۶۵۸ مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای کشور زیرساخت مطلوبی برای اشتغالزایی است

۶۵۸ مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای کشور زیرساخت مطلوبی برای اشتغالزایی است

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: ۶۵۸ مرکز دولتی و بیش از ۲۱هزار آموزشگاه‌آزاد زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور زیرساخت‌های ارزشمندی برای مهارت‌آموزی و ایجاد شغل است.

کارواشتغال به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد عظیمی روز یکشنبه در نشست شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای فارس با تأکید بر ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و نهضت ملی مهارت اظهار کرد: این داشته‌ها سبب امیدواری به آینده ایران اسلامی است.

وی افزود: بیش از ۵۵درصد آموزش‌های مهارتی فارس در سال جاری منجر به اشتغال‌زایی شده که امیدواریم به ۱۰۰ درصد برسد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهارت را کلید موفقیت کشور دانست و تاکید کرد: لازم است همه دستگاه‌های فارس پیوست مهارتی داشته باشند و آن را در همه پروژه‌های مهارتی خود لحاظ کنند.

 

عظیمی افزود: حضور در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی سبب توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی در مراکز جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این، سازمان فنی و حرفه‌ای با انعقاد قراردادهای آموزشی منجربه اشتغال، می‌تواند بخشی از کسری بودجه را جبران کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دیپلماسی مهارت را از موضوعات راهبردی و جدی این سازمان عنوان کرد و گفت: این مهم باید در ارتباط با کشورهای همسایه جدی گرفته شود.

در پایان این نشست از ۲۰ رشته‌ کاربردی دارای کداستاندارد ویژه کارگران و استادکاران صنعت ساختمان بهره‌برداری شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به فارس علاوه بر بازدید از برخی بنگاه‌های اقتصادی شیراز، با ۲ گروه صنعتی شایان دیزل و آرشام دیزل تفاهم‌نامه همکاری امضا و مرکز آموزش بین‌کارگاهی گروه صنعتی آرشام شیراز را افتتاح کرد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید