۸۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه امام جواد(ع) یزد جذب بازار کار می‌شوند

۸۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه امام جواد(ع) یزد جذب بازار کار می‌شوند

رییس موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته ۸۰ درصد دانش آموختگان این مرکز آموزشی جذب بازار کار می‌شوند و اولویت اصلی این مرکز مهارت پروری و توانمند سازی دانشجویان است.

به گزارش ایرنا “داریوش پورسراجیان” روز سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز خبرنگار افزود: رشته‌های این دانشگاه متناسب با بازار ارائه می‌شود و یکی از موضوعات بسیار مهمی که جامعه به آن نیاز دارد و ضعف آن هم احساس می‌شود تربیت نیروی انسانی توانمند است.

وی اظهار کرد: مراکز اموزش عالی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا دانش آموختگان پس از تحصیل بیکار نمانند.

پورسراجیان در ادامه با اشاره به راه اندازی کانون تفکر توسعه سرمایه انسانی در این مرکز آموزشی تصریح کرد: این کانون هم به موازات فعالیت‌های داخلی دانشگاه اقدامات خوبی را در دست اقدام دارد.

وی تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه یکهزار و ۸۰۰ دانشجو در ۵۵ کد رشته بیان کرد و افزود: ۲۸ درصد از تعداد دانشجویان این دانشگاه را در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

پورسراجیان تعداد دانشکده های زیر مجموعه این دانشگاه را چهار باب بیان کرد و گفت: حدود ۶۰ درصد دانشجویان این دانشگاه دختر و مابقی پسر هستند.

وی از افزایش ۲۰ درصدی جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: امسال حدود یکهزار دانشجو در رشته های مختلف جذب می شوند.

وی مهندسی صنایع، مدیریت بازرگانی، کودکیاری، طراحی دوخت، طراحی پارچه و لباس، نقشه کشی، مهندسی فناوری، گرافیک و حسابداری را از جمله رشته‌های تحصیلی دانشگاه مورد اشاره بیان کرد.

رییس موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد تصریح کرد: از ابتدای فعالیت این دانشگاه سال ۸۴ تاکنون ۸۴ هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند.

پورسراجیان به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جذب دانشجو از افغانستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ارتباطات خوبی با ۲ دانشگاه افغانستان گرفته شده که در حوزه‌های هنری علاقه‌مند به همکاری و تبادل استاد با ما هستند و در حال همکاری با این دانشگاه‌ها هستیم و امیدواریم که از ابتدای مهر یا ترم بهمن تبادل دانشجو با یکدیگر داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به زبان مشترکی که با کشورهای فارسی زبان داریم، فرصت بسیار خوبی پیش روی ما هست که بتوانیم ارتباطات خوبی در این حوزه داشته باشیم و در برنامه آینده خود داریم که ارتباطاتمان در این حوزه را افزایش دهیم.

موسسه آموزشی دانشگاه امام جواد (ع) وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید