۸۵ درصد مهارت‌آموزان وارد چرخه اشتغال می‌شوند

۸۵ درصد مهارت‌آموزان وارد چرخه اشتغال می‌شوند

عظیمی گفت: ۳۵ هزار واحد صنفی در اسلامشهر وجود دارد که با آن می‌توان این منطقه را به قطب آموزش مهارتی تبدیل کرد.

کارواشتغال به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد عظیمی (معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای) با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مهارت‌آموزان وارد چرخه اشتغال می‌شوند، بر راه‌اندازی قطب‌های آموزش مهارتی بر اساس آمایش سرزمینی تأکید کرد.

مهرداد عظیمی در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران اسلامشهر که با حضور شریفیان نماینده مردم تهران و فرماندار اسلامشهر برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر این سرزمین، گفت: اطلاعاتی که از آمایش سرزمین حاصل می‌شود، نقشه راهی برای ارائه آموزش‌های مهارتی است که بر اساس توانایی‌ها، قابلیت‌ها و فرصت‌ها صورت می‌پذیرد.

وی مهمترین وعده و مطالبه دولت را اشتغال عنوان کرد و افزود: با توجه به وجود ۳۵ هزار واحد صنفی در اسلامشهر و اشتغال ۸۵ درصدی از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، می‌توان بر اساس آمایش سرزمین، این منطقه را به یکی از قطب‌های آموزش‌های مهارتی تبدیل کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه امروز مهارت موضوع اصلی کشور است، تصریح کرد: مهارت آموزی از دغدغه‌های اصلی جامعه است و مهارت آموزی برای تمامی اقشار به ویژه جوانان زمینه اشتغال و تولید را رونق می‌دهد و نباید از این فرصت طلایی برای مهارت آموزی غفلت کنیم و تمام توان خود را به عنوان خادم و سرباز انقلاب برای گسترش مهارت آموزی در کشور بکار ببریم، زیرا بدون پشتوانه مهارتی زمینه پیشرفت و رشد برای جامعه فراهم نمی‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تبیین وضعیت تخصیص بودجه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تهران و ناچیز بودن مبلغ تخصیص یافته به آموزش فنی استان گفت: مدیران با هماهنگی نمایندگان محترم مجلس و استاندار تهران، همه توان خود را برای افزایش بودجه‌های این ردیف و اعتبارات سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری به کار گیرند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید