۱۵ طرح با اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر در استان گیلان اجرا می‌شود

۱۵ طرح با اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر در استان گیلان اجرا می‌شود

کارواشتغال به نقل از خبرگزاری تسنیم خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد کرمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه محرومیت‌زدایی در گیلان بررسی‌های جامعی با همکاری استانداری گیلان انجام شد و ماحصل آن تفاهم‌نامه‌ای بود که در سال گذشته به امضاء رسید.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گیلان با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه ۱۰ هزار طرح توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در گیلان انجام می‌شود افزود: ساخت ۴۱ باب مدرسه، ۵۱ باب مسکن برای اقشار کم‌درآمد، تکمیل ساختمانی که برای درمان کودکان ناشنوا و توانبخشی آنان پس از کاشت حلزون در دست اجرا است.

 

وی با اشاره به دیگر طرح‌های در دست اجرای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: تکمیل ۱۶ باب مسجد‌، آب‌رسانی در ۱۲ روستا، راه‌اندازی خانه‌های ورزشی، درمان زوج‌های نابارور روستایی، اعزام کاروان سلامت به مناطق روستایی از جمله این طرح‌ها است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گیلان ابراز داشت: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اعزام گروه‌های جهادی به روستاهایی که نیازمند کمک هستند، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی،  اهدای جهیزیه و کارهای عمرانی نظیر ساخت مخزن را نیز انجام می‌دهد.

 

وی افزود: در راستای تفاهم‌نامه مذکور که با استانداری منعقد شد ۱۵ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۵۰۰ نفر را دنبال می‌کنیم و در حوزه‌های دیگر سرمایه‌گذاری و در مشاغل به‌ویژه مشاغل خانگی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) دنبال می‌شود.

 

کرمی با بیان اینکه اکثر فعالیت‌های ستاد اجرایی امام(ره) در گیلان به صورت مشارکت است عنوان کرد: دو شرکت بزرگ استان به صورت تصدی‌گری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام وظیفه می‌کند و یکی از این شرکت‌ها در تولیدات دارو نه تنها در داخل کشور بلکه در منطقه نیز به میزان تولید قابل توجه‌ای دست پیدا کرد.

 

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گیلان تصریح کرد:  علاوه بر این شرکت مذکور در حوزه داروهای اعصاب و روان جایگاه خاصی دارد و داروهای قلب و عروقی نیز تولید می‌کند همچنین ثبت دارو در کشور اوکراین را نیز در کارنامه دارد.

 

وی با بیان اینکه شرکت دیگر در زمینه داروهای ضدسرطان فعالیت دارد گفت: محصول این شرکت دارویی است که در اوایل کرونا هر دوز آن ۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد اما با تولیدات این شرکت قیمت هر دوز به ۶۰۰ هزار تومان رسید؛ این شرکت یکی از قرارگاه‌های مهم در مقابله با تحریم‌های دارویی آمریکا است.

 

کرمی با اشاره به اینکه در زمینه اشتغال فعالیت‌ها بیشتر در حوزه اشتغال روستایی در حال انجام است بیان کرد: سال گذشته هزار و ۸۰۰ وام اشتغالزایی برای روستاییان پرداخت شد و امسال نیز با توجه به تفاهم‌نامه با استانداری ۱۲ هزار طرح در ۶۳ روستای گیلان انجام می‌شود.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گیلان با بیان اینکه احداث ۵ هزار و ۸ واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد برای امسال در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه‌های احداث مسکن برای ۴۱ هزار نیروی کار در سطح استان اشتغالزایی می‌‌شود.

 

وی افزود: از اواخر سال ۹۸ و با آغاز کرونا در استان، کاروان‌های سلامت تحت عنوان ویزیت از راه دور دنبال شد و کادر پزشکی مجرب در این کاروان‌ها به صورت آنلاین به ویزیت رایگان و اعطای داروی رایگان می‌‌پرداختند؛ در زمینه محلول‌ بهداشتی که با مشکل مواجه بودیم دو شرکت‌ مذکور خط تولید محلول‌های ضدعفونی را ایجاد کرد.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان گیلان با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی نیز به ضدعفونی کردن معابر در گیلان پرداختند تصریح کرد: همچنین ۳۰ هزار بسته بهداشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) توزیع شد و گروه‌های جهادی اقدام به تولید ماسک و شیلد کردند.

 

کرمی ابراز داشت: طی ۵ مرحله بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طرح مواسات را اجرا کرده و ۱۲۰ هزار بسته معیشتی و پروتئینی را در اختیار افراد کم‌برخوردار استان توزیع کرده است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گیلان با بیان اینکه از طرفی ۱۰ هزار بسته آموزشی نیز بین افراد توزیع شد خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی به صورت محله محور افراد کم‌برخوردار را شناسایی و اطلاعات آن‌ها را نگهداری کردند تا در مواقع اجرای رزمایشات به آن‌ها کمک شود.

 

وی عنوان داشت: با توجه به بالا بودن هزینه درمان به‌ویژه برای بیماران خاص ستاد در این حوزه نیز ورود کرده در سال گذشته ۳۱۱ بیمار خاص تحت درمان قرار گرفت؛ همچنین ۲۶۱ فقره جهیزیه تاکنون اهدا شده و با توجه به اینکه یکی از پرهزینه‌ترین درمان‌ها، درمان زوج‌های نابارور است در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حال انجام است.

 

کرمی با بیان اینکه برای این موضوع تیم‌های متخصص و مشاوره پیش‌بینی شده است افزود: تاکنون بیمه برکت بنیاد برکت این وظیفه را انجام می‌داد و اکنون قرار بر این شد که این امر در قالب یک سرمایه‌گذاری مهم در سطح استان دیده شود.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گیلان اظهار داشت: با اعتباری حدود ۱۱ میلیارد تومان قرار شد در زمینه کسب و کار دانش‌بنیان و با اشتغال ۱۲۰ نفر در فاز نخست اقداماتی اجرایی شود اما در ادامه ساز و کارهایی دیده شده که قرارگاه جهادی نوآوری را راه اندازی و از فرهیختگان و نخبگان بهره‌گیری کنیم.

 

وی افزود: طبق آمار سال ۵۲، ۲۵ درصد جمعیت کشور شهری و ۷۵ درصد روستایی بوده است اما اخیراً این آمار تقریباً برعکس شده و روستاییان با مهاجرت به شهر اغلب در حاشیه شهرها سکونت می‌گزینند؛ با توجه به بررسی‌هایی که انجام شد پویش «به روستا برمی‌گردیم» راه‌اندازی شد و در حال پایش اطلاعات اولیه هستیم‌.

 

کرمی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح افراد روستایی که در حاشیه شهرها زندگی و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند در صورت تمایل به بازگشت به زادگاه خود تسهیلاتی در زمین اشتغال به آن‌ها ارائه می‌شود و اجرای این طرح محدودیتی ندارد.

 

وی گفت: در زمینه درمان زوج‌های نابارور روستایی با هزینه‌های بالای درمانی زوج‌ها روبه‌رو هستیم؛ اکنون با تشکیل معاونت اجتماعی در هر استان به صورت متمرکز این موضوع دنبال می‌شود و پس از مراجعه زوج‌ها برای آن‌ها پرونده تشکیل و روش‌های تشخیصی اولیه انجام می‌شود.

 

کرمی با بیان اینکه این زوج‌ها در صورت نیاز به انجام جراحی و استفاده از داروهای خاص برای روند درمان معرفی می‌شوند تصریح کرد: کمک هزینه قرض‌الحسنه درمان مبلغ ۱۰ میلیون تومان به زوج‌ها پرداخت می‌شود و یک میلیون تومان نیز بلاعوض است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گیلان با اشاره به اینکه در مواردی بدون دریافت هیچ مبلغی روند درمان انجام و نتایج خوبی نیز حاصل شده است اظهار داشت: این طرح در فاز جدید مختص روستاییان نیست و برای زوج‌های دیگر نیز اجرا می‌شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید