۴۸ تعاونی اشتغالزا در استان زنجان راه‌اندازی شده است

۴۸ تعاونی اشتغالزا در استان زنجان راه‌اندازی شده است

زنجان-فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: ۴۸ تعاونی اشتغالزا در زنجان راه‌اندازی و بیش از ۴۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی برپا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جهانبخش کرمی شامگاه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره جهادگران استان زنجان، اظهار کرد: قرارگاه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی در زنجان تشکیل شده و تا کنون ۶۲۹ صندوق قرض‌الحسنه با بیش از ۲۵ هزار و ۶۳۰ نفر عضو و ارائه تسهیلات راه‌اندازی شده است.

وی به اهمیت موضوع اشتغال در کشور و تدکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی ۴۸ تعاونی اشتغال‌زا، برگزاری بیش از ۴۰ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سال‌جاری و معرفی ۲۴۶۲ نفر به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به ارزش بیش از ۲۷۶ میلیارد تومان از توفیقات قرارگاه اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ابراز کرد: همچنین ارائه تسهیلات برای ۳ هزار نفر برای ایجاد نیروگاه‌های خانگی خورشیدی و تجهیز ۵ کارگاه خیاطی از محل قرارگاه محرومیت‌زدایی انجام شده است.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی برای اجرای ۹۹ پروژه عام‌المنفعه از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت‌زدایی تاکنون ۷۶ پروژه به انجام رسیده و در قرارگاه خدمات‌رسانی و کمک مومنانه نیز نذر قربانی، توزیع ۶۲ هزار و ۷۴۱ بسته معیشتی در بین نیازمندان، طبخ و توزیع ۵۹۸ هزار پرس غذای گرم در طول ۱۱ ماه انجام شده است.

سردار کرمی ادامه داد: توزیع تبلت در بین دانش‌آموزان نیازمند، کمک به جذب حامی در طرح اکرام ایتام، توزیع ۷ هزار و ۷۰۹ جفت کفش و البسه، مرمت و بهسازی ۱۴۶ باب مسکن محرومان، اجرای مسکن محرومان به تعداد ۱۶۰ واحد، کمک به آزادسازی ۱۸۷ زندانی جرایم غیرعمد از دیگر اقدامات این قرارگاه به‌شمار می‌رود.

وی به بهره‌مندی از روحیه دوران دفاع مقدس برای حل مشکلات و چالش‌های امروز تأکید کرد و افزود: در دوران کرونا نیز رزمندگان برای تأمین نیازهای جامعه در عرصه‌های مختلف بهداشتی، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی نقش داشتند و ۸۵ هزار نفر بسیجی در طرح شهید قاسم سلیمانی مشارکت کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه رزمندگان زنجانی در ۴۶ عملیات دوران دفاع‌مقدس حماسه آفریدند، خاطرنشان کرد: مردم ولایی زنجان در زمان ظهور فتنه‌های مختلف برای مقابله با نقشه‌های شوم به صحنه آمدند و ندای لبیک یا خامنه‌ای سر دادند و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید