۱۶۰۰ شغل در حوزه مسکن استان قزوین ایجاد شد

۱۶۰۰ شغل در حوزه مسکن استان قزوین ایجاد شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۶۰۷ شغل جدید در بخش مسکن و شهرسازی استان قزوین ایجاد شده که بیشتر این شغل‌ها مرتبط با طرح‌ نهضت ملی مسکن هستند.

کارواشتغال به نقل از تسنیم : سیدعلی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به عملکرد دستگاه متبوع خود در حوزه ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت:‌ در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۶۰۷ شغل جدید در بخش مسکن و شهرسازی استان قزوین ایجاد شده که بیشتر این شغل‌ها مرتبط با طرح‌ نهضت ملی مسکن هستند و عمده اشتغال ایجادشده هم در شهر جدید مهرگان است.

وی با بیان اینکه تعهد استانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین تولید ۳ هزار شغل جدید در سال ۱۴۰۱ بوده است،  اضافه کرد: بنابراین تاکنون ۵۳.۵۷ درصد میزان تعهد اشتغال این دستگاه محقق شده است که البته با ثبت اشتغال کارگران و نیروهای انسانی فعال در طرح نهضت ملی مسکن در سامانه رصد اشتغال این عدد ارتقا خواهد یافت.

هاشمی با یادآوری اینکه حوزه مسکن و شهرسازی همواره جزو پیشران‌های اصلی اشتغال‌زایی در کشور و استان محسوب می‌شود، گفت: با توجه به سرعت پیشرفت مناسبی در حوزه اجرای نهضت ملی مسکن وجود دارد، هر چقدر در اجرای این طرح جلوتر برویم، میزان اشتغال مستقیم طرح بیشتر خواهد شد و البته بخش عمده‌ای از اشتغال ایجادشده در این طرح اشتغال غیرمستقیم است.

وی ادامه داد: با توجه به مقیاس طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین یعنی ساخت ۶۴ هزار واحد مسکن ملی تا سال ۱۴۰۴ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که این طرح چه در حین اجرا و چه بعد از اتمام آن بسیاری از مشاغل مرتبط با حوزه ساختمان در استان قزوین را احیا کند و موجب رشد بالای اشتغال‌زایی حوزه مسکن در سال‌های آینده شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید