گیلان مقصد سرمایه گذاران خارجی

نشست شورای حفظ بیت المال

اخبار گیلان : تعیین تکلیف اسناد ثبت شده و اسناد ارائه شده

در نشست شورای حفظ بیت المال گیلان با موضوع بررسی اجرای طرح کاداستر در زمین‌های ملی استان بررسی شد.

؛ رییس کل دادگستری گیلان در نشست شورای حفظ بیت المال که با موضوع بررسی اجرای ثبت و صدور سند مالکیت کاداستر گفت: گیلان یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار اراضی ملی ثبت شده دارد که تفاوت میان اسناد ثبت شده و اسناد ارائه شده باید تا دو هفته آینده بررسی و تعیین تکلیف شود.
حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی با اشاره به مشکلات اجرای طرح کاداستر در گیلان با توجه به تراکم جمعیت و کمبود زمین افزود: کشاورزان باید در اجرای طرح کاداستر که منجر به صدور اسناد مالکیت زمین‌های کشاورزی می‌شود با دستگاه‌های متولی همکاری کنند.
سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز گیلان هم در این نشست با بیان اینکه با توجه به تراکم جمعیت تقریبا ۵۰ درصد طرح کاداستر در استان انجام شده گفت: با اجرای این طرح بسیاری از نزاع‌ها درخصوص انفال بیت المال و اختلافات میان مردم کم خواهد شد.


آغاز عملیات ساخت ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در گیلان

آیین ساخت این واحد‌ها امروز به صورت نمادین در روستای پاچکنار رشت برگزار شد.

 ، فرمانده سپاه قدس گیلان گفت : این واحد‌های مسکونی در راستای تفاهم نامه کمیته امداد و بسیج سازندگی و با کمک خیران قرارست در یک سال ساخته و دهه فجر سال اینده تحویل مددجویان شود.
سردار محمد عبدالله پور افزود : پیش از این نیز سپاه قدس گیلان، ۲ هزار واحد مسکن محرومان را ساخته و تحویل صاحبانشان داده بود
رییس بسیج سازندگی سپاه پاسداران کشور هم در حاشیه این مراسم از ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور خبرداد و افزود: این واحد‌ها در راستای محرومیت زدایی و با کمک مردم، بنیاد مسکن و کمیته امداد در چند فاز جداگانه ساخته می‌شود.
سردار محمدزهرایی افزود : این ۴۰ هزار واحد مسکن محرومان ۲ ساله ساخته و تحویل داده می‌شود.


افزایش ۷۵ درصدی درآمد‌های مالیاتی استان

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان گفت : گیلان در ده ماهه گذشته ۲هزار و ۷۴۴ میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ علیرضا نوروزی افزود : این میزان در مدت مشابه پارسال ۱ هزار و ۵۹۵ میلیارد تومان بود که امسال ۷۵ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه این درآمد‌ها تماما صرف طرح‌های عمرانی و اقتصادی استان خواهد شد گفت : ما امسال نسبت به آنچه پیش بینی شده ۱۸ درصد مازاد درآمد داشته ایم.


همزمان با سراسر کشور

بهره برداری از ۱۴ طرح نوسازی و تجهیز مدارس در گیلان

۱۴ طرح نوسازی و تجهیز مدارس گیلان صبح امروز در مراسمی با حضور استاندار و اردر تباط تصویری با معاون اول رییس جمهور در رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ استاندار در حاشیه‌ی این مراسم به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : این ۱۴ طرح شامل احداث ۴۳ کلاس درس در شهرستانه‌ای مختلف گیلان و یک سالن ورزشی چندمنظوره در لنگرود و احداث زمین چمن مصنوعی زنده یاد ندا آوا در دبستان شهید فهمیده‌ی تالش است و علاوه بر این ۱۹ کلاس درس در دو مدرسه‌ی برکت شهید رجایی رشت و دبستان برکت پورنصیری گوراب زرمیخ صومعه سرا مقاوم سازی شده اند.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها حدود ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیران مدرسه ساز و اعتبارات دولتی هزینه شده تصریح کرد : نقش خیران مدرسه ساز در نهضت مدرسه سازی و تجهیز و مقاوم سازی مراکز آموزشی گیلان بویژه در مناطق محروم و شهر‌های کم برخوردار قابل توجه بوده و انتظار می‌رود، تداوم همکاری خیران مدرسه ساز با دولت بتواند منشا اثرات سازنده‌ای برای ارتقاء زیرساخت‌های آموزشی و تربیتی در مناطق مختلف گیلان شود.

وی همچنین سرانه‌ی فضای آموزشی در گیلان را حدود ۵ متر مربع برای هر دانش آموز اعلام کرد و گفت : این درحالی ست که سرانه استاندارد فضای آموزشی در کشور هشت و سه دهم مترمربع است و تلاش می‌شود با تعامل بیشتر دولت و خیران مدرسه ساز، این نقیصه جبران و عدالت آموزشی در مناطق مختلف گیلان برقرار شود.


گیلان مقصد سرمایه گذاران خارجی

۵۰۰میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در گیلان انجام شده است.

به گزارش خبر گزاری صدا وسیما مرکز گیلان؛ مدیرکل امور اقتصای ودارایی گیلان در نشستی خبری گفت: در ۵سال گذشته ۲۷مجوز سرمایه گذاری برای سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، عراق، و عمان صادر در استان صادر شد.
علیرضا نوروزی افزود: این سرمایه گذاران خارجی در بخش‌های فناوری، صنایع بسته بندی ساخت سیستم‌های احتراق قعالیت می‌کنند که عمده آن‌ها در منطقه آزاد انزلی مستقرند.وی افزود: میزان سرمایه گذاری خارجی در استان در سال گذشته هم ۴۶ میلیون دلار بوده که با رویکرد‌های جدید دولت پیش بینی می‌شود این میزان سرمایه گذاری در سال آینده رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.


آیا همیشه حق با عابرپیادست ؟

عابران پیاده موظفند به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان امروز گفت: عابران پیاده در تردد‌های شهری با احتیاط کامل از محل‌های مجاز عبور کنند و برای عبور از عرض معابر حتما باید از پل عابر پیاده استفاده کرده و یا از محل‌های خط کشی شده عبور کنند.
سرهنگ امیر طالبی با اشاره به اینکه عبور عابر پیاده از عرض خیابان در هیچ قانونی ممنوع نشده است افزود: اگر عابر حین عبور از عرض خیابان یا محل‌های غیرمجاز، بدون توجه به مقررات راهنمایی با وسیله نقلیه‌ای برخورد کند و پلیس وی را مقصر بداند در صورتی که منجر به ضرب یا جرح یا قتل یا خسارت مالی عابر پیاده شود راننده وسیله نقلیه که با عابر برخورد کرده در این خصوص مسئولیتی ندارد و پرداخت دیه به او تعلق نمی‌گیرد.


تداوم آزادسازی سواحل گیلان این بار در لاهیجان

با حکم رئیس حوزه قضایی بخش رودبنه شهرستان لاهیجان ۱۳ هزار مترمربع از اراضی ساحلی در روستای امیرآباد این بخش برای استفاده عموم آزادسازی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ بعد از صدور دستور آزادسازی سواحل از سوی رئیس جمهور ، در لاهیجان هم آزادسازی نوار ساحلی در ۲ نقطه در روستای امیرآباد بخش رودبنه این شهرستان آغاز شد .

قرار است در روز‌های آینده ، ۵ نقطه ساحلی دیگر هم در بخش رودبنه شهرستان لاهیجان ، پس از بررسی قضایی و صدور حکم ، آزادسازی شود. 

شهرستان لاهیجان ، ۹ کیلومتر نوار ساحلی دارد.


جدایی ۳ بازیکن از تیم فوتبال شهرداری آستارا

پس از پایان نیم فصل نخست لیگ دسته یک فوتبال کشور ۳ بازیکن از تیم فوتبال شهرداری آستارا جدا شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ محمد ابراهیم رضازاده هافبک تیم شهرداری آستارا با عقد قراردادی رسمی به عضویت تیم پدیده مشهد درآمد.
پیش از این نیز امید سام کن و کیانوش میرزایی به صورت توافقی قرارداد خود را با باشگاه شهرداری آستارا فسخ کرده بودند.


۱۹ بهمن ۱۴۰۰

فعالیت بیش از ۲۱۰ پایگاه واکسیناسیون در شهرستان رشت

امروز واکسن کرونا در ۲۱۳ پایگاه تجمیعی و موردی شهرستان رشت به شهروندان تزریق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مرکز بهداشت شهرستان رشت اعلام کرد : امروز از ۲۱۳ پایگاه تجمیعی و موری شهرستان رشت ، ۳ نوبت واکسن سینوفارم در همه پایگاه‌ها ، برکت در ۱۱ پایگاه ، اسپایکوژن در ۶ پایگاه و اسپوتنیک در یک پایگاه این شهرستان تزریق می‌شود .

همچنین امروز نوبت‌های دوم و سوم واکسن آسترازنکا و نوبت‌های اول و دوم واکسن پاستوکوک در ۵ پایگاه شهرستان رشت تزریق می‌شود .

مراکز واکسیناسیون ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در شهرستان رشت به این شرح است:

مراکز واکسیناسیون ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در شهرستان رشت


افزایش صید ماهیان استخوانی در گیلان

صیادان گیلانی از ابتدای فصل صید تا کنون ۸۴۴ تن ماهی استخوانی از خزر صید کرده اند .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیر کل شیلات گیلان امروز گفت : از ۲۰ مهر که فصل صیادی در گیلان آغاز شد تا کنون صیادان ۸۴۴ تن ماهی استخوانی به ارزش ۸۹ میلیارد تومان از خزر صید کرده اند.

به گفته عظیم مدبری ، صید ماهیان استخوانی در گیلان ۵ درصد افزایش یافته که از این میزان ماهی صید شده ، ۵۲ درصد کفال ، ۴۵ درصد سفید و بقیه از انواع دیگر ماهیان نظیر سیم، سوف و کپور است.

گیلان ۴ هزار صیاد دارد که ۴۷ تعاونی پره صیادی در گیلان فعال است که صید قاچاق مهمترین مشکلات این صیادان است.


جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت

لزوم خروج برنج از کارخانه‌های شالیکوبی گیلان

برنج‌های موجود در کارخانه‌های شالیکوبی در گیلان برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت، باید هرچه زودتر از این کارخانه‌ها خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز گیلان؛ معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ارتباط تصویری با خبر ۲۰ گفت : بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، موجودی برنج انبارشده در کارخانه‌های شالیکوبی در استان باید هرچه زودتر از این کارخانه‌ها خارج و به بازار وارد شود.

قاسم جوادزاده با اشاره به ثبت موجودی برنج‌ها در سامانه جامع انبار‌ها برای برنامه ریز‌های صحیح و کلان اقتصادی و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت این محصول مهم غذایی، افزود : قرار است ۱۰ هزار تن برنج خارجی ارزان قیمت برای تعادل قیمت برنج داخلی، به بازار گیلان وارد شود.


برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیر کل ورزش و جوانان گیلان

آیین تکریم و معارفه مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با حضور معاون امور حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان امروز در سالن اجتماعات مهمانسرای المپیک رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ در این مراسم با قدردانی از زحمات مریم بخشی مدیر کل پیشین اداره کل ورزش و جوانان گیلان ، جهانبخش آرمان به عنوان سرپرست جدید این اداره کل در گیلان معرفی شد.

مریم بخشی در این مراسم ضمن تشکر از جامعه ورزش و جوانان استان گفت: از تمامی کسانی که در ورزش گیلان بنده را حمایت کردند قدردانی می‌کنم و برای جناب آقای آرمان آرزوی موفقیت دارم.
وی افزود: زمانی که مسئولیت ورزش گیلان را در سال ۹۷ بر عهده گرفتم این حوزه با وضعیت نابسامانی روبرو بود و میزان اعتبارات سال ۹۷ ورزش استان ۱۲ میلیارد تومان بود که با برنامه ریزی‌هایی که در اداره کل صورت گرفت و پس از آن اعتبارات سال ۹۸، ۲۴ میلیارد تومان و در سال ۹۹، ۴۴ میلیارد اعتبارات داشتیم و با این امر با تلاش‌های همکاران در اداره ورزش و جوانان و برنامه ریزی‌ها میسر گردید.
بخشی عنوان کرد: در این مدت از ۷۰ پروژه نیمه تمام استان ۳۱ پروژه افتتاح شد که ۳۰ هزار متر مربع به سرانه ورزشی استان اضافه شد. در دهه فجر امسال نیز پروژه‌های متعددی در شهرستان‌های رودسر، صومعه سرا و تالش و سایر مناطق دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت : تمام تلاش ما این بود که در شهرستان‌ها پروژه‌هایی در حوزه ورزش افتتاح شود و به برکت سفر ریاست جمهوری به استان اعتبارات خوبی به ورزش گیلان تعلق گرفت.
وی افزود : ورزش استان گیلان دارای ظرفیت‌های بسیاری خوبی در حوزه‌ی قهرمانی است و قطعا با برنامه ریزی‌های اداره کل ورزش و جوانان و حمایت‌های وزارت، اقدامات خوبی در رشته‌های مختلف ورزشی انجام شد و در المپیک نیز شاهد حضور ۵ ورزشکار از گیلان بودیم و امیدواریم که ثمره تلاش‌های ورزش و جوانان و هیات‌ها در مسابقات آسیایی مشاهده شود و افتخاراتی به ورزش گیلان افزوده گردد.
حسن محمد یاری نماینده مردم شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در حوزه انتخابیه تالش به همت اداره کل ورزش و جوانان گیلان و تعامل سرکار خانم بخشی ورزشگاه پوریای ولی این شهر برای شرایط میزبانی تیم‌ها حاضر شده است و در سایر حوزه‌های ورزشی نیز در استان فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است و از خدمات سرکار خانم بخشی تشکر و قدردانی می‌نمایم و آرزوی موفقیت برای جناب آقای آرمان در سمت مدیر کلی ورزش و جوانان گیلان دارم.
جهانبخش آرمان سرپرست جدید کل اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز در آیین معارفه خود گفت: خداوند را شاکرم که توفیق خدمتگزاری به جامعه ورزش استان را داشته باشم و در این راه قطعا به همراهی و همدلی، نظرات و پیشنهادات خانواده ورزش نیازمندم و از زحمات سرکار خانم بخشی و همکاران در ادارات ورزش و جوانان قدردانی می‌کنم.
وی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت نام و یاد شهدا افزود: بی شک از تجارب گرانمایه پیشکسوتان ورزش استان و همکاران حوزه ورزش استفاده خواهم کرد و امیدواریم که جایگاه ورزش استان را ارتقا دهیم و با تعامل و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط، راه رشد و توسعه ورزش استان را ادامه خواهیم داد.
وی با بیان اینکه هیات‌های ورزشی بازوان توانای ورزش هستند گفت : ورزش موجب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جوانان و جامعه است و ما به عنوان متولیان ورزش باید منطقی تصمیم بگیریم و این امر در صورت خرد جمعی و مشاوره امکان پذیر است.
آرمان گفت : از حسن اعتماد مقام عالی وزارت ورزش و جوانان کشور، مجمع نمایندگان گیلان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.
معاون امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: ورزش و جوانان مجموعه‌ای است که بیشترین مخاطب را از نظر عملیاتی دارد بیش از ۳۰ میلیون جوان مخاطب ما هستند، ورزشکاران و قهرمانان زیادی جز مخاطبان حوزه ورزش هستند و ظرفیت ورزش و جوانان نیز ظرفیت بی نظیری است.
بنیامین شکوه فر افزود : این مجموعه با مشکلات عجیبی دست به گریبان است، ماده ۸۸ یکی از معضلات بزرگ حوزه ورزش کشور است و به جهت بحث‌های قانونی مشکلاتی برای حوزه ورزش ایجاد شده که راه چاره آن دست وزارت ورزش نیست و باید از طریق مجلس و دولت حل شود.
شکوه فر با یادآوری مشکلات تیم‌های فوتبال کشور تصریح کرد: در زمینه خصوصی سازی تیم‌های فوتبال بزرگ کشور بار‌ها مواردی از کنفدراسیون فوتبال آسیا طی ۳ سال مطرح شده بود که این امور پیگیری نشد و موجب بروز معضلاتی برای این تیم‌ها شد.
معاون امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری جلسات مکرر با حضور وزیر ورزش برای حل مشکلات تیم‌های فوتبال خاطر نشان کرد: این نوید رامی دهم که با پیگیری‌های صورت گرفته معضلات آن تیم‌ها مرتفع شود.
شکوه فر با بیان اینکه ورزش گیلان دارای پتانسیل‌های بالایی است افزود: گیلان نخستین استان از نظر سن و سالمندی جمعیت است و وظیفه داریم در حوزه جوانی جمعیت و در حوزه سالمندی نیز برنامه ریزی‌های خاصی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم و در زمینه ورزش استان نیز باید تدبیر و برنامه ریزی درستی انجام دهیم.
معاون امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان در پایان ضمن قدردانی از زحمات و خدمات خانم بخشی گفت: امیدواریم که با حضور جناب آقای آرمان در سمت مدیر کل جدید ورزش و جوانان گیلان بتوانیم خدمات ارزنده تری را به جامعه ورزش استان ارائه کنیم.


 

برای دیدن سایر اخبار گیلان لیک زیر را کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-گیلان/

برای دیدن اخبار گیلان در پیج ایستاگرام تخصصی اخبار گیلان لینک زیر گیله خبر را دنبال کنید:

https://www.instagram.com/gile_khabar


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید