۸۵ درصد مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

۸۵ درصد مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

به گزارش کاراشتغال از  خبرگزاری تسنیم از رشت، حبیب جهانساز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۱۲۲ هزار و ۴۰۰ تن برگ سبز چای به ارزش ۶۹۶ میلیارد تومان خریداری شده و ۵۸۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه دولت ۱۷۰ میلیارد تومان از مطالبات را تا ۱۵ شهریور پرداخت و کارخانجات نیز ۸۰ درصد مطالبات خود را پرداخت کردند گفت: به طور میانگین ۸۵ درصد مطالبات چایکاران تا به امروز پرداخت شده است.

 وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد سهم ارزش برگ سبز را کارخانجات پرداخت می‌کنند و برای پرداخت یک ماه تا ۴۵ روز مهلت دارند افزود: تعداد معدودی از کارخانجات نسبت به تعهدات خود عقب مانده است.

جهانساز با بیان اینکه با وجود شرایط جوی چین پاییزه را پیش‌رو داریم و پیش‌بینی ما در این چین برداشت ۱۵ هزار تنی است ابراز داشت: در پاییز آنچه اهمیت دارد بهزارعی باغات است که تسهیلاتی برای آن پیش‌بینی شده است.

وی افزود: چایکاران می‌توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات به نماینده سازمان چای در شهرستان‌های چای‌خیز مراجعه کنند و پس از درخواست، چایکاران برای دریافت تسهیلات به دو بانک عامل معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه حدود ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴ درصد برای بهزراعی باغات پیش‌بینی شده است گفت: توصیه ما به چایکاران برداشت برگ سبز چای کیفی در چین سوم است.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید