزه‌ی دارو و تجهیزات پزشکی مراکز درمانی استان عصر امروز در نشستی به ریاست استاندار در رشت بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در این نشست با اشاره به تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دولت برای دارو‌های مورد استفاده در کرونا و بیماری‌های خاص، بر ضرورت تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌های صنفی در خصوص توزیع عادلانه‌ی دارو در داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی گیلان تاکید کرد و افزود: در صورت مشاهده‌ی هرگونه قصور و کم فروشی در این زمینه، با خاطیان به جد برخورد خواهد شد.
استاندار همچنین با تاکید بر اینکه هیچ کسی حق ندارد، دارو و تجهیزات پزشکی را گران بفروشد، به برخی گزارش‌های واصله در خصوص تخلفات یا سندسازی‌های برخی بیمارستان‌های خصوصی استان اشاره کرد و گفت: اینکه بیماری را به جای دو روز یک هفته بستری کنند یا به دلایل واهی به اتاق‌های آی سی یو یا سی سی یو ببرند و صورتحساب‌های بیمه ایی را متناسب با ظرفیت پرداخت بیمه‌ی تکمیلی تنظیم کنند، غیر اخلاقی و غیر قانونی ست و سیستم نظارتی وظیفه دارد در این زمینه اقدامات عاجلی را به عمل آورد.
دکتر عباسی همچنین دانشگاه علوم پزشکی گیلان را مکلف کرد تا مراکز مشخصی را در مرکز، شرق و غرب استان برای توزیع اقلام و دارو‌های مورد نیاز بیماران خاص در نظر بگیرد و از هرگونه سردرگمی برای بیماران پیشگیری کند.
در ادامه‌ی این نشست آقایان مهدی فلاح میری دادستان رشت، سیف الله مسرور بازرس کل، دکتر ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی، دکتر سید محمد موسوی معاون دارو و غذای دانشگاه، مرتضی امینی مدیر کل تعزیرات حکومتی و دکتر جمشید محمدی مدیر کل بیمه‌ی سلامت گیلان هر یک در سخنانی نظرات خود را در خصوص لزوم افزایش گشت‌های نظارتی و تعزیراتی در داروخانه‌ها و مراکز ارایه‌ی خدمات پزشکی و درمانی، ارتقاء عملکرد داروخانه‌ی هلال احمر و مکان یابی جدید آن در مرکز رشت، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از قاچاق دارو از مرز آستارا، رصد فرایند توزیع و فروش انواع دارو و تجهیزات پزشکی، ارتقاء عملکرد بیمه‌های تکمیلی به ویژه آتیه سازان و ترغیب هر چه بیشتر جامعه‌ی پزشکی برای بهره گیری از نسخه‌ی الکترونیکی ارایه کردند.


 

 

برای دیدن سایر اخبار گیلان لیک زیر را کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-گیلان/

برای دیدن اخبار گیلان در پیج ایستاگرام تخصصی اخبار گیلان لینک زیر گیله خبر را دنبال کنید:

https://www.instagram.com/gile_khabar


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید