یکی از بزرگترین مشکلات کشور استخدام‌های بی‌رویه است

به‌گزارش کارواشتغال از  خبرگزاری تسنیم از اراک ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی با اشاره به شیوع موج پنجم بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: امیدواریم به زودی بیماری کرونا از جامعه ریشه‌کن شود و به اندازه کافی واکسن داشته باشیم و با تولید واکسن کووبرکت باسرعت تزریق شود و از مردم و کارخانجات درخواست دارم که در این شرایط با مشکل برق و آب و غیره همکاری کنند و وزارت نیرو، دستگاه‌های ذیربط، بنگاه‌های اقتصادی، تولیدی و خانواده‌ها مدیریت کنند تا از این وضعیت که بر گرفتاری‌ها اضافه شده عبور کنیم.

وی افزود: علاوه‌بر سختی‌های مشکلات آب، برق، بیماری کرونا و غیره مشکلات بین‌المللی با غربی‌ها، افغانستان، عراق، پاکستان و غیره وجود دارد که امیدواریم دولت آینده با تلاش و تدبیر همه‌جانبه پیشگیری و مشکلات را رفع کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: طالبان اعلام کرده که تا مشهد مقدس و تهران پیش می‌رویم و‌ سیستان و بلوچستان را بسیج می‌کنند بنابراین مشکلات کم نیست و باید مرزها با ضریب هوشیاری و مراقبت مضاعف کنترل شوند.

دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: علاوه‌بر القاعده، طالبان، آل سعود، منافقان و غیره آمریکا و مزدوران هم فعالیت می‌کنند به طوری که از قدس تا هر نقطه‌ای از جمله نطنز،فرودگاه تهران، کرج و غیره که بتوانند ضربه می‌زنند که امیدواریم با هوشیاری، عزم و اراده، ایمان و توکل به خدا از این حوادث عبور کنیم که یکی از عوامل موفقیت وحدت کلمه و اطاعت از مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: جابجایی دولت‌ها نباید موجب دلسردی و سستی در کارها شود تا مورد سواستفاده دشمن قرار نگیرد بنابراین مسئولان باید تا آخرین لحظه با ضریب بالا خدمت کنند و هر زمان مأموریت آنها به پایان رسید مسئول بعدی با هوشیاری، حسن اخلاق، تدبیر،حکمت و معرفت مسیر را بپیماید.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: نظام اقتصادی دنیا شامل سرمایه‌داری غربی، مارکسیستی و سوسیالیستی شرقی در کشورهایی از جمله روسیه،چین، کشورهای وابسته به بلوک شرق و نظام مختلط اساس و پایه اسلام است که در نظام غربی سرمایه‌داری فردی تا بی‌نهایت است اما وقتی دیدند این نظام افتضاح است به ایجاد تامین اجتماعی، رفاه عمومی، خانه‌سازی برای سالمندان و ایتام پرداختند و ناچار به محدود کردن انحصارگرایی فردی شدند، بلوک شرق بر سرمایه‌داری دولتی تکیه و پایه اقتصاد سرمایه‌داری غربی را زدند سپس اعلام کردند باید مردم در اقتصاد دخالت داشته باشند.

دری‌نجف‌آبادی افزود: چینی‌ها اعلام کردند که باید دروازه‌ها را باز کنیم و اگر مشکل جزئی ایجاد شد با آن مبارزه کنیم به طوری که اقتصاد متمرکز در دولت نباشد در حالی‌که در اسلام از ابتدا پایه و اساس اقتصاد آن به دور از دولتی مطلق یا خصوصی مطلق بود به عبارتی پایه اقتصاد بر دولت و مردم و مختلط به معنای واقعی و به دور از ساختگی و جعلی است به طوری که مردم مالکیت دارند و در آیات قرآن و روایات به خمس و زکات تاکید شده که بخشی هم به صورت انفال در اختیار دولت است.

وی ادامه داد: اگر حوادث تلخی در کشوری در دنیا ایجاد نشود در مقام نظریه‌پردازی و تئوری در مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها بحث پیرامون اقتصاد فردی، جمعی، سوسیالیستی و غیره شعار است و اگر شرایط سخت همانند جنگ جهانی اول دوم جهانی پیش آید این بحث‌ها تاثیری ندارد.

نماینده ‌ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: اکنون با شیوع بیماری کرونا دنیا درگیر آن شده درحالیکه اقتصاد خصوصی و سوسالیستی و مارکسیستی شرقی در دوران پساکرونا و همزمان باکرونا جوابگو نیست و در اقتصاد مختلط دولت‌ها و ملت‌ها مسئولیت دارند و همه ساخته‌ها در اندیشکده‌ها و مراکز بی‌پایه و اساس بوده و در توزیع واکسن کرونا هم جواب نمی‌دهد به طوری که به صورت گزینشی به هر کشوری که می‌خواهند می‌دهند که با این کار خیانت می‌کنند و می‌توان گفت که در توزیع واکسن کرونا و امکانات مربوطه در دنیا بی‌عدالتی شاهد هستیم.

دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: دولت‌ها و ملت‌ها باید با همکاری یکدیگر با این عارضه مبارزه کنند به طوری که  بسیاری از مشاغل و بنگاه‌های اقتصادی تعطیل شدند و مشکلات برق، آب و هوای گرم و غیره هم بر مشکلات افزوده که تئوری اقتصاد خصوصی با نگاه غربی و اقتصاد سوسیالیست شرقی با ایدئولوژی شرقی نتیجه نمی‌دهد.

وی ادامه داد: در کشورهای اسلامی اقتصاد متکی به خود به معنای واقعی بر مبنای اقتصاد مختلط اسلامی وجود ندارد که بخشی از غرب و شرق می‌گیرند و هر فردی هر کاری که بخواهد می‌کند که می‌توان به خصوصی‌سازی‌های نادرست اشاره کرد، تئوری‌بافی‌ها نتیجه ندارد به طوری که در میدان عمل جامعه بشریت مشکل دارد که باید دولت‌ها و بخش خصوصی اقدام کنند زیرا کارگران و بنگاه‌های اقتصادی نیاز به حمایت ویژه دارند که اگر حمایت نشوند آسیب می‌بینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: شرایط جدیدی برای بشر ایجاد شده که باید تدابیر جدید از نظر دیدگاه‌ها، تئوری، نظریه‌پردازی و در میدان عمل اندیشیده شود، اقتصاد ۱۰۰ درصد خصوصی به معنای غربی و ۱۰۰ درصد مارکسیستی جواب نمی‌دهد به همین سبب بخش دولتی و غیردولتی باید مدیریت کنند و سیاست جدید داشته باشند به طوری که ممکن است این ویروس منحوس تا حدود۵ سال آینده طول بکشد و باید از این بحران بسیار حساس عبور کنیم.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه اسلام در زمینه بحران‌ها به صورت حکیمانه و براساس عقل و حکمت برنامه دارد، گفت: مسئولیت دولت‌ها تنها تنظیم روابط دولت‌ها، نوع‌ واگذاری‌ها، بودجه‌بندی‌ها، حمایت‌ها و غیره نیست و امروز باید برای واکسن کرونا سرمایه‌گذاری کنند و اگر امکان این کار نیست که در داخل باسرعت تولید و تامین کنند باید با هرشرایطی خریداری و کشور را بیمه و سایر کشورها را حمایت کنند و تجهیزات موردنظر، تخت‌های بیمارستانی، نقاهتگاهی و غیره ساخته شود.

وی افزود: دولت‌ها باید بسیاری از مشاغل تعطیل شده و اشخاص برای حمایت، کاهش آسیب‌ها و سلامت جامعه تدبیر و چاره‌اندیشی کنند که زکات یکی از سیاست‌های حمایتی است و خمس هم پشتوانه حمایتی برای نیازمندان، فقرا، مشکلات مردم در روستاها، مناطق حاشیه‌نشین و سایر موارد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: زکات حق واجب در شرایط محدود است اما امروز زکات گندم، جو و غیره جواب نمی‌دهد و با خشکسالی مواجه بودیم بنابراین باید از جای دیگر از امکاناتی به عنوان صدقات استفاده کنیم.

دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: در شرایطی که جان و مال مردم در خطر است باید دولت و مردم، مجلس و خیران از زاویه دیگر وارد میدان شوند و دولت جدید نیز باید برای همه مسائل به هم پیچیده و نواقص، کمبودها و مشکلات تدبیر و برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به مالیات بر ثروت و کمک به نیازمندان گفت: بعضی اوقات افرادی در شرایط بحرانی به دنبال غارت کردن جیب مردم هستند در حالیکه باید شغل و آبروی مردم را حمایت و توانمند کنیم و دشمنان در خارج کشور و افراد فاسد در داخل که تنها به دنبال جیب خود هستند تبلیغات سو می‌کنند اما باید از این گردنه‌ها با سیاست‌های حمایتی عبور کرد و انسان‌ها را از قید و بند مشکلات از جمله بیماری، بدهکاری، ازدواج  طلاق، ورشکستگی شغلی و غیره آزاد و در روز سخت اطعام کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: باید ظرفیت‌ها را برای اشتغال سالم، مفید و مولد تنظیم کرد و از شغل‌های خرد و خانوادگی حمایت کرد به طوری که کشور ظرفیت صادرات سالانه میلیون‌ها دلار پوشاک دارد.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه کار دولتی، واگذاری و استخدام سم است به طوری که یکی از بزرگترین مشکلات استخدام‌های بی‌رویه و نادرست است، گفت: گداپروری خیانت به کشور است و باید با فقر مبارزه کرد و برای توانمندسازی و اشتغالزایی خرد و کلان، علمی، فرهنگی و سیاسی تلاش کنیم تا کشور به مرحله رشد تولید برسد و صادرات بر مبنای تولید داخل دنبال شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید