۵۰۰ نفر در صنایع بزرگ منطقه استخدام می شوند

نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس با تاکید بر اینکه افتتاح برخی پروژه ها در امسال نقش ویژه ای در ارتقای زیرساخت‌های سرمایه گذاری دارند، گفت: زمینه جذب نیروهای بومی با بهره برداری از صنایع بزرگ منطقه لامرد و مُهر فراهم می شود.


به گزارش بازارکار به نقل از ایلنا از لامرد، سید محسن علوی در نشست مطبوعاتی افزود: بخشنامه جذب ۹۰ درصدی نیروهای بومی لامرد و مهر در کارخانه آلومینیوم جنوب صادر و ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: فاز نخست کارخانه آلومینیوم جنوب (سالکو) با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال است که ۱۰۰ هزار تن شمش در مرحله اول آغاز می شود و به گفته مسئولان کارخانه، ۵۰۰ نفر نیرو در شهریور ماه امسال از طریق مصاحبه و آزمون جذب می شوند که این نیروها شامل نیروهای دیپلم و فوق دیپلم خواهد بود و به گفته آنان، تلاش دارند که کارخانه در مهرماه راه اندازی شود و افتتاح آن چند ماه بعد انجام می شود.
نماینده مردم در لامرد و مُهر در مجلس گفت: باتوجه به بخشنامه جذب نیروهای استخدامی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، بیش از ۵۰ درصد از جوانان تحصیل کرده شهرستان‌های لامرد و مُهر در کارخانه آلومینیوم جنوب استخدام شدند و همچنین آموزش های لازم را برای فعالیت در این کارخانه گذرانده اند.
علوی با تاکید بر رعایت عدالت و شایسته سالاری در آزمون های استخدامی صنایع، گفت: جوانان جویای کار بومی باید فارغ از نگاه های سیاسی و با نگاه به تخصص و شایسته سالاری در صنایع منطقه از طریق آزمون و مصاحبه جذب شوند و حق کسی ضایع نشود.
سفر معاون اول با هدف تزریق نقدینگی به پروژه‌ها بود 
وی در ادامه با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور به لامرد و مُهر گفت: سفر دکتر جهانگیری به شهرستانهای لامرد و مهر با هدف مساعدت در تزریق نقدینگی به پروژه های عمرانی و صنعتی منطقه بود تا در عملیات تکمیلی پروژه ها تسریع شود.
نماینده حوزه انتخابیه لامرد و مُهر با اشاره به اینکه مجموعه بزرگ شهدای صنعت نفت در شهرستان مُهر و مجموعه ورزشی منطقه عملیاتی پارسیان در شهرستان لامرد در حال ساخت است گفت: مجموعه ورزشی منطقه عملیاتی پارسیان که حدود ۱۰ سال به دلیل عدم تزریق اعتبار رها شده بود و با مصوبه و جذب اعتبار از وزارت نفت جهت تکمیل آن اقدام شد و عملیات محوطه سازی در حال انجام است.
وی درباره مجموعه ورزشی کارگران لامرد گفت: این مجموعه دچار اشکالات زیادی در اجرا می باشد که به رغم تزریق اعتبارات، مصالح نامرغوب در ساخت آن استفاده شده است و سرامیک های نامرغوب در این مجموعه باید تخریب شود و سه سال از وزارت کار برای جذب اعتبار جهت تکمیل پروژه پیگیری کردیم که منجر به نتیجه نشد.
وی در ادامه افتتاح پروژه های در حال تکمیل در لامرد و مُهر از جمله ترمینال فرودگاه لامرد، بیمارستان و برخی از پروژه های پیگیری شده را در ارتقاء زیرساخت‌های سرمایه گذاری این منطقه موثر دانست.
نماینده مردم لامرد و مهر درباره آزادراه لامرد-پارسیان گفت: بخش خصوصی اعلام آمادگی و مصوبه هیات دولت اخذ شد و این پروژه با مشارکت بخش خصوصی در حال کار است و اگر سرمایه گذار نتواند این پروژه را انجام دهد و در هر صورت سرمایه گذاری انجام شده است.
علوی تصریح کرد: این پروژه در قبل از تحریم‌ها و تغییر نرخ ارز، ۳۶۰ میلیارد تومان برآورد شده بود که در وضعیت فعلی برای احداث آن به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای تامین مالی در سفر دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این خصوص رایزنی شد و دستورات به بانک مرکزی صادر کردند.
وی با توضیحاتی از وضعیت پل های بزرگ مسیر مُهر-گله دار دارالمیزان برای اتصال و تسریع دسترسی مردم این منطقه به اتوبان جم-فیروزآباد-شیراز گفت: تامین اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت و نصب دو پل بزرگ عرشه فلزی مسیر مهر-گله دار-دارالمیزان در کیلومترهای ۱۹ و ۳۶ این مسیر انجام شد که با تاکیدات و پیگیریها، عملیات خرید ورق های پل ها؛ خارج از نوبت خریداری و عملیات ساخت به اتمام رسید و کار با سرعت درحال انجام است و پل اول سه راهی دارالمیزان متصل شد و پل دوم نیز عملیات نصب عرشه های فلزی آغاز می‌شود.
علوی با اعلام آخرین وضعیت پیگیری مشکل مخابراتی منطقه لامرد و مُهر گفت: ۸ بی تی اس (BTS) جهت رفع مشکل مخابراتی در لامرد و مُهر با اخذ دستور از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری شد که می‌بایست توسط وزارت خریداری شود و قرار است تا پایان تابستان آقای آذری جهرمی برای بررسی آخرین وضعیت مشکلات در این شهرستانها حضور یابد.

 

برای استخدام اموزش و پرورش و استخدام قوه قضائیه کیلیک کنید


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید