استخدام دائمی نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش در حال پیگیریست

استخدام دائمی نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش در حال پیگیریست

– مدیرکل آموزش ‌و پرورش اصفهان گفت: تمام تلاش‌ها در سطح وزارتخانه و استان برای حضور دائمی نیروهای خرید خدمات در کسوت معلمی است.

کارواشتغال به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز دوشنبه در جلسه پیگیری وضعیت نیروهای خرید خدمات در آموزش و پرورش اصفهان افزود: بر این اساس از هیچ تلاشی برای پیگیری حقوق معلمان خرید خدمات فروگذار نخواهیم کرد.

وی اظهار داشت: پیشنهادهایی برای حل مشکلات معلمان خرید خدمات به سازمان امور اداری و استخدامی بصورت مستقیم ارائه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: از حضور نیروهای خرید خدمات در آموزش و پرورش استقبال می‌کنیم زیرا آنها نیروهای توانمند، باتجربه‌ و برخی از آنان در زُمره معلمان نمونه کشوری و استانی هستند.

وی یادآور شد: البته حضور دائمی اینگونه نیروها در آموزش و پرورش منوط به مصوبات و قوانین بالادستی است.

ابراهیمی افزود: مطالبه بموقع برای پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات بحق است چرا که آنها حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مطالبات این دسته از معلمان بحث بیمه آنهاست که تنها در زمان سال تحصیلی برقرار است در حالی که باید در طول سال بطور کامل زیر پوشش باشند.

مدیرکل آموزش و ‌پرورش با بیان علم و تخصص بالای نیروهای خرید خدمات گفت: علاوه بر این، نحوه برخورد آنها با دانش‌آموزان مورد قبول آموزش و ‌پرورش است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده دستگاه تعلیم و تربیت کمبود نیروی انسانی است، گفت: امسال و همچنین در سال‌های گذشته در قالب طرح خرید خدمات از تعدادی از نیروهای خواهر ‌و برادر برای جبران‌ کسری معلم استفاده‌ شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: قانونی نیاز است تا در مجلس تصویب شود که نیروهای ورودی به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان یا از طریق ماده ۲۸ (خرید خدمات) جذب شوند.

به گزارش ایرنا، جمعیت کنونی دانش‌آموزی استان اصفهان حدود یک‌ میلیون نفر است که در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی و زیر نظر حدود ۸۰ هزار معلم مشغول تحصیل هستند که حدود چهار هزار نفر از آنها را نیروهای خرید خدمات تشکیل می‌دهند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید