۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ۲۰۰ هزار دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ۲۰۰ تا ۳۰۰ رشته تحصیل می کنند که ۷۰ درصد آنها جذب بازار کار می‌شوند.

کارواشتغال به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا جلیلی عصر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر و آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران بوشهر (امام خامنه ای) در سالن شهدای هسته‌ای این آموزشکده فنی و حرفه‌ای گفت: دانشگاه‌ها باید مساله محور باشند و دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم امروز از آموزش و پژوهش محوری عبور کرده و به فناوری و خلق ثروت روی آورده‌اند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه در برنامه توسعه ششم باید به مساله مهارت پرداخته می‌شد گفت: بسیاری از کشورهای جهان با پرداختن به مهارت آموزی توانستند به توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار و کارآفرینی بپردازند.

وی یادآور شد: ۲۰۰ هزار دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در قالب ۲۰۰ تا ۳۰۰ رشته تحصیلی در ۱۸۵ واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند و ۷۰ درصد این دانشجویان جذب بازار کار می‌شوند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به حوادث اخیر گفت: در ۴۰ سال نخست انقلاب مشکلات را پشت سر گذاشتیم و در گام دوم باید با پرداختن به علم و دانش به ثروت برسیم.

وی تاکید کرد: امروز ایران اسلامی از لحاظ علمی جایگاه خوبی در دنیا دارد و همین امر موجب ناراحتی دشمن شده و هرچند در اغتشاش‌های اخیر در گام نخست به دنبال همراه کردن بازاریان با خود بودند اما این قشر متعهد اجازه سو استفاده به آنها ندادند و آنها دانشگاه‌ها را هدف قرار دادند.

جلیلی یادآور شد: باید با روشنگری قشر دانشجو را نسبت به آینده نظام روشن کرد تا با حفظ این سرمایه اجتماعی به رستاخیز علمی که همواره مورد هراس دشمن است، دست یابیم.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای در عمل حمایت شود

رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر نیز گفت: لازمه پیشرفت دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفتار درمانی نیست بلکه حمایت در عمل است که بتواند این دانشگاه به جایگاه واقعی خود دست یابد.

اکبر منصوری نسب افزود: اگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جایگاه واقعی خود قرار گیرد به طور یقین می‌تواند بسیاری از مشکلات اشتغال کشور را برطرف کند و استان بوشهر را به ثروت برساند.

وی یادآور شد: شمار دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از یکهزار و ۴۱۶ به سه هزار و ۳۰۰ دانشجو رسیده و می‌طلبد با توجه به اینکه ۷۰ درصد اشتغال این استان برعهده این دانشگاه است بتوان زمینه جذب دانشجویان را فراهم کرد.

از اهداف مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای گذار از دانشگاه نسل سوم به نسل چهارم

احسان بهمیاری رئیس جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر نیز گفت: یکی از اهداف مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای گذار از دانشگاه نسل سوم به نسل چهارم است.

 

وی یادآور شد: چهار رسالت اصلی عبور از دانشگاه نسل سوم به نسل چهارم، آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص، پژوهش اعم از پژوهش بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی، کارآفرینی و ترسیم نقشه راه و جهت دهی به سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه و دستگاه‌های اجرایی است که از طریق تعامل مثبت و سازنده با تمام دستگاه‌ها و ارگان استان ایجاد خواهد شد.

احسان بهمیاری افزود: مهمترین رویکرد اینجانب در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر شفاف سازی و پاسخگویی، رعایت اخلاق حرفه‌ای در همه ی فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی، حمایت و تشویق کارهای گروهی، تقویت و حمایت از تعاملات آموزشی و پژوهشی خواهد بود.

در این مراسم احسان بهمیاری به عنوان رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران بوشهر معرفی و از خدمات اکبر منصوری نسب تقدیر شد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید